Herní kategorie: desková hra, závodní
Vydavatelé: Asmodée Editions
Descartes Editeur
Rok vydání: 1991

Vůně benzínu, spálené pneumatiky a stupně vítězů

Autor: paladin91 | 26.10.2008 | 3

Máte-li rádi vůni benzínu a rachot motoru, určitě si tuto hru oblíbíte. Přestože se nejedná o věrohodnou simulaci závodu, jak je psáno v některých propagačních materiálech, určitě si při hře užijete pocit opravdového závodníka. Hra v mnohém simuluje řízení a chování auta, ale na rozdíl od reality se Vám může stát, že během jednoho kola se několikrát se soupeřem vzájemně předjedete. A to i na trati jako Monako, kde by to v reálném světě šlo jen opravdu těžko.

Herní materiál – obsahuje sadu 6 rychlostních kostek a jednu kostku pro náhodné události, oboustranný herní plán s tratěmi Monako a Zandvoort, 10 umělohmotných formulí a sadu bločku pro zapisování stavu formule. Všechny komponenty jsou zpracovány kvalitně.

Herní mechanizmus – Hru je možno hrát buď s jednoduššími nebo složitějšími pravidly. Složitější pravidla obsahují navíc od těch základních vliv počasí, volbu pneumatik a přidávají také opotřebení motoru a smyk. Základní pravidla jsou velmi jednoduchá, hráči házejí kostkami dle příslušných rychlostí 1-6. S vyšší rychlostí jsou na kostkách vyšší čísla. Formule se posouvají o počet polí rovnající se číslu na kostce, řadit je možné vždy jen o 1 rychlost směrem nahoru a nebo o více směrem dolů. Pokud ale přeskočíte nějaký rychlostní stupeň, dochází k opotřebení vozu. Zdá se vám to jednoduché a ptáte se v čem je háček? Pak tedy háček je v projíždění zatáček. Každá zatáčka je ohraničena určitým počtem polí a číslem. Číslo udává, kolikrát je potřeba v této zatáčce zastavit (na kolik hodů kostkou ji musíte projet). Dále je pak nutné dávat pozor abyste nenarazili to soupeřů atd. Ne vždy se vám podaří hodit tolik, abyste přesně zabrzdili v zatáčce nebo nenarazili do soupeře. Proto jsou ve hře různé body opotřebení, které ztrácíte, pokud se vám něco nepovede přesně tak, jak byste chtěli. Základními prvky vozidla jsou brzdy, pneumatiky, palivo a karoserie. Když u některé charakteristiky ztratíte poslední bod, znamená to karambol a konec závodu. Závody se jezdí běžně na 1 – 2 kola (s rozšířenými pravidly na kola 3).

V předchozích verzích nebyla úplně dobře přeložena pravidla. V poslední verzi co jsem měl ale možnost vidět, už byla docela dobrá. Někdo by se při jejich čtení mohl zaleknout, jsou totiž napsaná dost zeširoka, i když jsou v podstatě velmi jednoduchá.

Ke hře existuje celá řada dalších světových okruhů, bohužel s jejich sháněním už je to trochu problematické. Současný vydavatel už je přestal vydávat a nový zatím není. Sehnat další tratě se tak dá jen výjimečně. Pokud ale přesto budete chtít svoji sbírku okruhů rozšířit, je možné další tratě vytvořené fanoušky nalézt na internetu. Hru je možné hodně upravovat a tak ji můžete hrát s dětmi stejně dobře jako s dospělými závodníky.

A rada na závěr, vyhrát se dá i v poslední zatáčce ;)