Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy :)

16.9.2008 22:10:22

tygr
jup...ale co teda to kouzlo, kdy ti přidá 3, 6, 9 k bojovým testům a je tam možnost vyvolání jakákoliv fáze...to bych chápal, že to můžeš použít i při kartách střetnutí atd.

28.2.2013 11:09:22

Pernicek
Fakt ne :-) Protože to na kartě střetnutí není bojový test (souboj), ale test boje. Prostě Fight, ne Combat, Síla ne Boj.
Koukněte tady do sekce Ke stažení, jsou tam myslím i pravidla přeložená Morthem, tak si je stáhněte a přečtěte si je, z těch to případně bude snad jasnější.
Případně si stáhněte i ty karty, které jsou tady přeložené, a mrkněte se, na kterých kartách se píše Síla a na kterých Boj.

28.2.2013 11:16:51

jo jo
mrkl jsem teď na ty překlady karet a tam je to dost jasně na těch kouzlech =))) v origošu překladu je to ale dle mýho matoucí


se pak člověk diví, že ty Prastarý kosí po stovkách =)))))

28.2.2013 11:28:31

Pernicek
Tak sem projel všechny karty a ta chyba je jen u té (když nebudeme počítat nešťastný český překlad, který však až tak nešťastný není, když si vemem, že fight a combat je opravdu v překladu boj a souboj) karty vzácného předmětu Obsiádová soška nebo tak nějak. Kde je psáno, že to ruší jakoukoliv ztrátu vitality utrpěnou v bojevém testu s nestvůrou. Správně by mělo být napsáno v soubojovém. Takže špatně je jen jedna kartička. Koukal sem i do českého rozšíření Temny faraon co mám taky a tam sem si žádné takové chyby nevšiml. Takže hlavní je, rozlišovat Boj a Souboj a to už mi nečiní problém, takže přelepovat nic nebudu :-). Jen tu jednu kartičku.

1.3.2013 06:18:34

pirát
no, ve složce ke stažení jsou oficiální přelepy na asi 30 kartiček, kde se ale opravují jiné informace než boj/souboj...tak to by tě možná mohlo ještě zajímat =)

1.3.2013 09:15:23

Pernicek
Já mám druhé vydání, takže tyhle přelepy nepotřebuji, nemám tam kartičku s názvem Zmocněncův revolver ale mám tam správně zástupcův revolver. Takže i ostatní mám správně.

1.3.2013 09:46:29

Ještě dotaz
Když mám kartu schopností(skill) +1 BOJ (fight), znamená to, že si ke kostkám při souboji(combat) mohu přičíst ještě jednu kostku na hod nebo ne? Protože karta přidává +1 k BOJ(fight) a když dojde k souboji s nestvůrou tak se využívá přece tolik kostek má detektiv nastavených ve schopnostech BOJe. Nebo by ta kartička musela být +1 Souboj(combat) abych si mohl přičíst ještě jednu kostku při útoku na nestvůru?

1.3.2013 09:56:18

!!
tož to si vysmátej tyjo :-D

všechny bonusy do boje jsou zároveň bonusy do souboje 8-)

1.3.2013 10:02:01

Pernicek
Jo ale na té kartě je pak ještě napsáno dodatek: Pokud použijete žeton stop pro přidání kostky pro test boje, přidejte ještě jednu navíc. To znamená, že tenhle dodatek při souboji ale využít nemůžu? Protože je tam jasně napsáno pro test BOJE.

1.3.2013 10:13:37

piratmartin
Boj a Test boje je rozdíl. +1 Boj je zvýšení statů. Takže ti zvýší jak test boje tak i test souboje. Schopnost s žetony stop, je už samostatná a ta se dá použít je na test boje, nikoliv souboje. Stejně tak kdyby jsi měl +1 Vůle, tak můžeš použít jak na test vůle tak i na to zastrašování (nebo jak to je v překladu). Pokud tam je vždy jen +1 něco tak to platí pro všechny testy ovlivněné tím parametrem. Pokud by tam bylo +1 pro testy něčeho platí to jen pro jednotlivý test.

1.3.2013 11:00:08

Rinter
Děkuji, je to vlastně logické.

1.3.2013 11:01:32

piratmartin
Ono docela trvá dostat se do těch pravidel a česká verze je dle mého ještě dost matoucí v názvosloví, což taky nepomůže. Ale chce to několik her a pak se do toho všeho dostanete.

1.3.2013 11:08:55

rinter
aha, tak to jsme hráli nejspíš blbě, jsme přidávali ten hod za stopu i do soubojů


ááááá, je to fakt mazec, se v tom vyznat a stíhat to všechno sledovat

1.3.2013 11:31:04

Pernicek
My jsme asi přes půl roku hráli špatně kouzla :D chybama se člověk učí

1.3.2013 12:29:38

Rinter
Jakou ste dělali chybu u kouzel?

1.3.2013 12:50:45

žeton stopy
Rinter: proč by se žeton stopy nemohl používat v soubojích? Jasně že může.

1.3.2013 13:57:52

Tygr
Asi jsem to špatně napsal, myslel jsem tu schopnost co má karta Dovednosti Síla. Ta jasně říká, že na když použiješ žeton stopy na test boje, tak ti dá místo jedné kostky 2. A myslel jsem to tak, že za žeton stopy nedostaneš 2 kostky během boje s nestvůrou.

1.3.2013 15:21:59

piratmartin
Nevěděli jsme, že Příčestnost se musí platit před sesláním kouzla a nevěděli jsem, že když se nám kouzlo nepovede, tak pořád zabírá ruku. Takže jsme třeba zakouzlili Shrieveling (nevím jak se to jmenuje v českým překladu, dává to +6 do boje a zabírá jednu ruku) a když se nám to nepovedlo, tak jsme neplatili příčetnost a nebrali to jako použitou ruku a třeba v tom boji použili Tommy Gun, kterej je do dvou ruk.

1.3.2013 15:26:46

Rinter
Ok, to už je jasnější, ale stejně bych se spíš přikláněl k tomu, že to přidává dva žetony i v boji. Protože hod na combat je jen speciálním případem hodu na Fight.
Takže platí - kde je psáno "přidává k hodu na combat" tak přidává pouze k hodu na combat (zbraně, kouzla), kde je psáno že to přidává k Fight (nebo cokoliv dělá speciálního s fight), platí to i pro combat.

1.3.2013 16:31:45

Souboj
Jsem nový majitel hry. Na jednu věc se chci zeptat. Jak je to ze soubojem tam kde jsou dva hráči a díky kartě mýty se objeví monstrum. Bojují proti ní oba hráči? Nebo jen jeden po domluvě? A nebo ten s menším plížícím číslem? Díky...

11.4.2013 10:00:34

ripeed
Bojuje hráč, který je první na tahu. V případě, že je tam monstrum i na začátku tahu druhého hráče (pokud se mu první hráč vyhne nebo je v souboji poražen)

11.4.2013 10:06:44

Crimson King
Takže pokud se první hráč vyhne tak bojuje hráč který je na řadě. Pokud by první hráč monstrum porazil tak druhý už vlastně nemá s čím bojovat.

11.4.2013 11:29:59

dotaz
Vetsina veci je nam snad jasnych, ale vcera pri hre jsme narazili na par nejasnosti.

1.Schopnost Mandy Thompson - re-roll na skill check... co se mysli skill-checkem, je to jen check na zakladni vlastnosti (Fight, Will, Sneak...) a nebo tam patri i "Special Skill Checks" jakoze Combat check, Horror check, ... + jeste kdyz se teda dela re-roll diky te jeji schopnosti, hazou se vsechny kostky, nebo jen ty ktere byly brane jako neuspech? Tj. hodim 5 kostek, 2x mi padne uspech, 3x neuspech, potrebuju 3 uspechy, hazu znova vsema 5ti, nebo jen tema 3ma neuspesnyma? Z toho popisku se to da pochopit obema zpusoby...

2. Pri setkani v Silver Twilight Lodge:
Carl Sanford draws you into the study to talk and you feel the cold creep of dread listening to him. Make a Lore (-1) check. If you pass, your willpower stands up to the test of the ancient wizard and you even learn something of value. Gain 3 Clue tokens. If you fail, his hypnotic tones lull you into a trance. The conversation seems short, but when you leave the study, much time has passed and your thoughts are confused. Lose all of your Clue tokens and move to the street.

Je mozne utracet Clue tokeny pro hody dalsima kostkama? Pokud jo, tak je vzdycky vyhodnejsi utratit tam vsechny s tim, ze je sance na ziskani 3 novych, nez si je nechat jen tak zadarmo sebrat... nebo neco delame spatne?

Diky za odpovedi, Kubik

11.4.2013 13:04:04

KubikBrno
1. Jenom neúspěchy
2. Můžeš používat clue tokeny

11.4.2013 13:07:37

KubikBrno
Já jen doplním Rintera:

1) je to i na ty special skill checky, ale má to jen jednou za kolo.

11.4.2013 23:09:05

Vybíráme z Bazaru

Safari Bar Nové šelmy před barem
Safari Bar Nové šelmy před barem
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 13 dnů

Offcanvas