Marvel United - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 40 min
Herní svět: Sci-fi, Současnost
Herní kategorie: desková hra, karetní hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Andrea Chiarvesio
Eric M. Lang
Rok vydání: 2021
Sdílej: Facebook

Vícero super hrdinů proti Taskmasterovi

Autor: WereWolf | 0 hodin 35 minut | 6.3.2022 | 1

Hra: Marvel United

Hráči: WereWolf a 1 neregistrovaný

Padouch:

Obtížnost:

Výsledek:

Marvel United základní hra v češtině. Rozšíření v češtině jsou k dispozici, ale zase nebyl důvod je do hry zahrnovat, protože se základ ještě neohrál. Hra je velice rychlá, a proto se pokusím spojit několik hraní do jednoho obecnějšího popisu a vytáhnout spíše závěry z hraní. Hraji s 5letou dcerou, která hraní zvládá v celku v pohodě. Texty jí čtu já a občas musím připomenou nějaké pravidlo. Na začátku (první 2 hry) jsem ji hodně řídil, aby se sžila s fungováním hry. Teď už se rozhoduje plně sama a nechávám ji udělat i zjevnou blbost. 3letá dcera s námi chce hrát také, ale nevydrží celou hru, a ještě nepobírá fungování hry.

 

Padouch: Taskmaster (je jednoduchý na hraní a dobře se dá naučit)

Hrdinové: Wasp/cap. Marvel vs Antman/cap. America/Ironman

Výzvy: většinou nic, protože snahou bylo se hru naučit a přesto vyhrát, naposledy jsme hráli na střední obtížnost (odebrání jedné karty z balíčků).

Počet odehraných partií: 9+

Délka hry: 30-40 minut (bez setupu)

 

Průběh poslední hry:

 

Ve hře (cap. Marvel + Antman, střední obtížnost) jsme podcenili nedostatek hrdinských činů. Z počátku to vypadalo jako normálně a my honily plnění karet úkolů jako obyčejně. Hrdinové se dobře doplňovali a šlo to jedna báseň. Akorát jsem si nevšiml, že se nám na začátek nashromáždily všechny karty s hrdinskými činy a tak jsme s nimi i docela plýtvali. Postupem času, ale bylo více a více znát, že nám nakonec budou hrdinské činy chybět. Hra 3 kola před koncem byla ještě zvládnutelná, pokud by se na 100% optimalizovaly naše tahy, ale já se rozhodl, že nebudu dceru nutit hrát podle mého (navíc jsem sám udělal chybu, protože jsem přehlédl schopnost jedné lokace). Poslední 2 kola nám pak zůstaly v ruce jen samé útoky a nulová šance na výhru. Padouch nás dostal na žetony krize v lokaci s civilisty čímž pádem byl nezranitelný. Oba jsme měli plnou ruku útoků, takže pokud by byl zranitelný, i třeba jen jedno kolo před koncem, tak bychom jej dostali.

 

 

Ostatní hry:

 

Z počátku to většinou vypadá hodně na pohodu, ale postupně začíná přituhovat. Často se zaměřujeme primárně na hrozby a likvidaci žetonů krize. Pokaždé se během hry u dcery objeví pocit zoufalství „to nemůžeme zvládnout“ i když na konec to s přehledem vyhrajeme. Prohráli jsme jen jednou (tu poslední hru na střední obtížnost), ale i přes to je na konci nadšení. Většinou se nám dařilo hru dobře balancovat. Několikrát se nám stalo, že jsme hru dokončili pár kol před tím, než by nás padouch dostal do kouta a často to bylo nějakou speciální schopností hrdiny. Hra tak zanechala příjemný pocit twistu (lehké, těžké, zvládli jsme to) a bylo na co vzpomínat. Dcera pak většinou zahrne maminku vyprávěním jak: "táskmáster udělal BAM … a Ironman hrdinským činem zachránil civilisty … a já pak zaútočila a dvěma ranami ho porazila BAM BAM". Načež manželka s nechápavým pohledem jen smířlivě prohodí: "No vidíš, jaká jsi šikulka" :-D.

 

Shrnutí:

 

Rozdílnost hrdinů není markantní, ale je cítit. Obzvláště speciální schopnosti dost hru ovlivňují a často hru rozhodují, nicméně nemělo by se ani podceňovat zaměření hrdinů (útoky, hrdinské činy a pohyb). Překvapilo mě, jak dcera prožívá zvláštní schopnosti super hrdinů (obzvláště „fotonová smršť“ je populární). Náhoda hru dost ovlivňuje a pokud se vhodně setká hrozba s kartou padoucha, tak to může hru trošku zkomplikovat. Ale nic, s čím by se nedalo ve hře pracovat. Při špatné kombinaci hrdinů (zaměřených více na jednu dovednost, např. Hulk, Black Widow) a padoucha je potřeba mnohem víc optimalizovat své tahy.

 

Rozdílnost padouchů je výrazná a má podstatný vliv na hratelnost a obtížnost. Sám jsem zkoušel hrát proti několika různým padouchům a pokaždé to bylo hodně jiné a musí se trošku upravit herní styl. Obzvláště padouchové z rozšíření jsou chuťovka a doporučuji je jen, pokud už základní padouchy zvládáte v klidu.

 

Pokud hrajete s malými dětmi nebo absolutními ne-hráči, tak doporučuji zachovat nízkou obtížnost, aby si hru užili. U menších dětí je také potřeba zapojení rodiče nebo staršího sourozence, který bude číst texty a dohlížet na pravidla/mechaniky hry. Pro starší děti už doporučuji obtížnost trošku zvednout. Pro zkušené hráče už by to chtělo kombinovat výzvy a složitější padouchy, aby obtížnost náležitě stoupla a hráči museli dohromady optimalizovat svoje tahy. V sólo modu (S.H.I.E.L.D.) je hra taky zábavná a rozhodně to vnímám jako plnohodnotnou variantu hry i když tady trošku odpadá ta spolupráce. Obecně platí, že čím více hráčů, tím vyšší je potřeba vzájemné komunikace a spolupráce. Hra může trpět přítomností Alfa hráče, ale vzhledem k tomu že každý drží svoje karty skrytě, tak je jeho vliv omezen.

 

Pozor na jednu lokaci a její český překlad – Times square. Správně má být efekt této lokace aplikovatelný jen v rámci této lokace, což může zásadně ovlivnit obtížnost hry.

Odehráno v: Štěchovice (Okres: Praha-západ)

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Cesta kolem světa za 80 dní
Cesta kolem světa za 80 dní
Akt. cena: 260 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas