Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | karetní hra, kooperativní |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Serious Poulp |
Autoři: | Bruno Sautter Ludovic Roudy |
Rok vydání: | 2017 |
Sdílej: |
Dojmy
Tak jaké jsou dojmy z této hry? Slyšel jsem rozpačitá hodnocení, že to není až taková pecka, jak to zprvu vypadalo a že hra má své podstatné mouchy.Dojmy
Tak já opatrně, protože jsem to zatím teprve rozjel a odehrál kousek první kletby, asi tak 3 hodiny.
1/ Rbx varoval, že to není moc pro děti, protože je to dlouhé, nemá to dynamiku a děti se budou brzy nudit. Nebo tak něco. Nicméně můj Tonda, jak to viděl, tak u toho nesměl chybět... Či-li dali jsme kousek, pak šel spát, já dohrál ještě kousek a udělal jsem sejf. Pokračujeme dneska. Prozatím ho to bavilo, našel skryté číslo, takže je takový natěšený. Uvidím, jak dlouho vydrží. Každopádně tímto tempem to máme na hodně dlouho :)
2/ Je možné, že se to "zvrhne" v repetitivní hledání cesty. Prakticky každá nalezená akce (alespoň zatím) si zaslouží prozkoumání. Je potřeba hledat vhodné podmínky, kdy musím otočit co nejméně karet, ale zároveň mám zajištěno co nejvíce úspěchů - tedy minimalizace vyčerpání.
3/ Jinak se mi to líbilo, má to atmosféru. Nevím, jestli to bude spíš jako gamebook, tedy jestli v tom bude vidět nějaký ten příběh, aby to nebylo moc únavné a člověk se těšil na další objevování. Ale už jsem četl, že další kletby jsou ve srovnání s tou první příliš krátké. Asi tak jako že 1. kletba trvá 10 - 15 hodin a jiná zhruba 3 - 5.
4/ Vůbec netuším, jaká bude znovuhratelnost. Já se domnívám, že mě to moc lákat nebude, stejně jako kniha či počítačová adventura. Jednou si to projdu, budu znát příběh a nevím, jestli dostanu chuť si to zahrát znovu...
5/ Ve více hráčích je více méně nutné sdílet zdroje (karty na ruce, dovednosti, vybavení...) S přibývajícím počtem hráčů se zvyšuje omezení karet. Takže není úplně dobré hrát ve 3 lidech a jít každý vyloženě jinam, že by se jako urychlil průzkum. Jde to, ale provedení akce může být těžší.
rozšíření
Já mám jasno, že do hry chci jít. Jediné, nad čím váhám, jsou rozšíření. Cena už samotného základu je hodně vysoká a je to jeden z důvodů proč váhám. Další důvod je,že nehraju tak často, tak nevím, jestli rozšíření využiju.
Je tu někdo kdo má nahráno tolik, aby mi dokázal, že stojí za to do toho jít a proč bych tak měl udělat?
další dojmy - po cca 8 hodinách
Copy&Paste mého příspěvku na DŽ:
Mám za sebou cca 8 hodin hraní Voracious Goddess. S Tondou (syn, 9 let). Tonda se toho drží jak klíště, v sobotu v deset večer jsem nekompromisně udělal save, protože jsem byl úplně groggy a spíš trpěl, než hrál. Každopádně prozatím to má naprosto pohlcují atmosféru - pro nás pro oba. Což bohužel pro mě znamená pokračování nejspíše jen o víkendech, jelikož v týdnu se nestihneme ke hře dostat aspoň na hodinu v kuse.
Postřehy:
# Ve dvou se dá rozdělit a objevovat nové části kontinentu na dvou frontách. Je to víc o hubu, je potřeba si dávat pozor. Logika hry s tím nejspíš nepočítá, respektive akční balíček je společný a akce "jídlo" jednoho hráče "zasytí" (vrátí karty z odhazovacího do akčního (dobíracího) balíčku) všechny postavy. Ale jinak celkem ok. Ve tře či čtyřech bych se ale raději nerozděloval, respektive ve 4 bych chodil leda tak po 2 postavách spolu.
# Zpravidla se ale držíme pohromadě, leda že se neshodneme na dalším postupu. To beru jako docela dobré, protože v důležitých a nebezpečných situacích si pomáháme, ale v podstatě hraje každý sám za sebe, čili nemám pocit řídícího hráče, který diktuje co kdo bude dělat.
# Podle mapky na nápovědní kartě jsme tam v půli cesty (někde za bodem 3, před bodem 4). Toník do toho vnáší takový ten dětský pohled, kdy upřednostňuje zvědavost a zkoumá oblasti, které se mu prostě víc líbí, vypadají méně riskantní apod.
# Zkoušel jsem kreslit mapu. Trochu bych potřeboval zvednout skill kreslení a kartografie, ale co je co je v pohodě poznat. Ale trvá to dlouho. Vyfocený to mám hned :)
# Save funguje velmi dobře. Nicméně je dobře si objevenou mapu opravdu dobře popsat, nakreslit či vyfotit, aby jste věděli, co kde hledat.
# Spousta věcí se nám již zautomatizovala. Některé úkony si rozdělujeme. Když to lze, ukládám kartičku a Toník připravuje novou, nebo naopak. Trochu to šetří čas.
# Protože chci texty Tondovi přečíst co nejlépe a podtrhnout tak atmosféru, tak hodně hledám ve slovníku. Ta hra používá řadu slov, která neznám, možná jsou i méně používaná. Takže si u toho trochu zlepšim AJ.
# Přiložená Fresnelova čočka je príma, ale není příliš odolná. Alespoň já ji mám už trochu jetou. Ale jinak dobrý, lupa funguje dobře.
Kublaj - rozšíření
No, asi takto. Ta hra nebude mít asi moc velkou znovuhratelnost. Alespoň prozatím to znamená tu mapu prolézt dost důkladně, takže ji budeš docela znát. Ta rozšíření přidávájí další kletby a mapy, takže se znovupoužitelnost hry zvýší.
Já osobně hodlám jít do dalšího kola a vzít všechno co nabídnou. Tedy vyjma drobností typu kostky a poznámkový blok.
Obaly naopak přiberu navíc. Asi 260 mi jich chybí. Sice je prý nesmysl obalovat celou hru, ale na druhou stranu by to nebylo od věci. hrany karet při listování v krabici docela trpí. Je třeba listovat opatrně bříšky prstů, nehty se to snadno poškodí. Ale myslím, že se dají koupit i nějaké MayDay premium 80x80, což by možná byla levnější volba na karty dobrodružství...
hodne cteni?
Kolik je tam toho cteni? Hodne? Je to jen na kartach, nebo je k tomu nejaka cela kniha?
text
Mno je jen na kartách a v pravidlech (jiné komponenty tam ani nejsou), ale zato je ho dost.
Peca
Ty rozšíření z explorer pledge brát budu. Měl jsem na mysli ty rozšíření, resp. add-ony přidávající počasí, monstra a ten časovej element. Nad těmi váhám.
Kublaj, Onas
Kublaj: Hele, já to uz zařadil do krabice, tak nevím. Hodinky jsem zatím nepřidal do hry a na počasí ani červy jsem ještě nenarazil. Ale myslím, že to pro hru není až tak podstatné. Spíše takové zpestření.
Onas: Nepsal jsem hodně čtení, ale že hodně hledám ve slovníku. Jsou to výrazy více citově zabarvené, které dodávají atmosféru. Asi jako že pro brašnu se zde používá výraz "satchel", tedy spíše mošna. Neboj se toho, je to dobrý způsob, jak nabrat slovní zásobu. Na některých kartách třeba není ani řádek. Jinde věta, někde celý odstavec textu. Nic hrozného. Samozřejmě to předpokládá schopnost znát základy a poznat alespoň nějaké formy minulého času (nemusíš nutně vědět, že je to zrovna předminulý, ale že už se to stalo).
add-ony
Máme pridané počasie, monštrá i path of repentance a páči sa mi to. Dáva to viac variability, za asi 7 hodín hrania sme mali dvakrát počasie a asi trikrát červov, path of repentance sa zjavuje často a príde mi, že hru zľahčuje. Ale zase počasie a červy ju trochu sťažujú, takže sa to vyrovnáva.
Akože, určite nie je nutné tie add-ony mať, ale ja som rada, že som ich tam nechala už na prvú hru.
nám se libílo
nám se to s Martinem líbilo velmi - za mě zatím s přehledem nejlepší převedení gamebooku do deskovky a zároveň celkově největší letošní překvapení.
Takže jsme o tomhle a Gloom of Kilforth natočili podcast:
http://dohrano.madewithopinion.com/gloom-of-kilforth-a-the-7th-continent/#
pribeh
Me by zajimalo jakej je ten pribeh? Ma smysl solo hra jen kuli pribehu, protoze je super a plnej napadu? Nebo je to spis par dejovejch bodu roztahanejch do veliky mapy? Dik
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Armageddon
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 2 dny