MindOK
Autoři: Rüdiger Dorn
Rok vydání: 2004

Jambo – karetní hra pro dva

Autor: Maario | 15.9.2009 | 6

Jambo je svahilský pozdrav na africkém tržišti, právě tam vás dovede zdejší hra.

Jambo patří k nejlepším deskovým hrám pro dva hráče. Jedná se o karetní deskovou hru s jednoduchou náplní a strategií (kupování a prodávání zboží ve svém stánku), ale se senzační atmosférou. Hru si osvojí i nezkušený hráč.

Cíl hry je děsně jednoduchý - stačí získat 60 zlatých valounů. K tomu, abyste vyhráli, potřebujete nakupovat suroviny a prodávat je.  A v čem je hra tak dobrá? V kartách jsou i speciální osoby, zvířata, nebo předměty, jenž dokážou poškodit spoluhráče, nebo naopak vám přilepšit.

Jak se hraje? Oba hráči dostanou jeden hlavní stánek o šesti políčkách na plánované zboží (v kartách je ukryto dalších 5 menších stánků). Do ruky hráči obdrží 5 karet a do zásoby 20 zlatých valounů. Jeden hráčův tah je rozdělen na 5 menších tahů – ty jsou rozděleny do 2 fází. 1. dobírání karet z balíčku, kdy se hráč rozhodne jestli si tuhle kartu nechá, nebo ne. Pokud si ji hráč nechá – využil jeden z pěti tahů, ale pokud se hráčovi nelíbí – kartu odhodí a může se mrknou na další (z dobíracího balíčku, hráč získá jen tu poslední kartu, ty předešlé si vzít nemůže). V další fázi hráč kupuje, či prodává zboží, vykládá vzácné předměty, jenž mu napomáhají k získání surovin, karet. Také může vyložit speciální osobu, která mu pomůže s prodejem, nákupem, nebo s dodáním nějakého předmětu, či karty. Nejzákeřnějšími kartami jsou zvířata, jenž mohou oloupit protihráče o kartu, přemět, ale i zboží.

Jak to vypadá v praxi? Při hře je potřeba neustále přemýšlet a doufat, že vám přijde vhodná karta. Herních karet je 120, proto vám hra zaručuje, že jí nikdy nebudete hrát stejně. Do posledního tahu nevíte, kdo vyhrál. Několikrát se mi stalo, že jsem vedl o 10 i více valounů, ale nakonec jsem prohrál, neboť jsem si vybral špatné karty, nebo využil špatně tah.

Jak si vede celkově? Hra vás zabaví na dlouhý čas, hned vás neomrzí a nabídne vám dobrou zábavu. Hraje se rychle. Jedna hra vám zabere 45minut – spíše půl hodinu. Zpracování je za prodejní cenu senzační – karty i předměty jsou perfektně namalovány. Cena hry se pohybuje v kamenných obchodech, ale i na internetu kolem 400kč – což je za takhle senzační hru opravdu málo.