Lands of Galzyr

xxxxxxxxxo hodnoceno 6x (Seznam vlastníků)

Lands of Galzyr - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy, Renesance
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: není
Vydavatelé: Snowdale Design
Autoři: Sami Laakso
Seppo Kuukasjärvi
Rok vydání: 2022
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

První dojmy

Mám za sebou první čtyři hry a zatím to předčilo má očekávání a nemůžu se od toho odtrhnout (trpí to syndromem “ještě jeden tah a jdu spát”)

I když by se dalo polemizovat jak moc je to deskovka (herní mechaniky jsou dost jednoduché), tak by se nebál to označit za nejlepší gamebook s jakým jsem se setkal. Tím, že to některé věci dělá tak trošku jinak, tak to eliminuje nedostatky které s jinými příběhovými hrami mám (ať už s gamebooky, ne kampaňovými dekovkami).

Co tam fakt dobře funguje:

  • Pocit otevřeného světa. Někdo to přirovnal ke Skyrimu bez hlavní dějové linky. Případně mám občas pocity jak u GTA V (v tom ohledu, když přemýšlíte co udělat dál a máte toho tolik, že se nemůžete rozhodnout). To takhle máte 3 questy, které chcete řešit. Ale zároveň chcete prozkumat lokace ve městě (když už tam jste), u toho máte společníka, který by také chtěl s něčím pomoct ale za pět dní vás opustí. Ve vedlejším městě je karneval, který se ale koná jen jednou za rok. A ještě vedle nastala unikátní událost, která na konci příštího herního měsíce zmizí. Kam dřív? Zvlášť když se k vám přidala nějaká želva, které chcete pomoct, ale chodí pomalu a omezuje, co všechno v tomto herním měsíci oběháte? Jenom díky tomuhle máte pocit, že se musíte rozhodovat a prioritizovat.
  • Pomlaý vývoj herního světa. Jednotlivé lokace jsou na mapu přiloženy jako kartičky. To znamená, že vaše činy můžou vést k instrukcím “zaměň kartu lokace xxx za jinou”. A tím se vám změní dostanupné lokace. Během svých 4 her už jsem si dvě místa znepřístupnil a jiná dvě nová zpřístupil tím, že jsem v questu lokaci nějak ovlivnil. Ten svět díky tomu působí živě. Má to prostě feeling legacy hry. Jen místo ničení komponent přesouváte kartičky mezi různými sekcemi pořadače.
  • Celkový pocit plynutí času. Už jsem to zmínil v prvním bodě. Spousta událostí je časově (=tahově) omezená, každá herní partie posune svět o jeden měsíc dopředu (střídá se tam i letní a zimní strana mapy). Některé události se konají jen v určitý den či měsíc. Ten svět díky tomu působí živě. A příběh nepůsobí jen jako rutinní vyzobání všech možností, ale skutečné rozhodování, co chci udělat a co si budu muset odpustit.
  • Není tam možnost umřít a prohrát. Nedočkáte se gamebookového “vabral jsi špatnou cestu, vše zresetuj, začni od začátku”. Pokud někde neuspějete, hra vás potrestá finančně, dostanete nějaký status který vám dává postihy dokud se ho nějak nezbavíte, apod. Takže vás neúspěch zamrzí a trošku ho pocítíte, ale přesto můžeme pokračovat dál.

A celkově se mi líbí jak jsou tam elegentně udělané a provázané herní mechaniky. Že jsou fakt jednoduché (takže skill checky apod nezdržují od čtení příběhu), ale zároveň jak vaše skilly, výbava, společníci, statusy pomocí jednoduchých tagů a sloves ovliňují dění a skilly checky. Takže i když skill checky jsou jen o kostkách a pokud vaše postava v dané oblasti není nijak vybavená, bude to dost o náhodě (a spíš budete mít smůlu). Ale když ji vybavíte správnými předměty a skilly, tak i těžké skill checky v dané kategorii defakto nepůjde prohrát.

Za mě pokud máte rádi interaktivní příběhy, tak tohle je top. Pokud ale hledáte i taktickou hratelnost (kampaňovku ala Gloomhaven, tak tohle nemusí být pro vás)

21.1.2023 10:10:37 | Upraveno autorem (porovnej)

V této diskusi není zatím žádná odpověď...

Vybíráme z Bazaru

Mouthguard Challenge - Bláznivá výzva
Akt. cena: 50 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas