Tainted Grail: Pád Avalonu

xxxxxxxxxo hodnoceno 259x (Seznam vlastníků)

Tainted Grail: Pád Avalonu - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy, Středověk
Herní kategorie: kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Krzysztof Piskorski
Marcin Świerkot
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Story 1st, Gameplay 2nd alebo ako ovplyvniť blbú náhodu

Hra ma veľmi zaujala. Už dlhšie hľadám niečo čo by malo fantastický príbeh a pútavú kampaň. Avšak som hardocre euro hráč a dosť zle znášam v hrách ak mi blbá náhoda pokazí postup v hre, resp. prehrá hru.
V recenziách sa spomína tento problém pri bezduchom hádzaní kockou resp žetónom (mincou)
Hru nemám tak ma zaujíma dá sa blbý hod podľa herných pravidiel nejak korigovať? Prehodiť?

Alebo zo skúseností vás hráčov... Máte na to nejaké house rules ako bojovať s touto prílišnou náhodou v hre? ( Napadá mi nejaký reroll za zdroje alebo free reroll na postavu za kapitolu kampane)

Vlado "Kasi" z KE

podporujem
* HRAD HIER *
28.9.2020 00:50:54

Ew

blba nahoda
Podla man u TG aj blba nahoda pise skvely pribeh :) tak ja nemam problem

..house rules : napr za jedne cary jeden reroll ?

28.9.2020 07:38:21

Přehozy atd.
Ahoj, já hru koriguju, když mě úplně fatálně zařízne. Stalo se mi to asi 3x. Chápu zábavu autorů tohle u některých lokací dělat, možná tohle nevadí u story módu ale u normální obtížnosti vás to rychle odsoudí ke konci. Já se naučil radši nic nedělat pokud mám málo životů. Navíc některé ty tresty, kdy jste vlastně nic špatného neudělali jsou jednoduše zapamatovatelné, je možnost si to zapsat a příště se vyhnout. Teoreticky, když budu mít hodně času, tak pak příběh projdu jako nic - ale na tohle já čas nemám. Abych hrál 30 hodin a pak mě zabila nějaká úplná kravina - připomínám po 30 hodinách usilovného plánování - kdepak... nejde :) Já byl vždy proti house rules, ale tahle hra to vyloženě potřebuje. Resp pokud u toho nechcete prožít celé mládí či staří :)

28.9.2020 08:02:51

Zetony soustredeni
A co tak si vypujcit z Eldritch horroru zetony soustredeni. Za 1 neuplatnenou akci, ziskas 1 zeton soustredeni, maximum je 2, ktere muzes mit a zeton Ti umozni prehozeni kostkou.

28.9.2020 08:27:04

náhoda
Asi většina hráčů při volbách v Deníku výpravy se snaží směřovat příběh určitým směrem. Mohou na to být odlišné názory, ale nelíbí se mi, že mě kostka posune směrem, kterým jsem nechtěl. V některých případech se ani dál v příběhu neposuneš pokud nepřehodíš požadovanou hodnotu. Pokud by kostka řešila jen méně důležité věci (odměny, postih) tak bych to bral. Takto je to pro mě nejslabší část hry. Dá se to řešit různými úpravami pravidel, ale to měli vyřešit tvůrci hry.

28.9.2020 13:49:17

Nomad
jasne, ze to meli vyresit tvurci, ale kdyz to neudelali, tak proc si neudelat house rules. Ono vicemene je dnes potrebuje pomerne vyznamne % her, at se nam to libi nebo ne.

Jinak, jak tak vsechny ty stiznosti posloucham, tak clovek by mohl byt rad, ze tu hru vlastne nevyhral :)
Akorat by se rozciloval, co Ti tvurci nedomysleli.

28.9.2020 15:11:38

p_lichnovsky
Možná jsi mě úplně nepochopil. TG je vynikající hra, které dám maximální hodnocení. Nepamatuji se ani, kdy mě hra tak bavila. Házení kostkou vidím jako jedinou pihu na kráse k tomu, aby byla hra naprosto bezkonkurenční.

28.9.2020 20:19:28

Hod kockou, mincou
Ako riešite to že vam ta náhoda vie v nesprávny moment zavariť natoľko že ste nútený resetovať?

A, máte nejaké house rule ktoré vám dáva do hry mechaniku ako prehodiť kocku resp raz za čas ju modifikovať +1 a pod?
B, alebo v danej situacii ak to nastane tak to jednodcho prehodite kedže aktualny vylsdok by vas poslal na smrť alebo blizko smrti?

Ak mate house rule tak ake konkretne?
Zaujima ma či ľudia si tu hru musia modifikovať aby bola hrateľna alebo su to skôr výnimočné situácie.

Vlado "Kasi" z KE

29.9.2020 12:56:15

p_lichnovsky
Tvůj komentář trochu štípe, takže ještě jednou:
jsou mezi námi lidé, kteří nemají čas, kvůli tomu že polomrtví uklouznou na ledě a chcípnou, hrát celou hru znovu(po desítkách hodin hraní). Pokud se nepletu, tak i lepší gamebooky mají záchytné pasáže a podobně je to možné dělat i u tété hry. Třeba začít znovu hrát od posledního okamžiku uložení...

29.9.2020 13:45:22

celyl
ja som pravidla nečital ani hru nemam, no ak tam je tak save funkcia že ak v danej kapitole umriem viem hrať odznova danu kapitolu resp od posledneho uloženia hry tak to je super. Potom nehrozi že umriem za celu kampaň. Čiže žiaden Harcore mod sa nekona.

Super sprava Celyl, dik

Vlado "Kasi" z KE

29.9.2020 14:16:42

celyl
ja som pravidla nečital ani hru nemam, no ak tam je tak save funkcia že ak v danej kapitole umriem viem hrať odznova danu kapitolu resp od posledneho uloženia hry tak to je super. Potom nehrozi že umriem za celu kampaň. Čiže žiaden Hardcore mod sa nekona.

Super sprava Celyl, dik

Vlado "Kasi" z KE

29.9.2020 14:16:57

Faarha
Ano, uložení tam je. Jsou tam na to archy kam si napíšeš všechny stavy, množství surovin, pozice na mapě atd. Hru lze ukládat v podstatě kdykoliv na konci každého dne. Takže pokud to po smrti nechceš hrát celé odzačátku tak tam ta možnost je pokračovat od poslední uložené pozice. Je to ale house rules. Oficiálně kdy zemřeš tak máš hrát od začátku. To uložení je tam pro to aby jsi nemusel mít hru na stole rozloženou týdny ale mohl si ji uklidit do krabice.

29.9.2020 14:53:27

dovednosti
Také můžeš vylepšovat konkrétní dovednosti, které ti umožní kostku/minci přehodit. Hra je z části náhodná, což je samozřejmě větší dobrodružství, i když to může být frustrující. Zároveň si to člověk může upravit tak, aby ho to bavilo, to je samozřejmě nejdůležitější.
Některé hody jsou tématicky těžší/lehčí pro různé postavy. Proto jako jediný house rule bych používal uložení kapitoly a při smrti hraní od této pozice.

29.9.2020 16:02:35

UmmA a Creatides
Vďaka za odpovede. Dozvedel som sa presne to čo som potreboval. Po prípadnej smrti pokračovať od uloženej pozicie mi pride logicke i ked je to house rule.
Je to asi lepšie a menej invazívne riešenie vplyvu neprajnej náhody, než si vymýšľať nové mechaniky na úpravu hody kocky/mince v samotnej hre.
Vaše argumenty ma utvrdili že do TG pôjdem.
vďaka pekne :)

Vlado "Kasi" z KE

29.9.2020 16:07:23

Uprava pravidel

Ahojte, taky jsem po tom lehce patral, protoze jsem si o hru napsal jeziskovi :-D, no co se me libilo bylo home rule kde na hod kostkou hazeli dvema kostkama a brali lepsi vysledek, planuju ze to tak vyzkousim, ztizit ci zlehcit to jde kdykoliv :-)

30.9.2020 09:15:08

RPG
Je to příběhová hra, RPG a prostě sem náhoda patří. Co by tomu asi řekli lidi od dračáku :) Žádný RPG a příběhovka není pro euro hráče, vždy se v takových hrách objeví moment který rozhodne za tebe a ano bohužel i dokáže pěkně zaříznout, ale i o tom ty hry prostě jsou.

30.9.2020 09:21:33

Faarha
Jestli chceš euro s příběhem, kup si Near and Far.

30.9.2020 11:07:15

Mizy
Ja hľadám Coop s pribehom.

Near and Far je kompetetivne.
GH ma min. pribeh a 95% hry je dungeon crawl.
Kolonie mala toľko negativnych ohlasov že som do toho nešiel.

Šiel by som do Sleeping Gods no to je ešte v nedohľade.

Avalon teraz ako vyšiel česky ma zaujal najmä pribehovo.

Vlado "Kasi" z KE

30.9.2020 11:36:52 | Upraveno autorem (porovnej)

Přehoz kostky
Na přehoz kostky je ve hře vylepšení, které lze za XP koupit.

Lehká obtížnost - říkal jsem to i ve své recenzi, doporučuji hrát na lehčí obtížnost, pokud si chcete příběh užít (při různých placeních na počet hráčů atd. to berete, jako kdyby vás bylo o jednoho méně)

Během hraní jsem měl pocit, že většinu věcí ovlivním svým rozhodnutím, občas vás ale nějaký hod kostkou může pojet. Není to vždy a dá se na to trochu připravit. Je tam ale pár míst, které jsou "Arkham hadr" nebo rovnou Člověče nezlob se - třeba když musíš hodit šestku, abys odněkud utekl. My jsme po třech regulérních pokusech a těsně před smrtí řekli, že se nám to povedlo a hráli jsme dál. (Abych byl fér, do té situace nás dostana zbytečná zvědavost.) Ač bych to třeba u Arkhamu neudělal, tady chcete hrát dál a řešit příběh.

Případný restart u posledního uložení taky beru jako celkem samozřejmost, jen mějte na paměti, že to může být klidně X hodin zpět, protože hra se i mezi kapitolami plynule vyvíjí a je tak jen na vás, kdy to zaříznete a uložíte.
---
Time Slug Studio

30.9.2020 12:59:36

snížení náhody
Ještě jsem přemýšlel o snížení náhody a vzal jsem si inspiraci z Euthia: Torment of Resurrection. Pokud hodíš jedničku nebo dvojku vezmeš si jeden žeton. Můžeš mít maximálně 3 žetony. Za jeden žeton můžeš 1x přehodit kostku nebo přičíst za každý žeton +1 k hodu, ale součet hodu a bonusů za žetony může být maximálně 6.

4.10.2020 09:26:45

No...
Osobně toto nesdílím. "Houserules" beru jako cheatování u PC her...
Aneb... to si tu hru potom nemá smysl ani kupovat pokud ji nechci hrát podle pravidel :)

To platí dvojnásob u her, které se navíc dají uložit :)

4.10.2020 09:49:36 | Upraveno autorem (porovnej)

El Ďábel
"to si tu hru potom nemá smysl ani kupovat pokud ji nechci hrát podle pravidel"
To je trochu silné tvrzení. Hru si kupuji kvůli tomu, abych si ji užil. Nejsem stroj, abych byl nucen hrát podle přesného algoritmu. Pokud se mi nějaká malá část nelíbí, tak nemám problém si ji přiohnout ke spokojenosti mé, či ostatních kolem stolu (v případě konsenzu). Naopak jsem se setkal s několika případy, kdy tato hráčská kreativita v drobných změnách pravidel několikrát inspirovala tvůrce her, aby v další edici toto pravidlo upravili...

4.10.2020 10:07:23

Mike Dundee
Mě to jako silné tvrzení nepřijde. Hra je nějak koncipována, je vybalancovaná právě dle pravidel (včetně míry náhody) , takže jakákoli změna tu hru prostě rozbije. To myslím ve smyslu zážitku, který ta hra má přinést a jak byla vytvořena.
Pokud se tvůrci inspirují a v další edici hru upraví, tak už to ale potom není ta "stejná" hra, žejo (v tom nevidím žádný problém, naopak plus), proto si můžeš stáhnout např. karty postavy a pravidla pro Gloomhaven Zapomenuté Kruhy a udělat sinz toho 2. edici. Ale i dle diskuzí si spousta lidí užila i původní verzi a třeba ani druhou zkoušet nebudou :)
Proto někdo preferuje např. Descent 1. edici oproti 2. edici a naopak. Ano, oboje je to Descent, ale přitom to není ten stejný Descent.
Jestli mě má pojet hod kostkou nebo mincí, tak to tak prostě je no... smůla :)
Potom už nevidím rozdíl v tom upravit si pravidla nebo použít "cinknutou" kostku, na které padne to co chci ;)

Proto jsem psal, že obzvláště u hry, která se dá uložit. U PC her jsem na toto doplatil nesčetněkrát - že jsem opakoval třeba půl hry, protože jsem si to neuložil (většinou zapomněl uložit).
Už jsem i slyšel a četl spoustu názorů na hru (hry) , která je skvělá, ale až po jisté domácí úpravě pravidel... Takže ta hra je v podstatě špatná/nehratelná. A až poté co ii někdo upraví je dobrá... čili je to jiná hra jen se stejným artworkem/komponenty :)

A zrovna u hry jako Tainted Grail to vnímám tuplem jako cheatování stejně jako u gamebooku, kdy prostě projdeš více odkazů a vybereš si ten správný, nebo igniruješ hod kostkou dokud ti nepadne "dostatečné číslo"... to už potom nemůžeš ani vnímat, tak že hraješ gamebook... prostě čteš knihu zbytečně složitým způsobem :)

A za mě bych se tím i dost ochudil. Vezmi si, že použiješ nějaké house rules, které hru zjednoduší nebo ti urychlí postup, sníží riziko apod. Hru dohraješ za 50 hodin (pouze příklad) a já budu hrát podle pravidel, budu muset mockrát opakovat apod. a se hrou tak strávím třeba 3x více času. Ano, budu muset opakovat, ale samotného by mě nebavilo to opakovat naprosto přesně až do doby co mě pojela kostka, ale průběh už bude byť malinko jiný (i v závislosti právě na náhodě). Hra mi tak i vydrží déle :)

Neříkám, že bych to zakázal :D Každý ať si hraje jak libo, hlavní je, aby nas to bavilo ;)
Jen říkám, že já toto (už) nesdílím a proč. Stejně jako nemám rád cheaty u PC her (teda v dětství samozřejmě IDDQD, IDCLIP, IDKFA atd. bylo taky samozřejmostí :D)
Ještě mám schovanej starej Cheater od Levelu, takovej poklad :)

4.10.2020 12:36:56 | Upraveno autorem (porovnej)

El Ďábel
Chápu, co chceš říct, ale konkrétně u Tainted Grail sami tvůrci v manuálu popsali variantu hry - příběhový mód, kde právě pár pravidel ohnuli a snížili složitost hry (potřebuješ méně surovin, menhiry vydrží déle...) pro to abychom si více mohli užít příběh. Někteří lidé s tím grindováním mají problém a byla by škoda, kdyby je kvůli tomu hra znechutila natolik, aby s ní sekli. Taky hraji s plnými pravidly, příběhový mód mi přijde až moc jednoduchý (a souhlasím, že bych se o nějaké věci zřejmě ochudil...) Ale dovedu si představit jiné drobné úpravy, že hra zůstane obtížností někde mezi plnými pravidly a příběhovým módem. Proč ne ? Nemyslím si, že by tvůrci ten příběhový mód (který je tedy OK, protože je pravidlech ?) tvůrci testovali stejně jako plnohodnotnou hru.
Navíc už jsem slyšel několik informací od tvůrců, že ve druhé vlně Tainted Grailu ty hráčské mechanismy malinko upraví. Nevím nakolik za to může fakt, že např. na BGG si někteří hráči stěžují na přílišný grind a zdržování s menhiry a navrhují tam různé house rules jak toto změnit... Mně to přijde jako stimul evoluce hry...
Ještě když jsme u těch PC her - hodně jich nabízí právě zvolit si úroveň obtížnosti z několika možných. Pro začátečníky je určena taková, aby se hru naučili, užili si ji a nemuseli cheatovat. V dalším zahrání si mohou tito hráči zvolit těžší obtížnost. U deskových her je ale většinou pouze 1 druh obtížnosti a tohle je podle mě další důvod, proč se někteří hráči snaží vymýšlet house rules, aby si obtížnost o něco snížili...
A proto pak vidím přínosné debaty, kde můžeme diskutovat nad určitým "house rule" a dále sdělovat dojmy jestli je to dobrý nápad, jestli se osvědčil...

4.10.2020 13:16:30 | Upraveno autorem (porovnej)

Mike Dundee
Stimul evoluce hry - jo, jo, pravdu máš :)
Uznávám, že to bylo moc tvrdé tvrzení - že pak nemá smysl si hru kupovat. To jsem řekl blbě :)
Ovšem právě možnost volby obtížnosti ve hře je fajn prvek i pro "nepotřebu" house rules :)


4.10.2020 13:36:22

nahoda v GH
no ja vam neviem ale v GH je nahodne toho pomerne dost a vobec nevidim rozdiel v tahani nahodnych kariet kde je x y variant ako hod na jednej 6stennej kocke.
Mimochodom RPG bez nahody imho trosku trpi.

4.10.2020 15:31:29

Vybíráme z Bazaru

Lords of Middle-Earth - rozšíření War of the Ring
Lords of Middle-Earth - rozšíření War of the Ring
Akt. cena: 510 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas