Pán prstenů: Karetní hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 598x (Seznam vlastníků)

Pán prstenů: Karetní hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní, sběratelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Stratelibri
Autoři: Nate French
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Začátečnický dotaz na boj

Jak čtu oboje pravidla tak stále nechápu jednu věc, nebo spíš asi ji chápu, ale přijde mi to jako naprostá blbost (možná jsem jen ovlivněn Magicem).

Jde mi o útočení, vyberu si nestvůru na kterou chci zaútočit proto tapnu jednu postavu, která nešla řešit úkol. Nepřátelé se takto rozdělí. Jelikož nepřítel útočí první tak té postavě dá dmg, nepřítel žádné dmg nedostane. A když já ho chci poškodit musím mít další netaplou postavu na provedení protiútoku. WTF?
Nemělo by to být spíš tak, že se rozdělí dmg, jak na postavu tak nepřítele, a pak mám ještě možnost provést protiútok s jinou postavou?
10.1.2013 14:48:20

Wiruss
Tady je mechanizmus jiný, než v Magicu - ty nejdříve neútočíš, ale bráníš. To de facto znamená, že příšera na Tebe útočí a ty zatapuješ obránce, který se ale obranou vyčerpá. Útok vyhlašuješ až poté, co jsi bránil/nechal projít všechny příšery a na ten musíš znovu tapnout postavu (stejnou, pokud jsi ji postavil nějakým efektem anebo jinou)...

Tematicky to ber tak, že na tebe vyskočí ze křoví, vybereš obránce, který se ale zvládne tak tak ubránit a totálně ho to odrovná - mezitím, ale zaútočí někdo jiný z Tvojí skupiny an tu potvoru a zařízne ji - pokud ne, tak ani on nedostane damage v momentě, kdy se potvora brání. V podstatě v terminologii Magicu to vše funguje jako first strike s tím, že obrana a útok je rozdělena a potvory mají první výpad...

10.1.2013 15:03:31

Kedrigern
Díky, takže jsem to opravdu pochopil správně... Takže je vlastně blbost útočit na potvory či deklarovat obránce, jelikož pak přijdu o možnost je poslat do útoku. Je lepší když potvoru nechám nebráněnou ona zaútočí a já rozdělím zranění mezi hrdiny a pak zaútočím na zpět.

10.1.2013 16:02:01

Wiruss
No tak bych to úplně nebral a to z několika důvodů:

1) zranění od jedné potvory nejde dělit a musíš jej přidělit jednomu hrdinovi - navíc dostane plnou palbu, tj. neodečítá si svou obranu.
2) shadow effect ti může pořádně zamíchat kartama
3) takhle lehce přijdeš o zdroje, když ti zabijou hrdinu.

Btw. pochopil jsem, že když teď mluvíš o útočení na potvory, tak asi myslíš dobrovolné engagenutí, tj. že si potvoru vezmeš ze stagingu a dáš k sobě ještě před vyhodnocením toho, jestli Tě engagene (neznám překlad v české verzi). V tomto případě nicméně hodíš potvoru k sobě, ale pak vše probíhá standartně, tedy obrana a až pak útok...

10.1.2013 16:07:51

Kedrigern
Ok, díky moc, pochopil jsem.

No je to škoda, z počátečního nadšení se asi zase vyklubává hra s plno nelogičtnostma a to jak herními/logickými tak zde i předlohovými...

10.1.2013 16:20:37

Wiruss
Neboj se toho, u mě původní nadčení přešlo ještě ve větší!

Na obranu a útok si zvykneš a pak ti to už ani nepřijde (taky se mi to ze začátku nezdálo) - tenhle mechanizmus Tě nutí ještě víc přemýšlet o tom, na co své charaktery využiješ...

Dřív jsem hrával taky Magic, pak jsem měl pauzu (v momentě, kdy jsem do něj nechtěl už investovat) a posléze jsem přešel na deskovky. LOTR LCG je pro mě dokonalý formát karetky, kde není až tak drahé získat celý card pool a můžes si s tím bezva vyhrát...

Jinak bezkonkurenční je pro mě hra solo!

10.1.2013 16:31:41

Vybíráme z Bazaru

Watch
Watch
Akt. cena: 10 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas