7th Continent, The

xxxxxxxxxo hodnoceno 88x (Seznam vlastníků)

7th Continent, The - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: undefined
Vydavatelé: Serious Poulp
Autoři: Bruno Sautter
Ludovic Roudy
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy po dohrání Voracious Goddess – TĚŽKÝ SPOILER

Ahoj
Dneska jsme dohráli naší první kletbu – Voracious Goddess a mám z toho dost rozporuplné pocity.
Na začátku se nám hra hrozně líbila. Zajímavý mechanizmus, objevování kontinentu, dobrodružství, všechno super. Hráli jsme to tak, že jsme odkryli naprostou většinu kartiček. Když nám ale přišlo, že se zbytečně vzdalujeme od hlavní cesty a hra nás skrze texty na kartách odrazuje od dalšího postupu tím směrem nebo jsme si mysleli, že nám chybí nějaké vodítko nebo klíč, tak jsme nepokračovali a drželi se hlavní trasy.

Tak se nám stalo, že jsme cca po 12 hodinách hry došli k cílové soše a nemáme potřebné předměty. Byli jsme tím pádem nuceni vyrazit zpět. A tady se to začalo dost kazit. Znovu pohyb po už objevených lokacích, neustálé se přehrabování v kartách, sklízení lokací, třídění Pastu do Exploru atd. Hra začala být otravná. Navíc nám krutě začali docházet karty a my museli lovit/rybařit a na místech, kde už jsme to dříve dělali a tím pádem už tam byli o dost slabší (nebezpečnější) úlovky. Hledáním těchto lovišť po mapě a množením zranění se nám vše také dost komplikovalo. Zjistili jsme, že jsme špatně pochopili nějaké nápovědy, které nám hra dala, což jsme sice nakonec vyřešili, ale stálo nás to drahocenný čas.

Nakonec jsme potupně zemřeli těsně před získáním druhého potřebného předmětu. Druhá část hry, čítající cca dalších 6 hodin už byla mnohem méně zábavná, občas únavná a občas frustrující. Dojmy hodně smíšené.
Hlavně máme pocit, že jsme během hry viděli téměř vše, co nám kontinent nabízí. Uvidíme, jaká bude znovuhratelnost, resp. zda je další procházení stejných karet pořád zábavné.

5.7.2019 14:05:45

.
Klasicky frustrovany pocit po prvni (prohrane) hre. Taky jsme behem nasi prvni hry sli ciste podle klice rovnou k sose bohyne a neresili nic moc okolo. U sochy jsme zjistili, ze potrebujeme jeste neco, tak jsme se vraceli. Jeden predmet jsme nasli a sli jsme zase k sose, ale zas nic, coz bylo dost frustrujici. A dalsi cestou pri hledani druheho predmetu jsme umreli hlady.

Dalsi hru jsme zahrali The Voracious Goddess spolu s An Offering to the Guardians, aby to nebylo uplne stejne, a vyhrali jsme. V te hre jsou casto pocity jak na horske draze, jednou je clovek zdeptany uplne na dne, jindy uplne v extazi, ze neco udelal. Umrit hlady patri urcite do te prvni kategorie :)

Jinak tipy pro zlepseni zazitku:
1) Ukladat, ukladat, ukladat. Pri prvni hre je clovek nateseny, jak tu hru poseka behem jednoho sezeni, klasicka zacatecnicka chyba. Opak je skoro vzdycky pravdou, hra poseka hrace. Ackoli se muze obri odkryta mapa zdat jako vyhodna (treba pro pohyb), prevazuji nevyhody - lov se zhorsuje, pri "return all the cards" je jich najednou strasne moc na vraceni do krabice, coz je extremne frustrujici, kdyz vi, ze se tam zas bude za chvili vracet, hra je po X hodinach hrani fyzicky unavna a clovek si to neuziva. Lepsi je to po dvou hodinach zabalit a poklacovat treba za tyden.

2) Jak uz jsme zminil, kdyz se prohraje kletba, muze se pro dalsi hru namixovat jeste s nejakou dalsi kletbou (klidne nejakou, kterou uz jste predtim hrali), at to neni uplne repetitivni a mate vetsi vyzvu.

3) Hrat ruzne partie s delsim casovym odstupem. Clovek mezitim pozapomene par veci a hned to vyrazne zlepsi znovuhratelnost (zazitek ze znovuobjevovani). My si klidne nechavame pauzu mezi hrami pul roku (mam hru z prvniho KS, a stale jeste nemame odehrane The Bloody Hunt a Swamp of Madness).

5.7.2019 15:04:32

podobne pocity, ale...
Dohrali jsme to prokleti za noc a den, jeli jsme skoro nonstop nejakych 15 hodin. A ke konci to bylo takove utrpeni, ze pri navratu od sochy do podzemniho chramu (chybel nam druhy predmet, bloudili jsme hodiny a nakonec pouzili google) jsme ani nesklizeli mapu a presli radsi s podzemim na vedlejsi stul, abychom se mohli vratit bez dalsiho exploru. V podzemi jsme sli rovnou bez velkyho srani do hlavni mistnosti, uz jsme ani nepatrali po zajimavostech a napisech na zdech a podobne. Pritom to bylo zbytecne, stacilo by si dat pauzu par hodin nebo dni a dohrat to jindy. Zpetne to hodnotim jako nejlepsi herni seanci, jakou jsem kdy mel, a mrzi me, ze jsme ten konec tak uspechali a prisli o radost z poctive vyhry i ten aha! moment, kdybychom na to prisli sami. Plus to, ze z podzemi jsme nic nemeli, protoze jsme to uz honem honem chteli konecne dohrat.

Tohle fakt neni hra na dokonceni za vecer. Lepsi je si to davkovat po par hodinach a delat pauzy. A roznodne nepodvadet, negooglit a uzivat si to postupne po mensich davkach - viz spoiler-free diskuze ve vedlejsim vlakne.

5.7.2019 21:00:10 | Upraveno autorem (porovnej)

Hotovo.
Tak, po 12 sedeniach sme úspešne dohrali Voracious Goddess. Ak môžem niečo odporučiť, tak je to určite hrať na viac sedení, pričom jedno sedenie by malo zabrať ideálne medzi jednou a dvoma hodinami. Týmto štýlom, sme nemali žiaden problém ho úspešne dohrať.

Hrali sme to na oficiálnom playmate veľkosti 7x7 a keď už na ňom nebolo miesto, tak sme hranie proste ukončili. Fungovalo to veľmi dobre. Sedenie sme ukončili, aj keď sa po nejakom dlhšom čase resetol board. Naozaj odporúčam nehrať to nárazovo. Je to kampaňová hra.

6.8.2019 20:38:24 | Upraveno autorem (porovnej)

herí seance
Rozdělit hraní je nutnost, i když hodina nebo dvě jsou už podle mě trochu extrém. Další kletby jsem hrál sólo po večerech cca po 4-5 hodinách a bavilo mě to maximálně. U té hodiny by mi přišlo, že hra končí jen co se začnu trochu dostávat do napětí :)

21.8.2019 16:59:33

Vybíráme z Bazaru

Quartermaster General: The Cold War
Quartermaster General: The Cold War
Akt. cena: 590 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas