MindOK
Autoři: Andrew Looney
Rok vydání: 2011

Pár minut strávených s draky

Autor: Thales | 14.7.2011 | 6

Máme chvíli čas, zahrajeme si něco?

Jistě obdobné zvolání znáte – máte chvíli čas, ale ne dost, abyste si zahráli nějakou delší hru a právě k vyplnění tohoto prostoru (ale nejenom k tomu) je určena hra Seven Dragons. Jde o upravenou hru Aquarius, která s obrázky draků od Larryho Elmorea nabývá příjemnou fantasy atmosféru. Ve hře k sobě, podobně jako u hry domino, přikládáte karty tak, aby na sebe alespoň po jedné straně karet sousedily shodné barvy draků. Ve hře je celkem 5 barev draků – rudá, zlatá, zelená, modrá a černá. Navíc je ve hře i jeden „divoký“ drak, který má zároveň všech pět barev. Cílem hry je propojit sedm draků jedné barvy, která koresponduje s barvou vaší karty cíle. Aby to však nebylo tak jednoduché, mohou se vším zamíchat akční karty.

V balení najdete jednoduchá pravidla a 72 karet: 5 karet cílů, 15 karet akcí, 1 karta stříbrného draka a 51 karet barevných draků.

Proč sedm draků?

Na začátku hry si každý hráč tajně vylosuje kartu cíle (goal), na které je barva draků, které má hráč za úkol spojit. Nepoužité karty cílů se odloží stranou.

Karty akcí a draků se smíchají a každý hráč si na začátku hry vezme tři karty. Nakonec se doprostřed herní plochy umístí stříbrný drak, od kterého se začíná vykládat a na začátku hry je vše-barevný a můžete hrát. Kolo probíhá tak, že si hráč vezme jednu kartu z balíčku a poté může buď vyložit kartu draků, nebo může zahrát akční kartu. Akční karty mají dva účinky – mění barvu stříbrného draka na barvu akční karty a dále provádí jeden z níže uvedených účinků:

1. Přemístíte jednu vyloženou kartu.
  2. Vezmete si již vyloženou kartu do ruky.
  3. Vyměníte si kartu cíle s libovolným hráčem nebo s nepoužitými kartami cílů.
  4. Všichni hráči si vymění karty cílů po nebo proti směru hodinových ručiček.
  5. Vyměníte si karty ze své ruky s kartami jiného hráče.

Hra končí v okamžiku, když je propojeno sedm karet jedné barvy.

Dáme ještě jednu hru?

Seven Dragons je rychlá a jednoduchá hra, každý se ji rychle naučí a jedna hra trvá kolem patnácti minut. Jelikož jde pouze o balíček karet, je hra skladná a tudíž i vhodná na cesty. Příjemné jsou také zmíněné úpravy pravidel pro hru s dětmi zhruba od tří let výše. Jediný černý puntík si hra odnáší za kvalitu karet, kterým se rychle opotřebují okraje na lícové straně a pokud chcete hru hrát častěji a brát ji s sebou na cesty, je prakticky nutné karty obalit. Seven Dragons je i přes tuto drobnou výtku velmi příjemná hra, kterou mohu doporučit každému, kdo hledá hru na cesty, pro rodinu anebo jenom k vyplnění kratšího času s přáteli. Pokud se vám navíc líbil Aquarius, nemůžete se výběrem této hry splést.