nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Dragon Valley

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 6 let
Herní doba: 20 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní, dětská hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Queen Games
Autoři: Johannes Berger
Julien Gupta
Rok vydání: 2014
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Kdesi v zapomenutém kraji v jednom údolí uprostřed lesů, skrytém před zvědavými lidskými zraky, žila jedna dračí rodinka. Žila si spokojeně a o její existenci vědělo pouze několik čarodějů, žijících ve staré, kamenné, zakleté věži v sousedství, a skřítkové z lesa. Jednoho dne se dračí kluci rozhodli, že navštíví své kouzelnické kamarády ze zakleté věže  a zahrají si s nimi ohnivý fotbal. Počíhali si na chvíli, kdy jejich mistr, nabručený čaroděj Razandar odejde za svými záležitostmi do blízkého městečka, a pak hurá na návštěvu. Ale pozor, pozor! Co to?! Razandar se vrací z pochůzek nějak dřív. Dnes se utkání ohnivého fotbálku musí zrušit. Razandar dráčky nesmí u věže načapat, protože se bojí, aby mu ji rozjívení kluci rozžhavenými kamennými míči nepoškodili. Dráčkové se musí vrátit do svého údolí dřív, než mrzutý čaroděj dorazí domů.

Dragon Valley je kooperativní hra, při níž se hráči snaží společnými silami pomoci dráčkům doletět do Dračího údolí. Slouží jim k tomu magické hůlky, jimiž umožňují dráčkům pohyb vzduchem. Všichni hráči společně vyhrají, pokud se jim podaří dráčky pomocí kouzel dostat domů dřív, než se mrzutý čaroděj Razandar vrátí do své věže. Pokud některého z dráčků po návratu čaroděj přistihne, je zle a hráči prohrávají hru.


Příprava hry:

Přímo ve spodním dílu krabice, v níž je hra zabalená, sestavíme maketu Dračího údolí, na délku kouzelné hůlky od ní umístíme složený model zakleté věže a před její vchod plánek s cestou, která vede z městečka, na jejíž počátek postavíme figurku čaroděje Razandara.

Podle barevného schématu v pravidlech a počtu hráčů rozdáme barevné kartičky dráčků, které určují, která dvojice hráčů poletí s kterým dráčkem. Dřevěné figurky dráčků umístíme do přiloženého sáčku, z něhož je budeme při hře losovat k letu. Vedle zakleté věže si připravíme žhavou kouli, k ruce černou a bílou kostku pro určení událostí a hra je připravená.


Průběh hry:

Každé kolo začíná hodem bílé kostky, která určí, co se bude dít. Dráček může odletět do Dračího údolí jen tak nalehko (symbol draka), nebo s ohnivou koulí (symbol draka s ohnivou koulí), která mu pohyb vzduchem poněkud ztíží. Do pohybu se však může dát i čaroděj Razandar, který zamíří buď k zakleté věži (symbol čaroděje), nebo směrem od ní (symbol sluníčka).

Určí-li hod kostkou, že se má dráček vypravit do Dračího údolí, na řadu přicházejí čarovné hůlky. Ze sáčku vylosujte náhodně jednu figurku dráčka a postavte ji na střechu zakleté věže. Ten je ve svém pohybu nyní již zcela závislý na zručnosti hráčů, jejich schopnosti koncentrovat se a domluvit se. Ti dva z hráčů, před nimiž leží kartičky s dráčkem stejné barvy, jaký právě stojí na vrcholu věže, se chopí každý jedné kouzelné hůlky a jejich konci se dotknou dráčka na protilehlých stranách. Pokud zvolí správnou kombinaci síly, kterou vloží do tlaku na hůlku, a rychlosti pohybu, umožní dráčkovi, aby se vznesl. Pak už stačí dráčka opatrně přenést až do Dračího údolí a bezpečně s ním přistát.

Hráči mají na výběr mezi dvěma variantami čarovných hůlek: světlé silnější manipulaci s dráčkem o něco zjednodušují, a černé užší, určené pro zručnější hráče, učiní celý let napínavější. Při letu se smí dráčka dotýkat pouze konce hůlek, pomáhání si rukou či jiným způsobem není povoleno. Let se považuje za úspěšný ve chvíli, kdy dráček přistane v Dračím údolí, a nezáleží na tom, zda stojí nebo leží.

Hod kostkou může dráčkovi připravenému ke vzletu na střeše věže určit, že s sebou ponese zavazadlo v podobě žhavé koule. V takovém případě ji před dráčka umístěte tak, aby se ho dotýkala. Čarovnými hůlkami pak proveďte létací kouzlo stejně, jako byste letěli se samotným dráčkem.

Pokud let dráčka skončí úspěchem, je všechno v naprostém pořádku. Pokud se mu ale let nepovede, hráči vrátí jeho figurku zpět do sáčku, barevné kartičky dráčka předají sousedním hráčům a hodem černé kostky určí, o kolik políček se čaroděj Razandar přiblíží k věži.

Následně se celý proces opakuje.

Pro zdatnější hráče, jimž už samotný let nepřipadá jako výzva, jsou ve hře připraveny zvláštní kartičky, které je nějakým způsobem znevýhodňují. Ať už se jedná o let řízený méně zručnou rukou, s jedním okem zakrytým, nebo třeba zcela po slepu, pouze s navigací od spoluhráče.


Konec hry:

Hra končí ve chvíli, kdy se všem šesti dráčkům povede úspěšně přistát doma v Dračím údolí, nebo pokud se čaroděj Razandar stihne vrátit do své věže dřív, než poslední dráček opustí losovací sáček a doletí domů. Pokud se všichni dráčci šťastně dostanou do Dračího údolí, aniž by je čaroděj přistihl, vítězí hráči společně s dráčky nad mrzutým čarodějem Razandarem. Pokud se však mrzoutský čaroděj vrátí dřív, než poslední dráček přistane v údolí, všichni prohráli, neboť Razandar dráčky načapal při činu.

Autor: Rowana