Kingdom Rush: Trhlina v čase

xxxxxxxooo hodnoceno 46x (Seznam vlastníků)

Kingdom Rush: Trhlina v čase - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
Lucky Duck Games
Autoři: Helana Hope
Jessey Wright
Sen-Foong Lim
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

DOJMY ze hry

Mohl by se někdo podělit o dojmy ze hry? Čím víc, tím líp.
______________
aka WantonDuke
5.1.2021 23:18:28

Moje shrnutí
Plusy:
- všichni hrají zároveň (upřednostňujeme pravidlo "leží běží", aby se z toho nestala nekonečně dlouhá, perfektně organizovaná záležitost)
- prý funguje dobře solo, ale my hrajeme ve dvou a diskuze o tom co kam dát nás baví
- v krabici je vzduchu a vzduchu (teda aspon v moji KS - knight pledge), což je prý aby se tam vešly všechna rozšíření... no budiž
- insert je marny, spatne se z nej vytahuji veci (v příštím dotisku prý bude lepší)
- může to mít klasický coop problém, kde jeden hráč hraje za všechny
- priprava hry je docela zdlouhava (pomer chystani a doba hrani)
- scenare maji rozumnou obtiznost (tj. pokud nehrajete save/load, ale leží běží, tak se ne vždy dá vyhrát na poprvé)
- rozšíření s pavouky vypadá spíš jako dalších pár misí než nezbytnost
- graficky fajn, přehledné, pěkné
- tématicky je to podobné na tu apku jen částečně - odebírání postavených věží na konci každého kola veškerý theme zabilo
- pravidla jsou chaoticky napsaná (EN, KS edice)
- miniatury jsou bez detailů (což sedí kreslenkové grafice zbytku designu)
- jak dohrajem kampaň, tak to dávám sem na bazar... baví nást to dostí, ale nevidím v tom znovuhratelnost

nevím.. co bys ještě chtěl vědět?

5.1.2021 23:38:46

znovuhratelnost
Hra obsahuje pravidla na generaci náhodných scénářů, tzv. Portal Storm.

6.1.2021 00:47:23

#dandyy
Super, díky za vyčerpávající odpověď. Zmínil jsi, že se plánuje dotisk... Tím myslíš dotisk pro běžný prodej, nebo opět Kickstarter. A případně nevíš, kdy by to mělo být?

Znáte i jiné TowerDefence hry, se kterými by se dalo Kingdom Rush porovnat?
______________
aka WantonDuke

7.1.2021 00:13:55

reprint
Určitě se plánuje ještě jeden KS. A retail verzi budou asi tisknout dál.

7.1.2021 13:28:49

Rikal nekdo ze chce Kingdom rush?

https://gamefound.com/projects/draft/lsay0az391y5ugx0c17q2exj7te#/section/project-story

7.1.2021 18:02:04

(moje první dojmy zde na serveru - buďte milosrdní) 

Záleží na tom, co od toho člověk očekává. Koupil jsem ze zajímavosti, abych zjistil, jak by v papíru fungoval princip tower defence. A moc z toho se na desku stolu vskutku nepřeneslo, což neznamená, že se autorům nepodařilo vytvořit něco zajímavého, co stojí za vyzkoušení.

Hele, … hrajeme s mými kluky (3. a 6. třída) a je to hrozně baví. Hra vyžaduje vysoce kooperativní dovednosti v komunikace a společné taktice. Bohužel se neobejde bez častých vracení o pár úderů zpět :-) Ve třech a více je to náročné, protože při upgrade věží se daná věž předává jinému hráči - takže je třeba dobře promyslet potažmo umístění dané věže jiným hráčem. Každý má pouze určená místa na mapě, kde může stavět. V jednom jste pány nad umístěním věží a kombinatorika je ve vašich rukou - tedy úplně jiný požitek ze hry.

Docela jsme se prali s pravidly - nejsou vysvětleny dobře a umožňují různorodé pochopení. Jednoduše ale domýšlíme dle logiky strategie a charakteru postav.

Líbí se mi quassi Ubongo kombinování tvaru rozsahu úderů. Takové trochu tetris - záleží, kde se umístí věž. Každá nabízí určitý tvar pokrytí svého úderu a na mnohých věžích tento tvar nelze otáčet. V případě potřeby se tak musí věž umístit jiným směrem.

Je to vlastně kampaňovka - tomu ale neodpovídá míra zpracování příběhu. Je chudý po literární stránce a i takový Gloomhawen, který byl psán generátorem náhodných výrazů z fantasy komixů z 90. let, je mnohem zajímavější. Co ale, … to není tak důležité. Zarytí fantasymilovníci, kteří chodí hrát deskovky v převleku budou příběhem zklamáni.

První kolo jsme dostali tak čtyřikrát napít, než jsme pochopili nějakou strategii a důležitost vzájemné domluvy a předávání vylepšených věží. U hry se nikdo nenudí a nečeká, až kolega přečte vysvětlivky a domyslí tři kroky dopředu. 

Říkají, že příprava hry je složitá a zdlouhavá - znám horší. Hra nevyžaduje tak velký stůl, ale nemám dohráno do konce, takže po této stránce nedovedu posoudit. Není to ale Perlava se všema rozšířeními, Scythe nebo Euptie, kde je třeba zakoupit dva pivní sety :-)

Insert je na dračku. Je to věc, kterou já osobně nepotřebuji k životu, ale uznávám argumenty na fórech, že zde se moc nepřemýšlelo. Kupte si mnoho plastových pytlíků, které alespoň zachrání dojem. Je k dostání King uprage (bo kyhošlaka se to jmenuje) a ten to vyžeší - ale za tu cenu? Existuje také 3D rozšíření věží a další machrovinky … mno … prosím, kdo chce. Syn se nabídl, že něco vyrobí z papíru, tak jsem zvědav. Hra se mu tak líbí, že se rozjela jeho kreativita a to je skvělé.

… toliko prozatím.

10.5.2022 09:43:42

pridam sve dojmy… ze hry zrovna moc odvazanej nejsem, ten 1300+- rank z bgg je vazne na miste.


Debilnejsi insert jsem v reseni krabice jeste asi nevidel, dily nejdou vyndavat, postavicky musite vratit v naprosto stejnem poradi, jako je vyndate, ale to bohuzel nejde nijak poznat, jen tak, ze nejde nasadit viko plastoveho krytu.

Hru jsem hral 6x, z toho jsem 4x prohral prvni misi, 1x prohral druhou a az na celkove 6. pokus zvitezil v druhe misi (tu prvni jsem proste preskocil), nevim, kdo tohle pustil do hromadne vyroby, ale QA a test oddeleni by meli rovnou vyhazet. 


V betaverzi hry slo delat spoustu ruznych veci, ktery do zakladni hry neprenesli, ale uz se nenamahali upravit obtiznost vsech scenaru vytvorenych v te betaverzi, jmenovite treba utocit na portaly s hrdinou nebo treba sbirat diamanty za porazeni portalu.


Dale nektere mechaniky, jako treba vzdycky zraneny hrdina po porazeni hordy na blizko, pripadne zniceni veze, pokud zautoci na portal, a nebo okamzita prohra, pokud portal dojde do kralovstvi povazuju za velmi nesikovne resene, zejmena ta uplna ztrata vezi je velmi “netematicka”, nudna a demotivujici - zejmena v zanru tower defense.


Samotny zanr tower defense jako herni design vice-mene selhal, hra je prilis “fiddly”, umistovat konkretni tetris-dilky na pole, abych je o sekundu pozdeji zase sundaval a tridil je proste hloupe.

Za me je hra podprumerna, s odrenyma usima 4/10, takze nevim, zda se po celych 6 odehranych hrach jeste nekdy dostane na stul, ja se fakt snazil, ale hra tomu moc naproti nesla.

1.11.2022 19:13:35

Vybíráme z Bazaru

Carcassonne Objevitelé - Neues Land
Carcassonne Objevitelé - Neues Land
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 14 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas