Stronghold Games
Autoři: Julian Courtland-Smith
Rok vydání: 1982

Ostrov

Autor: marektomas98 | 20.2.2015 | 1

„Úplně v pohodě prokličkuji mezi tím žralokem a mořskou potvorou, a když mne shodí ta velryba, tak to už nějak doplavu.“

Ostrov (v originále Survive: Escape from Atlantis) je desková hra, kde se snažíte dostat své plastové pimprlíky z ostrova, který je tvořen šestiúhelníkovými dílky, představující různé druhy terénu. Ostrov se postupně potápí a vaši človíčkové se snaží uprchnout na člunech, nebo prostě skočí do vody a plavou pryč do jednoho ze čtyř rohů hracího plánu. Aby to nebylo tak jednoduché, v moři se objevuje čím dál tím více mořských potvor, velryby vás shodí z lodi, žraloci žerou ubohé plavce a mořský had žere lodě i s posádkou. A tady přichází nejzábavnější a zároveň nezlomyslnější část hry. Jednou za kolo máte možnost ovládat jednu z potvor vy. Můžete si sice jen vyklidit cestu do bezpečí, ale to by byla nuda, že? Nejlepší je topit a žrát figurky soupeře. Tento aspekt hry přivodí nejednu tichou domácnost (nejen u Ebenů) a rozproudí potoky slzí sežraného dítěte. Vítězem se stane ten, kdo dopraví panáčky s nejvíce body do bezpečí, než se ostrov potopí (body jsou napsány zespodu vašich pinčlů, můžete se na ně podívat jenom na začátku, ale pak to stejně v tom chaosu zapomenete).

Ostrov nejlépe vystihuje přívlastek „svinící hra“. Každý pohyb žralokem či jinou potvorou si vyloženě užíváte (osobně vždy zpívám melodii z Čelistí), prostě škodit druhým je vyloženě účelem této hry. Hra na stole i hezky vypadá, dílky ostrova jsou různě vysoké, podle typu terénu, který představují. Panduláci vypadají, jako by se pořád topili a mořské obludy jsou lehce rozeznatelné. Jediná výtka snad míří k tištěným pravidlům, jsou trochu těžkopádná a hra vypadá složitější, než ve skutečnosti je. U nás se prodeji hry kupodivu moc nedaří (asi krabice nevypadá tak lákavě) a tak se dá teď sehnat za velmi příznivou cenu. Pokud se nebojíte naštvaného partnera a plačících dětí, je to jasná volba.