Recenze Wings of War

• plus samozřejmě karty pohybu
  • žetony sestřelů a poškození a posledního pohybu
  • dále měřítka vzdálenosti střelby
  • herní desky
  • karty zásahů A a B
  • a samozřejmě návod (v mém případě Německý, ale stáhnout český nebyl problém)

Hra samotná je, co se týká pravidel, velmi srozumitelná a jednoduchá na pochopení. Každý z hráčů si vybere jedno letadlo a k němu patřičné karty pohybu. Pak si vybere tři karty, ze kterých poskládá pohyb, který chce provést tak, aby to ten druhý neviděl. Nakonec oba, nebo všichni, podle toho kolik hráčů hraje, karty po jedné přiloží k letadlům a posunou je. Hned poté, pokud je někdo v dostřelu, probíhá střelba. To si jednoduše líznete z balíčku zásahů podle toho, kdo po vás střílí a z jaké dálky. Vždycky si lízá ten, kdo obdržel zásah. V podstatě tedy stačí, abyste se naučili používat karty pohybu a karty zásahu a hra může začít. Na začátku dokonce nemusíte používat ani pravidla pro výšku, takže se hra stane velmi jednoduchou a pochopitelnou i pro mladší nebo začínající hráče.

Hra je zároveň velmi propracovaná i co se týká skutečných vzdušných soubojů. Při zásazích letadel se řeší různé poškození. Například zaseknutý kulomet, poškozená směrovka, zranění pilota a podobně. Což pak má samozřejmě za následek třeba to, že nemůžete odbočit doprava a jste raněný, takže při Immelmanovi nemůžete střílet. Letadla se chovají stejně jako letadla skutečná, to udávají pohybové karty letadel. Ty jsou vytvořeny tak, že simulují skutečné vlastnosti letadla podle toho, jak se chovalo ve vzduchu. Jsou zohledněny věci jako například rychlost, stoupavost nebo dokonce rotace motoru. Což znamená, že některé letadla točí lépe na jednu stranu než na druhou.

Co dodat. Snad jen to, že hra má i mnoho pravidel pro mise, kde je možné vyzkoušet třeba bombardování cíle, focení v nízké výšce nebo průlet mezi protivzdušnou obranou. Prostě možností je mnoho a hra se tak stává hratelnou po mnoho let. Dají se dokupovat další letouny nebo průzkumné balóny, tvořit letecké mise, nebo můžete hru jen tak použít jako solitér. Prostě možností je dost.

Tato hra mi udělala velkou radost a myslím, že ještě udělá. Mohu ji proto doporučit všem co se chtějí dobře pobavit.