World of Warcraft: The Adventure Game - obrázek

Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Vydavatelé: Bard - Centrum Gier
Autoři: Corey Konieczka

Hra ve třech

Autor: Elenistar | 16.4.2009 | 6

Nebudu zde popisovat, co byste našli v krabici, ani z jakých fází se skládá jedno herní kolo. Budu zde psát o hře třech hráčů. Stihli jsme s kamarády tři partie. Snažili jsme se prostřídat všechny hrdiny, aby si nikdo nestěžoval. Na začátek je nutno podotknout, že Warrior vyhrál dvakrát po sobě pokaždé s jiným hráčem. Třetí hru jsme ho vyřadili a zvítězil Hunter. Nechci tady přímo říkat, že je Grumbaz (to je ten ork válečník) nevyvážený. Spíše snad, že je možná za něj jednoduší hrát. Anebo to byla jenom také náhoda. Za Warlocka či Mága se hra stává podstatně složitější a hráče nutí využívat na plno svých schopností. Hunter je kdesi na pomezí a v pozdější fázi hry se směle vyrovnává válečníkovi. Grumbaz je jedinou postavou z útokem face to face na počátku hry. Je sice silnější než všichni ostatní, ale zpravidla dostane zásah.

Toliko úvodem. Teď bych se rád zaměřil na hru samotnou. Z počátku hraje každý sám na sebe. Do konfrontací s ostatními hráči se nikdo příliš nepouští. Je to totiž ztráta času. Útočit na hrdinu s plným zdravím není dobrým tahem. Zajímavé to začíná být, pokud bychom hrdinovi sebrali tolik životů, že by to za a) nemusel přežít nebo za b) měl by tak málo životů, až by pro něj bylo krajně riskantní dorážet na další protivníky. V obou případech se tedy snažíme nějakým způsobem zbrzdit protihráčův vývoj postavy. K tomu každému charakteru slouží jeho schopnosti. Mág umí ošklivě zpomalovat ostatní hráče, válečník ubírá životy, warlock má svá prokletí a hunter pokládá různé pasti.

Druhou možností, jak utéci protihráčům ve vývoji je zaměřit se na svůj růst. Tedy vykašlat se na ostatní hráče a jít tvrdě za 4. úrovní. Dle mého soudu je nejrychlejší cestou začít v Undercity. Bez větších potíží a závislosti na štěstěně lze dosáhnout 3. úrovně za tři kola. Povedlo se mi to dvakrát ze tří pokusů. S červeným levelem je to už pochopitelně složitější a vyplatí se sbírat předměty. A zde se dostávám k jádru této myšlenky. Podle mě je vhodné se sbíráním předmětů začít až od žluté úrovně. Předměty jsou zde již natolik silné, že vám často vydrží až do konce hry aniž by potřebovaly vyměnit. Na červených políčkách se stejně už tolik nezdržíte.

Jak se vlastně dá vyhrát? Nám osobně se nejčastěji stalo, že nejsilnější postavě se podařilo splnit dva až tři úkoly plus jeden Overlord. Tím se dostanete na či za hranici osmi bodů. Úkol v Booty Bay za jeden bod na jednu stranu není špatný. Pokud jste měli smůlu a ztratili jste hodně času sbíráním předmětů, bylo by Booty Bay rozumným řešením. Potíž je s jeho umístěním. Než se tam dostanete, ztratíte tím hodně kol. Proto se cesta vyplatí, pouze pokud tam máte cestu s jiným úkolem.

Co říci závěrem? Hra ve třech lidech nepomáhá k většímu výskytu PvP. Z několika partií soudím, že i rychlý a povedený začátek hráči nezaručí vítězství. K tomu je potřeba to štěstí mít i na konci. Osobně se těším, až si zkusím hru ve čtyřech hráčích Alliance vs. Horda. Slibuji si od toho mnohem více PvP, protože dvojice dovede dvěma souboji zabít hrdinu s plným počtem životů. Člověk si bude muset hlídat, aby se neodkryl ranám soupeřů. Tvůrci hry si to vymysleli velmi dobře, protože čtyři hrdinové jsou opravdu málo. V mém hledáčku je nyní Paladin a Rogue. Na úplný konec bych chtěl říci, že mě hra nezklamala. Nemohu říci, že by mě nadchla, jelikož bych lhal. Kladné body jsou určitě dané prostředím, ve kterém se hra odehrává. Celé naší skupince je svět Warcraftu známý a člověka vždy potěší, když potká potvoru v místě, kde by ji našel i v online hře.

Veškeré postřehy jsem získal z několika málo partií (cca. z pěti). Proto si rád nechám cokoli vymluvit od zkušenějších hráčů.