Dračí hrad - obrázek

Počet hráčů: 2 - 7
Vydavatelé: Dino Toys

RPG, not even close baby

Autor: Francooaa | 26.9.2011 | 5

Dračí hrad z prvu zcela určitě zaujme velmi krásnou krabicí se zlatým nápisem "novinka roku 2003". Člověka, jenž má s touto hrou nějaké zkušenosti, asi napadne, že rok 2003 nebyl moc silný na novinky. Poměrně solidní nápad a k tomu odpovídající potenciál byl bohužel absolutně nevyužit, ačkoliv na první pohled hra vypadá krásně, její hratelnost a s tím spojena variabilita jsou tristní.

Balení obsahuje velký herní plán, do jehož středu se vkládají karty lícem dolů, které reprezentují jakési "dobrodružsví". Kolem dokola je pak fáze nákupu vybavení ve městě, kde můžete navštívit různé obchody a dovybavit tak svého hrdinu například protijedem, jídlem, či pláštěm pro možnost úniku z boje. Až se vám to podaří, budete putovat právě již zmíněným středem, který se odkrývá políčko po políčku (což určitě považuji za velké plus, hra je tímto prvkem zajímavější a herní plán se mění hru od hry). Nicméně rozmanitost těchto polí je poměrně malá.

Druhy nestvůr napočítáte snad na prstech dvou ruk, nebo narazíte třeba na skálu, zavřené dveře, mlhu nebo tmavou uličku, či nějaký poklad, ale to je tak vše. V dnešní době Proroctví, Talismanu a jiných RPG stolních her může tedy DH jen těžko konkurovat. Smyslem je najít žezlo v jednom z vrchních pater, které mají speciální potisk draka. Tam taky můžete narazit na již zmíněného červeného draka z obalu hry. Vybrat si na putování touto říší můžete ze dvou lidských, dvou elfských, jednoho trpasličího a jednoho barbarského hrdiny. S jejich schopnostmi a odlišnostmi si autoři také moc práce nedali, a tak jsou hlavní rozdíly zejména v počtu životů, útočném a obranném čísle. Bojový inventář se vztahuje jen na pár základních zbraní, jako je kladivo, meč, obouruční meč, obouruční sekera, luk, štít a dva druhy zbroje. Dá se říct, jako by nám tvůrci touto chabou vybaveností své hry vzkazovali "v jednoduchosti je krása".

Závěrem snad jen dodám, že hru doporučuji jen úplným začátečníkům, kteří chtějí objevovat kouzlo RPG stolních her pomaličku polehoučku a mají uprostřed svého kruhu třeba ještě mladé hráče, kterým by výklad nějakých složitějších pravidel mohl pokazit požitek ze hry.