Twilight Imperium (Čtvrtá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 207x (Seznam vlastníků)

Twilight Imperium (Čtvrtá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 480 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Corey Konieczka
Dane Beltrami
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

TI4 + POK ve 3 lidech - aneb když se dva melou, třetí se směje

Autor: Říháček | 5 hodin 30 minut | 29.10.2023 | 1

Hra: Twilight Imperium (Čtvrtá edice) + Twilight Imperium (Fourth Edition): Prophecy of Kings

Hráči: Říháček a 2 neregistrovaní

Někdo tvrdí, že přišli z budoucnosti. Někdo zase, že jde pouze o jednu osobu. Po ovládnutí vesmírné stanice Sumerian bylo ale všem jasné, že Nomádi, jak si sami říkají, mají větší ambice než jen získávat informace výměnou za peníze.

Po krátké chvíli, co se všem ukázali jako svébytný národ s vlastní flotilou a armádou, dokázali Nomádi obsadit centrální planetu galaxie Mecatol rex a předvedli jak dokážou využít nasbírané informace ve svůj prospěch. Ve svém zaujetí vlastním plánem však opomenuli důležitou informaci, která pomalu přicházela z druhého koutu vesmíru.

Sárské klany, které mezitím dokázali kolonizovat naprostou většinu svého koutu galaxie, dopluli nedlouho po ustavení kontroly Nomádů nad Mecatolem, se svou flotilou do středu galaxie a velmi lehce vyhnali Nomády z jejich tak vytoužené planety. Sárské klany s jejich vesmírnými doky, které dokážou vyrobit a pojmout obrovské množství plavidel, se tak stali hegemony v celém známém vesmíru.

Nomádi byly vyhnáni a stáhli se za své hranice. Sárské klany tak mohli dát volný průběh své zášti vůči broukům Sardak Nor, kvůli kterým v minulosti přišli o svou velkou kolonii na planetě Lisis a která stále žije v jejich srdcích a písních. Díky možnosti rychle se pohybovat ve vesmíru postupně zabírali nechráněné planety ovládané Sardaky a oslabovali a ohrožovali celý jejich národ.

Královna Sardaků stála před těžkou volbou. Buď pošle své děti ze svých planet ještě nepřipravené a slabé a zaútočí přímo na srdce svých uzurpátorů nebo bude postupně znovunabývat nadvládu nad svými ztracenými koloniemi ve vesmíru. Druhá varianta se zdála být jistější ale královnu sytil její vztek na Sárské klany za jejich opovážlivost vyhlazovat její vlastní krev.

Na tuto vhodnou chvíli čekali Nomádi. Vyslali za královnou Sardaků svého delegáta a dokázali vyjednat silnou alianci proti Sárským klanům, která vydržela několik věků … než Sardakům došlo co bylo celým plánem Nomádů.

Tato Aliance Sardaků a Nomádů nejdříve vymazala výsostné postavení Sárských klanů v galaktickém senátu. Podařilo se prosadit zákon, který přisoudil každému z národů jen jeden hlas pro všechny budoucí galaktické volby. Tím byl Senát ovládnut aliancí a Sárské klany se mohli jen třást při každém zasedání v senátu. Sérií přijatých zákonů a nařízení bylo postupně cupována hegemonie Sárských klanů až do chvíle, kdy se Sardaci cítili dostatečně silní pro svou odvetu.

Z vesmírných doků Sardaků se vyrojili hejna stíhačů a brouků schopná svou velikostí zakrýt hvězdy nad planetou Mecatol Rex. Sárské klany ale brouky znali z minulých bojů a vyvinuli mocné bakteriální zbraně, kterými se jim podařilo zmenšit řady Sardaků, které pak v nastalém boji na Mecatol Rex nezvládli dostát své pověsti nezastavitelných zabijáků. Centrální systém okupovala Sardacká flotila plavidel, dobýt Mecatol rex se jim však nepodařilo.

Sárské klany udrželi Mecatol rex ale jejich schopnost skvěle manévrovat po galaxii se svými flotilami ztratili. Sardakové použili všechnu svou sílu k zničení Sárských klanů a zůstali tak nepočetní, ztracení ve vesmíru, daleko od své královny Matky.

Nomádi se na to vše dívali z dálky, jejich plán vycházel a aliance sehrála svou úlohu. Až příliš pozdě se Sardaci vzpamatovali ze své hněvivé zaslepenosti. Příliš pozdě královna matka prozřela skutečnou cenu spojenectví s Nomády. Příliš pozdě došlo k poslednímu pokusu ovládnout domovský systém Nomádů s jejich vesmírnou stanicí Sumerian.

Před zraky ostatních národů se Nomádi velice poklidně a bez prolévání krve, dokázali stát novými  císaři a nastoupit na galaktický trůn.

Pax magnifica bellum gloriosum…

 

HODNOCENÍ

Hra ve třech zabrala 5,5 hodiny což bylo víc než jsem čekal (minulou jsme zahráli za 3h 15 min). Z části to bylo určitě nováčkem ve hře a vysvětlováním pravidel. Druhá věc pak bylo domlouvání spojenectví a samotné boje. Dlouhá hra na tak malý počet hráčů ale za to hodně výživná!

Mapu galaxie jsme si vytvořili sami před hrou a mně se to prostě líbí. Ve třech hráčích má každý národ víc prostoru, tj víc zdrojů, tj víc možností. Průzkum planet z rozšíření POK hrál ve hře roli a bylo to příjemné zpestření. Mechové se mi moc líbili a vlastně vyhráli Sárským klanům bitvu o Mecatol rex. Velitelé jsou skvělí a už se mi ani nechce hrát bez nich.

Fáze agendy a celkově zákony změnili celé směřování hry a dokázali znovu nastolit rovnováhu, ve které bylo možné omezit rozpínání Sárských klanů. Nebýt toho, tak by snad dokázali ovládnout celou galaxii. Tahle část hry je prostě skvělá i když je to samozřejmě dost o tom jaké zákony zrovna přijdou do hry.

Hra ve třech … subjektivně hodnotím velmi kladně. To riziko, že se dva spojí proti třetímu, je sice velké a pro toho třetího to je nemilé. Ale na druhou stranu vyhrát může vždy jen jeden a je na každém hráči aby poznal, kdy už není výhodné setrvat v dohodě či alianci. No jo, příště nesmím být zaslepen hněvem královny Matky a musím mít oči otevřené i pro nabídky protistrany.

Odehráno v: Strážnice (Okres: Hodonín)

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Podezřelí - MacGuffinova aféra (promo případ)
Podezřelí - MacGuffinova aféra (promo případ)
Akt. cena: 75 Kč
Končí za: 14 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas