Vydavatelé: Clementoni
Autoři: Alessandro Saragosa
Rok vydání: 2005

Pokladnice krále Šalamouna

Autor: The Hammer | 21.8.2009 | 1

Pokladnice krále Šalamouna (v originále König Salomons Schatzkammer) má podtitul „Bohatství a moudrost v dějinách země“.

Autor Alessandro Saragosa vytvořil hru pro 2 – 5 hráčů od osmi let s hrací dobou 45 – 60 minut. Hru s historickou tematikou, kdy se v roli archeologů ocitáme v jeskyni, ale ne jen tak ledajaké, jde o mystickou pokladnici krále Šalamouna, který zde ukryl předměty nesmírné ceny. Teď už je jen na hráčích, který z nich odkryje nejvíc pokladů a stane se tak vítězem této hry.

Herní materiál

Krabice skrývá:

• originální plastovou hrací plochu představující pokladnici krále Šalamouna s 36 políčky pro umístění vykopávkových žetonů.
  • 32 výkopových karet, které vymezují tvar povrchu výkopu.
  • 40 zlatých mincí
  • 144 vykopávkových žetonů představujících poklady, svitky, magické předměty ale i prokletí.
  • 5 zástěn s přehledem schopností magických předmětů a informacemi o bodování. Jedině na nich se nalézá cizojazyčný text, jinak je vše znázorněno obrázky, takže stačí pročíst jednoduchá a jasná pravidla a můžete hrát.

Do každého z 36 polí hrací plochy se umístí čtyři vykopávkové žetony lícem nahoru, takže vidíte vždy horní žeton. Podle počtu hráčů se rozdají vykopávkové karty. Každý si tajně vybere jednu z nich a položí před sebe. Poté se karty otočí a hráč s nejnižším číslem začíná provádět vykopávky. Položí svou kartu ve správném směru ke vchodu do jeskyně a nyní může sesbírat žetony ve tvaru, jaký je vyobrazen na jeho kartě.( tvary vyobrazené na kartách připomínají svým různorodým tvarem skládání kostiček v tetrisu). Ovšem vždy může sesbírat žetony pouze ve stejné výšce. Jen s použitím magických předmětů nebo zlatých mincí  může provést různé přesuny a akce. Hra tak pěkně a příjemně provětrá mozkové závity při hledání té nejlepší varianty. Často se stává, že hráči, ač soupeři, hledají to nejlepší řešení společně. Hra tak plyne a z pokladnice mizí postupně jeden vzácný předmět za druhým. Když hráči postupně odehrají všechny své vykopávkové karty, hra končí a nastává čas obodování vašich cenných nálezů. Samozřejmě největší cenu mají poklady, ale i nalezení celé série vzácných svitků přináší mnoho bodů. Zkrátka ovšem nepřijde i ten, jenž vykopal nejvíce tzv. záporných karet prokletí. Za tyto žetony byl sice ihned po jejich vykopání nucen zaplatit ve zlatě, ovšem na konci hry přináší největší sbírka těchto dávných prokletí i kladné body, neboť i tyto ne zrovna příjemné objevy mají pro nás svou historickou cenu. Hráč s největším počtem bodů se stává vítězem.

Hra je to příjemná s jednoduchými pravidly, obsahuje kvalitní herní komponenty se zajímavým herním principem. Ideální pro milovníky her s historickou tematikou.