Sid Meier's Civilization: Desková hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 626x (Seznam vlastníků)

Sid Meier's Civilization: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

První dohraná partie

Autor: VHasalik | 5 hodin 30 minut | 27.12.2010 | 0

Hra: Sid Meier's Civilization: Desková hra

Hráči: VHasalik a 2 neregistrovaní

První hru, kterou se nám podařilo dohrát, jsme bohužel odehráli bez mé slečny, která již odjela domů. 26. (to jsme se sešli a společně rozbalovali) a 27. ráno jsme hráli dvakrát; poprvé jsme končili někdy ve čtyři ráno (kvůli nejasnostem v pravidlech), podruhé jsme již neměli dostatek času na dokončení.

 

Večer jsme ve třech hráli znovu, s tímto "layoutem" (prázdné místo uprostřed jsme nakonec také nahradili mapou):

http://boardgamegeek.com/image/864839

Do hry se dostala Čína, Egypt a Řím. Co se týče výhod jednotlivých civilizací, mně osobně přijde velice silný Egypt, zvlášťě pokud si jako začínající div vybere Visuté zahrady, které každé kolo produkují armádu/scouta (doufám, že je to takto pochopeno správně) a může stavět bez kladívek. Egypt a Řím oba shodně produkovali armádu a Čína se pomalu posunovala na kulturním žebříčku (díky dobytým vesnicím a objeveným chatrčím). Shodli jsme se na tom, že armáda je životně důležitá ne kvůli možnosti vojenského vítězství, ale kvůli bezpečí pro ostatní akce. Kulturní vítězství jsme postupem času nějak všeobecně zavrhli, ale mně se tato možnost velmi líbí, ikdyž mi většina kulturních karet připadá velmi zbytečná. Na mince se nějak zapomínalo, jen Čína si jich díky level 1 techům nabrala pět. Egypt byl ve vojenském pokroku značně popředu a s letadly napadl římské město, které se jeho armádám kupodivu ubránilo (nejde mi do hlavy, jak je možné vyhrát vojenskou cestou) a Egypt to značně rozhodilo. Čína byla pasivní a s ostatními ani jednou nebojovala, podařilo se jí však nakoupit 3x barracks a líznout si velkého generála. Blížil se konec hry a s technologiemi jsme na tom byli všichni víceméně podobně, nikdo nezaostával. Egypt a Řím velmi často využívali schopnost tech karty Horseback Riding a dodávali si trade, až v posledním kole si však Čína všimla, že tuto kartu nepoužívají dle pravidel (nepočkali do trade fáze a proměnili vždy to, co vytěžili v daném kole) a díky medieval wonderu, který každou technologii slevil o pět trade bodů, jako první zkompletovala technologickou pyramidu.

 

Perlička (dvě) na závěr:

- Po konci hry jsme zkoušeli dobýt čínské hlavní město egyptskými vojsky (egypt měl se šesti stacky jednoznačně vojensky navrch před čínskými dvěma) - a jen na bonusech Čína vedla o 30 bodů - proto nikdo z nás nedokáže logicky přijmout možnost vojenského vítězství...

- Bál jsem se, že se mezi námi vyskytne problém s jazykem a s porozuměním jednotlivým kartám, ale stačí se "dostat do hry" a z překládání je rázem "second nature".

 

Nemůžu se dočkat další hry (nejlépe však ve čtyřech)...

Vojta

Odehráno v: neuvedeno

Komentáře

Luksha

Civilizace
Vypadá to velmi pěkně, někdy bych si jí chtěl zkusit zahrát!

28.12.2010 22:18:01

Ulimpijus

Provedení
Velmi kvalitní zápis ze hry, Díky!

31.12.2010 11:42:59

Vybíráme z Bazaru

Art projekt - zachraňte umění
Art projekt - zachraňte umění
Akt. cena: 120 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas