Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy :)

16.9.2008 22:10:22

JPPSS
Neumíráš, prostě klesne na 0 a zešílíš, umíráš, když klesne maximum hodnoty příčetnost nebo vitality na 0.

14.3.2015 13:17:00 | Upraveno autorem (porovnej)

Froggery
Diky, myslel jsem si to. :-) J.

14.3.2015 13:43:22 | Upraveno autorem (porovnej)

JPPSS
Ještě doplním, že můžeš umřít taky v situaci, kdy ti obě hodnoty klesnou zároveň na 0.

16.3.2015 10:32:22

Froggery
Diky, to mi bylo jasne, bo to v pravidlech psane je. Ono take, pokud by spadlo zdravi ci pricetnost na nulu, nebylo by jasne, kam takoveho detektiva umistit... Takze pak je jasne, ze zemre. :-). Rad bych Ti rekl, ze mne potesilo, jak rychle jsi na ten dotaz zareagoval. Jakub

16.3.2015 12:27:18 | Upraveno autorem (porovnej)

Pár dotazů :)
Zdravím, chtěl bych se zeptat na pár otázeček.
1.) Když je finální bitva s prastarým, musím si ve fázi údržby házet kostkou na údržbu karet (Požehnání nebo Úvěr)? V pravidlech se píše, že je to běžná fáze údržby jako obvykle, ale potom píší, že hráč může obnovit své karty, použít své schopnosti nebo upravit dovednosti. O akci údržby karet při finálním souboji není nic psáno, na rozdíl od údržby během hry v Akrhamu, kde se jasně o údržbě karet zmiňují.

2.) Měl jsem Úvěr a docházeli mi peníze, jelikož jsem neměl možnost peníze nijak získat, začal jsem se obávat o mé předměty (kouzla nepovažuji za předměty, exekutor asi těžko může vybrat kouzla z vaší hlavy :)). Pak mě ale napadlo, že těsně před tím, než by mě karta sebrala všechny mé předměty, zajdu za jiným detektivem a prostě mu dám veškerý svůj majetek. Potom klidně může karta Úvěru použít svou vlastnost ale nic mi nesebere, jelikož vše jsem dal kamošovi. Sice nebudu už moct mít další úvěr ale to už mě tak nevadilo. Ptám se... Je to regulérní nebo mi něco v pravidlech uniklo?

3.) Házet si kostkou na kartu Úvěr (nebo i požehnání) se provádí kdy? Můžu nejdřív v klidu povyměňovat předměty a až potom si hodit na Úvěr nebo nejdřív pořešit údržbu karet?

4.) Ještě by jsem se chtěl zeptat na váš názor na zvýšení limitu otevřených bran, když hrajete s Dunwich Horror. My jsme si to navýšili na +1, protože je víc míst pro otevření bran a pravděpodobnost otevření další brány při max limitu je tedy větší.

Díky za případné odpovědi :)

2.5.2015 15:25:55

Klemos
1) Udrzba je udrzba, cili jako behem hry. :-) To by se libilo mit pozehnani az do konce! :-P

2) Regulerni to je, spis ze tim zasekate cele kolo (predat predmety, pockat a vzit si je zpatky), coz muze byt nekdy velky problem.

3) Mam pocit, ze vymena by mela jit jen v pohybu. Cili nejdriv resis uver a potom v pohybu predani. Ale ruku do ohne za to nedam.

4) To zalezi na vas. :-) Od toho je rozsireni, aby byla hra tezsi. On je AH v zakladu vcelku jednoduchy.

2.5.2015 16:23:19

Klemos
2) Jen doplním, že kouzla se v Arkhamu také berou jako předměty a tudíž na ně platí i úvěr.

3) Ne, jak bylo uvedeno prohazování předmětů je v pohybu.

4) Tak mě to přijde zbytečné, základní Arkham byl celkem snadný, a ta hra má být těžká, ale je to samozřejmě na vás. Jinak oficiálně jsou uvedené změny obtížnosti v rozšíření v Black Goat of the Woods. Kdy ten první stupeň ulehčení spočívá v tom že, všichni vyšetřovatelé jsou na začátku hry požehnaní a pokud se hraje se Sestrou Marií tak má na začátku 3 žetony stop. Druhý stupeň ulehčení je v tom, že na začátku hry se umístí do všech nestabilních lokací po dvou žetonech stop, a kdykoli se má objevit nová stopa díky kartě mýtu, tak se objeví stopy dvě. Další možnosti ulehčení jsou třeba Strážci (Guardians) z Kingsportu nebo Instituce z Miskatonicu. Ale sám je využívám spíš ve hře s některým heraldem.



2.5.2015 21:08:47 | Upraveno autorem (porovnej)

Vojtech, Froggery
Díky za odpovědi. Teda nechápu, jak jsem si mohl myslet, že předávání předmětů je v Údržbě. Jinak mi smysl moc nedává to, že i kouzla jsou předměty, ale budiž, no. Člověk se učí každou novou hrou, v tom je tato hra geniální, že co nová rozehraná hra, to úplnějiný herní zážitek... Ještě jednou díky :)

4.5.2015 08:46:45

re
Můžeš to brát jako že to nejsou kouzla (vědomosti), ale svitky s magickým textem. Je to tedy fyzický předmět, který ti může exekutor zabavit při zadluženosti a taky to vysvětluje potřebu rukou při kouzlení v souboji :)

4.5.2015 09:47:28

...
Budu úplně OT, ale zareaguji na Klemose, že je ta hra geniální v tom, že se pravidla a jejich vyjímky objasňují každou novou hrou a ne všechny najednou... nevím jestli to je geniální, spíše smutné a dokazující že Arkham v tomhle ohromně strádá... sry za OT, nemohl jsem si to odpustit :-D

4.5.2015 10:39:12

kostky
Zdravím lidi,mám dotaz,nevím jestli se to tu už neřešilo dřív,jsem nováček v téhle hře ale zajímalo by mě kolik je do hry potřeba kostek,v balení je šest kostek ale některé karty zbraní přidávají k bojové hodnotě třeba 6 nebo 7 tak by mě zajímalo kolik je ideální počet kostek,nebo teda spíš maximum pro hru abych věděl kolik přikoupit děkuji

3.11.2015 19:25:47

krejiri
Voľba je na tebe, ja mám 5 a plne stačia. O to je to napínavejšie keď máš hodiť 3 úspechy a hádžeš šesť krát :) Niekedy si aj kvôli tomu hádžem po dvoch

3.11.2015 20:01:57

utek/boj
Po vykonani testu strachu sa rozhodujem ci chcem utiect alebo bojovat, zvolim si utek, vykonam unikovy test, nepodari sa mi to (dostavam bojove poskodenie) nasleduje automaticky boj (teda vykonava subojovy test)? alebo mozem znova skusit utiect?

9.12.2015 22:41:58

majkoSVK
No útěk respektive vyhnutí se souboji můžeš zkusit ještě před vstupem do samotného boje, pokud nevyjde, obdržíš zranění a vstupuješ do boje, takže si hodíš na test strachu. Poté se rozhodneš zda zkusíš znovu útěk (pokud nestvůra nemá schopnost Léčka), nebo zda budeš bojovat. A to už jsme v situaci kterou popisuješ. Takže sis hodil na test strachu a rozhodneš se znovu zkusit útěk, neuspěješ, dostáváš zranění. Test strachu se u každé nestvůry hází jen jednou, takže se znovu rozhoduješ, zda zkusit útěk nebo jít do boje. Takže ano, můžeš zkusit znovu utéct, soubojový test si hodíš pouze tehdy, rozhodneš-li se s nestvůrou skutečně bojovat a ne jí utíkat.

9.12.2015 22:57:45 | Upraveno autorem (porovnej)

froggery
Dakujem za rychlu odpoved :) to ze sa mozem pokusit vyhnut prisere este predtym a ze test strachu sa vykonava vzdy len raz mi bolo jasne, len v pravidlach je odsek
"Pokud detektiv zustava pri vedomi, pricetny a stale na stejnem poli s nestvurou i pote, co je tento krok vyresen, boj pokracuje. Vratte se do kroku 2 - Boj nebo utek a pokracujte v boji dokud neni vyresen" napisany az na konci odseku 3 Bojove poskozeni nestvur, teda za bodom B Boj. Preto som predpokladal, ze ak sa mi nepodari utiect, musim bojovat (subojovy test) a ked neuspejem ani potom, tak sa vraciam k bodu 2 a vyberam si znovu utek alebo boj.
Ale tak teraz mi uz to je jasne :) Ak stretnem priseru mozem sa jej pokusit vyhnut alebo bojovat, ak sa jej nevyhnem tak vykonavam test strachu a potom si volim utek alebo boj a tento utek, resp. boj si volim ako chcem az kym neujdem, neporazim priseru alebo nestratim vsetky body vitality.

9.12.2015 23:14:30 | Upraveno autorem (porovnej)

majkoSVK
Ano jak píšeš prostě po neúspěšném úniku dostaneš zranění a vracíš se zas do té fáze , kdy si volíš mezi únikem a bojem. Jinak pozor na to, že jakmile vstoupíš do boje (hodíš si test strachu) tak i kdyby ses snažil utéct a povedlo se ti to, už nemůžeš pokračovat v pohybu.

9.12.2015 23:27:51

stretnutia
Ak vysetrovatel ukonci svoj tah na lokacii s otvorenou branou je vo faze stretnutia v arkhame vtiahnuty do vonkajdieho sveta. Musi tento vysetrovatel vzapati riesit aj stretnutie vo vonkajsich svetoch, teda tahat kartu brany? Alebo az vnasledujucom kole?

16.12.2015 00:53:55

majkoSVK
Ano,po fázi střetnutí v Arkhamu následuje fáze střetnutí ve Vnějších světech a tak se všichni vyšetřovatelé v nich musí střetnou.

16.12.2015 06:47:08

popisky na hracím plánu
Nazdar,mám dotaz k překladu u některých lokací jako je třeba policejní stanice nebo maminčin hotýlek.Překlad mi přijde nelogický.Nevím proč bych měl platit 2 trofeje brány a 10 houževnatosti za jednoho pomocníka v maminčině hotýlku,když si ho můžu koupit za polovic,podle textu.Nebo za dvojnásobek dostanu 2 pomocníky?U policejní stanice to taky nechápu.Napište mi prosím někdo jak to hrajete.

30.7.2016 11:35:08

slipka
Je to myšleno tak, že zaplatíš za ten efekt buď 2 trofeje bran nebo 10 bodů houževnatosti nebo to nakombinuješ a dáš 1 bránu a 5 bodů houževnatosti

30.7.2016 23:00:11

presun z vnejsiho sveta
ahoj, narazili jsme na pripad, ktery neumime vyresit.
pokud se dostane detektiv do vnejsiho sveta a z nej ho karta presune do jineho vnejsiho sveta. Jak se z tohoto jineho vedlejsiho sveta detektiv dostane, pokud tento svet nema otevrenou dimenionalni branu?
predem moc dekuji za odpoved :)

12.5.2017 18:15:52

Cunderlinho
Pokud máš vyjet z Vnějšího světa a nevede do něj žádná brána, jde vyšetřovatel do Ztraceno v čase a prostoru a je zpožděný.

12.5.2017 18:31:06

Lokace
Ahoj, chtěl bych se zeptat na lokace. V levém a pravém dolním rohu jsou symboly, které znázorňují bonusové karty. Jakým způsobem se tyto symboly získávají? Děkuji

14.3.2019 00:38:45

Robtom5
Ty symboly znázorňují co je v dané lokaci největší šance získat ze střetnutí.

14.3.2019 06:40:13

Co si mám stáhnout za dokumenty?
Co si mám stáhnout za dokumenty, když mám českou veri 2. edici?

Stačí errata nebo i něco jiného?

Díky

20.11.2019 15:55:07

Vybíráme z Bazaru

Kmotr Impérium Corleonů CZ
Kmotr Impérium Corleonů CZ
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 8 dnů

Offcanvas