Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Fantasy, Středověk |
Herní kategorie: | kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Krzysztof Piskorski Marcin Świerkot |
Rok vydání: | 2019 |
Sdílej: |
Domaci pravidla
Zdravim. Hrajeme hru s pritelkyni a chceme si uzit pribeh. Cas kdy se sejdem je omezeny a proto chceme si hru uzit po strance pribehu, proto jsem inspirovan ruznymi diskuzemi aplikoval nasledujici zmenu pravidel, ktery hru dela prijemne hratelnou a clovek si uzije pribeh, aniz by byl o neco ochuzen.Ladia4
Přijde mi, že to jsou docela silné úpravy ke zjednodušení hry, ale beru, že si to každý může hrát, jak mu vyhovuje.
Nemám nic proti odstranění omezovače a ani mírnému navýšení akcí.
Naopak obzvlášť silné mi přijde to dublování kořisti (s přihlédnutím k tomu, že máte i zvýšený počet akcí). V pozdější fázi hry jsme někdy měli zdrojů až moc (ale tam jste se třeba ještě nedostali).
A teleport mezi menhiry taky může hodně pomoci.
Chápu, že pronásledování Předchůdce může hru trochu znechutit, tak proč ho nenahradit, ale my to hráli tak, že jsme se mu snažili vyhýbat. A v pozdější fázi hry bych ho tam nechal a nenahrazoval fialovou potvorou, už budete silnější.
.
Ano, každý může hrát jakoukoliv hru, jak uzná za vhodné. Ale popravdě po tomhle soupisu si myslím, že si můžete rozložit celou mapu, vzít knihu příběhů a udělat si takové interaktivní čtení, z původní myšlenky hry tam toho příliš nezůstalo.
...
Za mě taky nemá smysl se držet nutně úplně přesně pravidel, jde o to si tu hru užít a mít zábavu.
Ale tohle už mi přijde trochu moc. Když bych věděl, že v podstatě nejde prohrát, tak bych pak ani neměl radost z levelování, dělání riskantních rozhodnutí atp. Vytratil by se takový ten "herní adrenalin".
...
My taky nehrajeme uplne podle pravidel. Když několikrát nastala situace, která by nám hru hodně znechutila tak jsme to udělali jinak. Ale tohle mi také přijde docela extrémní :-D.
Ale jinak, nejduležitejší je, aby si hru hráči užili, zvlášť u těchto příběhových her :-).
úpravy
hodně ohnuté na můj vkus, u nás jsme taky museli udělat několik změn v pravidlech, jelikož hrajeme ve 4 hráčích, tak rozhodně nestřídáme akce tak, jak by jsme měli podle pravidel, ale hrajeme prostě souběžně, hlavně když se neřeší příběh, ale jen souboje a sbírání zdrojů/vyhodnocení akcí, ušetří to hromadu času.
Někdy se také rozhodneme na "účasti" jako družina podle následků výpravy a né na začátku, samozřejmě doplatíme příslušné akce, a musíme stát u sebe tak, aby to bylo pravidlově možné, protože nám nepřišlo zábavné jít na výpravu, vyplácat 4 akce a dostat z toho 2 zranění a 2 strachy jentak proto, že jsme šli spolu...
PetR
To poslední zní taky dost extrémně :D Sice to chápu, ale řešit celou situaci podle výsledku je pro mě těžko ospravedlnitelný. bla bla bla zranění, hm tak jsi to schytal jenom ty, smůla no... a teď bla bla bla poklad - pěkný, tak u toho jsem byl samozřejmě taky, všichni jste mě viděli ;)
Pravidla
Já nejsem moc zastánce úpravy pravidel ale nějaké malé se dají pochopit, zvláště pokud je to třeba víc logické než jak je to v pravidlech. Navíc třeba to nepoužívání omezovače je zmíněno jako volba přímo v pravidlech takže to ani není změna či porušení pravidel. Ale toto už je opravdu moc. To už je jako když si v počítačové hře zapnete cheatem nesmrtelnost a neomezené suroviny. Ano, chvíli taková hra může bavit ale ne dlouho a hlavně se z toho vytratí veškerý herní zážitek, napětí a přemýšlení co a jak udělat aby to bylo co nejlepší řešení. Takto si opravdu už jen můžete vzít knihu příběhů a pročíst si ji. Taky bych pochopil když třeba někdo zemře tak že nezemře aby se to nemuselo celé hrát znovu (takový load pozice). Ale jinak samotnou hru abych si užil nejraději hraju (téměř) dle pravidel. Navíc jenom tak se dá zjistit jak je ta hra dobá či špatná, jak ji autoři vybalancovali a jakou má celkově hra atmosféru. Což je u příběhových her celkem stěžejní věc.
jiný příběh
Vaše hra bude vyprávět jiný příběh než u ostatních. Například v případě rozhodování, kolik zdrojů v příběhu použít máte absolutní volnost, jelikož se nemusíte bát, že obětujete moc. Některé skvělé příležitosti už nebudou tak skvělé. Hra vypráví příběh po dvou osách - přežití a kniha. O jednu osu jste tak přišli.
Jinak schopnost teleportovat se mezi menhiry už ve hře je:-)
House
My hrajeme ve dvou hodne light. Zajima nas spis, jak se vyviji pribeh, nez nejaky boj o preziti. Zjednodusujeme si to stupnici bez omezovace a menhirama bez minci (stale plati max 3 na mape, kdyz se ma rozsvitit dalsi, tak sebereme nejvzdalenejsi). Jinak nic. Hardcore si nechavam na solo
Striktně podle pravidel
My hrajeme TG do poslední čárky podle pravidel a ohnutí (ulehčení) hry autorem příspěvku je skutečně extrémní. Ale pravda je, že vždycky byli takoví lidi,co napsali IDDQD a IDKFA a šli to kosit roťákem nebo plasmou. Má to být zábava, každý ať si hraje,jak mu to vyhovuje.
striktně férově
Hraju fair play. Pokud je game design dobře a férově udělaný, byť třeba obtížný, výrobce odvede sovjí práci, nenapadlo by mě měnit pravidla. Pokud si ale výrobce ulehčí práci, odflákne jí, odflákne testování, nebo napíše na krabici jiný počet hráčů, než na který je hra designovaná, což jí defakto rozbije. Beru to jako že mě podvedl, lže mi, oklamal mě jako zákazníka. Takže si pravidla bez nejmenších výčitek upravím. TG, který absolutně neškáluje v počtu hráčů si o to vyloženě říká. Byť všechno má svou míru a to zde uvedené už mi přijde jako celkem přes čáru.
louza
Naprostý souhlas, vidím to úplně stejně. U drtivé většiny her mě ani nenapadne měnit pravidla (Root, Marvel champions atd.). Ale u TG mě to napadlo ihned.
Chtěl bych vidět nějaký lets play, kde Addam nebo kdokoliv další hraje TG solo nebo ve dvou striktně podle pravidel a jak daleko se bez jakéhokoli "podvedení" dostal.
Esorimmer
Vzhledem k tomu, že se najdou i hráči, kteří hrají na vyšší obtížnost, tak hrát striktně podle pravidel zjevně není takový problém. Většina lidí se také shoduje, že po dobrém rozjetí hry je to už příliš jednoduché a člověk se ve zdrojích topí.
RE: louza
Není pravda, že Tainted Grail neškáluje obtížnost podle počtu hráčů. Podle počtu hráčů se určuje obtížnost soubojů (na základě rubových stran přípravy kapitoly), doba svícení menhirů a pracuje s ním na některých místech i Deník výpravy. Tím, že se například doba aktivace menhiru na různých místech liší, mi přijde, že se autoři snažili hru pro různý počet hráčů vybalancovat.
Kampaň Pád Avalonu jsem dohrál včera s Beorem. K žádnému vědomému ohnutí pravidel jsem se neuchýlil. Chvíli mi trvalo, než jsem pochopil, jak hrou procházet. (Kolik si držet zdrojů, jak optimálně vylepšovat postavu, jakým tempem kapitolami procházet, kdy se vyplatí riskovat…) První kapitolu jsem hrál celkem 7×. Jakmile jsem ale překonal 4. kapitolu, už jsem hru restartovat nemusel.
Je jasné, že kdybych hru hodnotil po pár odehraných partiích, hodnotil bych ji jinak než po dohrání celé kampaně. Bohužel se leckterý recenzent moc daleko nedostal. Škoda.
Úpravy, které tu publikoval Ladia4 mě nijak nepopuzují. Po dalších pár odehraných kapitolách ale nejspíš přijde na to, že má zdrojů tolik, že je stejně nedokáže vyčerpat, takže by asi bylo je ze hry zcela vyřadit. Takto mi přijde, že si zbytečně navýšil režii hry.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Survive: Space Attack
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 21 hodin