Ukončené hledání RPG

Děkuji všem za tipy, ale žádné deskové RPG už NEHLEDÁM. Klidně v diskusi pokračujte, ale nemrhejte svým časem na psaní nějakých příspěvků adresovaných přímo mně. Pro mě je toto téma už uzavřené.
16.6.2017 17:26:26 | Upraveno autorem (porovnej)

citaj radsej este raz
1. slovo HLADAS nie je podstatne, nahrad si ho slovom akym len chces
2. Skyrim je hra pre jedneho hraca - o tom si pisal - RPG obsiahle s pribehom a rozvojom postavy = Skyrim
3. za dve hodiny hlboky pribeh a neuveritelne detailny rozvoj postav? K tomu mas moj priklad s Mount Everestom, to nejde dokopy proste. (hry su robene na dve hodiny a aj tak to vacsina nesplnuje a trvaju dlhsie, ak su hraci viac zabrani v hre, a zdaju sa ti aj tak plytke. Pridaj do nich 100x viac veci, aby boli take premakane ako pises a z 2 hodin sa stane tych 8 hodin co som pisal.

Ty nechces proste pocut inu odpoved, len taku, v ktorej s tebou budu vsetci suhlasit.
Moj nazor, hry su natolko hlboke a detaily tak premakane, aby sa dali dohrat v rozumnej hracej dobe, aby neodplasili 95 zo 100 potencialnych kupcov a aby nestali 1000 euro kazda.

Ty ten pribneh potrebujes mat v 500 stranovej knihe, mne staci hru hrat a ma pre mna pribeh, sami si ho vytvarame so spoluhracmi, nepotrebujeme ho mat napisany, o tom su aj knihy napriklad, vyzaduju predstavivost :-)

8.7.2017 20:10:41

to Behe
Já jsem to spíš myslel tak, že když se schází pravidelně nějaká skupinka na hraní kampaně, kterou stráví mnoho a mnoho hodin, mohl by se každý jednotlivec ve svém volném čase, pokud by o to stál, blíže seznámit s daným světem. To pozadí pro jednotlivé postavy by taky nemuselo být nijak dlouhé, bohatě by stačila jedna maximálně dvě stránky, které by si opět ale každý přečetl sám ve svém volném čase, pokud by o to stál. Rozhodně si nemyslím, že je šťastný nápad číst to před hraním. Ale myslím si, že by bylo fajn, kdyby tam taková možnost aspoň byla.

8.7.2017 20:19:32

to Wuuduu
Čítaj ještě mnohokrát, protože pořád meleš nesmysly. Co sem furt taháš ten Skyrim? Já jsem se ptal na příběh v dungeon crawlerech. A pokud neznáš lepší RPG než Skyrim, tak tě vážně lituju. Za další, kde bereš pořád ten neuvěřitelně detailní rozvoj postav? Opět obzvlášt pro tebe, protože máš evidentně problém s češtinou nebo se čtením, opakuju, že téma je v tuto chvíli příběh v dungeon crawlerech. Kde u příspěvku (opakuji speciálně pro tebe) o dungeon crawlerech vidíš jedinou zmínku o promakanosti a přidání 100x víc věcí? A kde proboha vidíš jedinou zmínku o 500 stránkách? Jediná číslovka, která tady byla opakovaně zmíněna v souvislosti s počtem stran je 30.

8.7.2017 20:31:59

Dungeon Crawlery a dialogy
Toto by bylo asi pouze pro sólo hru, ale dalo by se udělat dialogy s NPC formou ala gamebook.
Ale to by znamenalo pro každou NPC udělat zvlášť "sešítek", protože kdyby to byla jedna "velká kniha", tak by zdržovalo listování a hledání strany/části knihy odpovídající postavy.
Sice by to nebyly celodenní rozhovory, ale nějákej dialog by se takto udělat dal - odkaz: monolog NPC a pod tím volby možných odpovědí s čísly na další odkazy a tak dál. Nebo by se určilo jak bude NPC reagovat například podle tvé pověsti,přesvědčení nebo jiné vlastnosti/hodnoty a nebo kombinace obojího :) A každej dialog by mohl mít více výsledků (dohoda,bitka,obchod,přidání se jako společník apod.).

Ale to opravdu jen pro sólo variantu hry, ve hře více hráčů by to bylo opravdu zdržující, co by dělali spoluhráči/protihráči během toho co by sis četl odkazy - vedl dialog s postavou ze hry?


8.7.2017 22:05:31

to Peet
S ohledem na to, jak mi tady opakují, že 30 stránková povídka na prohloubení příběhu nemá v dungeonech co dělat, tak si myslím, že s tímhle nápadem tady moc nepochodíš. Ale za sebe říkám, že bych to bral. Nikde není psáno, že kvalitní příběh a dialogy jsou výsadou počítačového hraní.

8.7.2017 22:20:19

2 Matt
Mily Matt, nebud taky agresivny, pukne ti zilka a jebne ta, myslel som ze diskutujeme a teba to tu vytaca a schylujes sa k urazkam...
1. RPG poznam VSETKY, kedze som zacinal s ich hranim este na Atari ST a Amige :-) A skoro vsetky dobre RPG ake kedy vysli som aj presiel a zasadne bez navodu (zacinaje od Dungeon Mastera 1 - 2, serie MandM 1 - 7, Areny, Daggerfallu, Black Crypt, Isharov I - III, Gothicov 1 - 3, Final Fantasy VII a VIII, vsetkych Baldursov, Grimrocku 1 a 2, atd atd az po skoro vsetky nove (1999+) veci...) este nieco o dobrych RPG a mojemu vztahu k nim? Myslim, ze nemas sancu.
2. Moj problem s cestinou: predstav si, ze ovladam dokonca aj cesky pravopis (vychadza to z mojej profesie), dufam, ze aj ty ten slovensky aspon, ked uz "hras machra".
3. 500 stran je len metafora tvojich 30tich stran, poznas ten pojem? METAFORA?
4. ak pises, ze chces k postavam ich pribeh a pripadne viac vlastnosti = chces, aby hra bola viac premakana do detailu. Mozno to ty nazyvas inak, ale vyznam je rovnaky.

8.7.2017 22:21:04 | Upraveno autorem (porovnej)

MattRicks
Tak byla by to taková kombinace deskovky a gamebooku. Už tu je hra Lone Wolf Adventure game, kde zas roli knihy přebírá jeden z hráčů - "vypravěč" a další hráči jedou příběh. Celkem fajn záležitost pro fandy Lone Wolfa :)

8.7.2017 22:34:18

to Wuuduu
Za prvé máš evidentně velký problém se čtením, jinak by sis všiml, že můj nick není Matt, ale MattRicks. Za druhé mě slovenský pravopis nijak zvlášť nezajímá, protože na stránkách s příponou sk jsem v životě nebyl a nemám jediný důvod to měnit. Za třetí jsem rád, že znáš i jiná RPG než jen Skyrim. Za čtvrté máš evidentně velký problém i s matematikou, když 500 na základě vnější podobnosti zaměňuješ se 30. Za páté projel jsem celé vlákno, ani jednou nepíšu o tom, že chci, aby měli postavy víc vlastností. Opakovaně (už nejméně potřetí) mi podsouváš něco, co jsem nenapsal, což z tebe navíc dělá lháře. A s takovým "člověkem" nehodlám už dále ztrácet čas.

A jestli si chceš dále povídat jen se mnou, myslím, že by bylo vhodné, to řešit formou soukromých vzkazů a neničit tady ostatním diskusi. Což už se nám bohužel stejně povedlo a za to se všem kromě Wuuduua moc omlouvám.

8.7.2017 22:45:09 | Upraveno autorem (porovnej)

to Peet
Tak jestli jsou touhle formou zpracovány všechny díly Lone Wolfa, tak to musí být zábava na několik let.

8.7.2017 23:01:39

Příběh
Tak ony Dungeon Crawlery jsou i dost o tvorbě vlastních scénářů a tim je problém s příběhem vyřešen. Pokud chceš svět více do hloubky, tak taky nevidim moc problém. D&D svět je tu už dlouho a svět Descenta (Terrinoth), kde je i spousta dalších her je tu taky už dlouho, takže se o něm na netu něco najít dá :) Svět Warhammeru (např. Space Hulk, Silver Tower atd) si taky můžeš najít ve spoustě knih (včetně určitých období).

A pokud tušim správně, tak v každé knize scénářů je příběh nastíněn, někde více a někde méně, ale snad vždy to tam je. Na začátku a pak u každé mise zas něco málo ne?
Dungeon crawler her mam celkem dost a v každý je nějaký ten příběh napsán, co se týče příběhů jednotlivých postav, tak v některých hrách je i toto :)
A těch světů, ve kterých se takovéto hry odehrávají je taky dost a dost (těch, který jsou už dávno popsaný) - např. Warhammer, Terrinoth, D&D, tak si kdyžtak vyber hru z některého ze "známých" světů a je to :)

Ony i D&D hry na PC jsou postavený na pravidlech D&D (a všechny hry obecně podle určitého výpočetního systému), jen neházíš kostkou ty, ale hází za tebe komp, ty jen klikneš :) V některých hrách sis mohl i zapnout okno kde se ti zobrazovali výpočty, takže zas říkat o dungeon crawlereh, že je to jen házení kostkami.... místo klikání hážeš kostkama a místo posouvání myši posouváš figurky :D
Pak už chybí hlavně ty dialogy. I v PC hrách máš tuny předvytvořených postav. Vytváření vlastních je tu hlavně kvůli sžití se s ní a ne kvůli statistikám. Hra se musí dát dohrát (měla by) s jakoukoli předvytvořenou i vlastní postavou, důležitý je to jak ji potom dále tuníš :) Protože jak vlastní, tak předem dané postavy jsou vytvořeny podle jasně daných omezení (max. počet bodů, který rozděluješ atd).
A jak říkám, v některých hrách jsou i příběhy jednotlivých postav nebo si ho kdykoli můžeš vymyslet sám pokud je příběh/průběh hry samotné takto postaven.

Nebo by ti stačil třebas časák/komix/povídka u každé takovéto hry? Tím myslím jakýsi prequel k dané hře :)
Ono by se to prodražilo vzhledem k nutnosti autora. I když autor samotné hry by s tímto neměl mít žádný problém :) Pak už by se to prodražilo jen vzhledem k výrobním nákladům (materiál,tisk,grafika).

8.7.2017 23:17:00 | Upraveno autorem (porovnej)

MattRicks
Všechny díly asi ne, vyšla jedna krabice :) Ale vyšlo i pár Lone Wolfů - multiplayer gamebooků, ke kterým snad ani vypravěče nepotřebuješ, ale použít bys ho myslím mohl :) (ale tím si nejsem uplně jistý).
Já osobně mám gamebooky hodně rád a Lone Wolf je prostě TOP, právě díky tomu příběhu, který tvoří jeden velký celek včetně jeho minulosti.

Tak pokud nevadí angličtina, vyzkoušej multiplayer gamebook pokud ke hraní nepotřebuješ plast :)

8.7.2017 23:27:00

to Peet
Teď jsi víceméně uhodil hřebíček na hlavičku hned několikrát. Já vím, že o světě Terrinothu, D&D a dalších se toho dá najít na internetu spousta a proto nechápu, proč by si to hráč měl hledat sám, když za hru zaplatil. A ano klidně bych uvítal i nějaký kratší prequel třeba i ve formě komiksu.

A stejně tak souhlasím, že v každé knize scénářů je příběh nastíněn. Jenže když se koukneš třeba na D&D deskovky, tak to nastínění je docela slabé. Proč by nemohla být nějaká delší varianta knihy scénářů (bohatě by stačila jedna stránka na jeden scénář) pro hráče hrající sólo, když už ty hry tu možnost nabízejí. Rozhodně bych ji uvítal víc, než třeba nějaké ohromující množství figurek.

A k těm postavám. Když i Arkham Horror může mít z druhé strany karty vyšetřovatelů nějaký kratičký příběh, tak proč by to nemohl mít Descent nebo Wrath of Ashardalon a další. Vždyť na té druhé straně v podstatě nic tak zásadního není. Když už mi někdo dá postavu a řekne mi, jak se jmenuje, jak vypadá a co umí, tak už bych o ní chtěl vědět i něco víc. Ale jak koukám, v tom jsem asi výjimka.

No nic chlapi, přesvědčili jste mě o dvou věcech. Že propracovanější příběh a postavy asi nemají v dungeon crawlerech smysl, protože je na hráči, který zaplatil přestřelenou cenu za hezké pozlátko, aby si ho vytvořil sám. A tím pádem, že dungeon crawlery nemají smysl pro mě. Tím jste mi ušetřili opravdu hodně peněz a já vám za to děkuji.

8.7.2017 23:53:36 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Herní podložky, doplněk ke hře Dračí palác
Herní podložky, doplněk ke hře Dračí palác
Akt. cena: 320 Kč
Končí za: 11 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas