Dobyvatelé vesmíru

xxxxxxxxoo hodnoceno 501x (Seznam vlastníků)

Dobyvatelé vesmíru - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: karetní hra, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Abacus Spiele
Albi
Rio Grande Games
Ystari Games
Autoři: Thomas Lehmann
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Lehký nástin strategií RftG - part 2 - vylepšení

Autor: prebio | 0 hodin 5 minut | 4.3.2021 | 0

Hra: Dobyvatelé vesmíru

Hráči: prebio a 3 neregistrovaní

Úvod: 

I když by logicky následovala zcela jiná strategie, v tomto hraní se vrhnu na jednu z méně typických strategií …

...............................................................

Základní strategie modrého:  Vylepšení

Počet hráčů:  4

Hra:  Základ RftG

...............................................................

Startovní planety: Old Earth (New Sparta, Alpha Centauri, Epsilon Eridani)

Počet kol: 10

Konec hry: 12 karet (modrý)

Závěrečné Bodování:

            Modrý 37 VB (6 v žetonech) - ○Old Earth, ○Comet Zone, ◊Investment Credits*, ◊Contact Specialist, ◊Galactic Federation (6◊ – 10 VB), ◊Terraforming Robots, ○Outlaw World, ◊Galactic Survey: SETI (6◊ – 6 VB)+, ◊Replicant Robots, ○Spice World, ◊Interstellar Bank*, ◊Research Labs

            Žlutý 25 VB (9 ž).

            Červený 24 VB (14 ž).

            Zelený 25 VB (11 ž).

 

Statistika výběru akcí modrým:

2x (I) Průzkum +1,+1

7x (II) Rozvoj

1x ($) Spotřeba-Obchod

............................................................... 

Průběh ukázkové hry

            Na počátku hry jsem začínal s ○Old Earth, dvěma produkčními a jednou prémiovou planetou doplněnou vylepšením ◊Investment Credits. Tato kombinace karet byla ideální na rozjetí strategie produkce-spotřeba. Vzhledem k tomu, že ve hře byla ○New Sparta, i ○Epsilon Eridani bylo zřejmé, že některý z těchto soupeřů zvolí jako akci planety, což se nakonec potvrdilo u obou. Hráč začínající s ○Alpha Centauri by měl dát prodej. Abych po akci osídlení neztratil příliš karet, sám jsem zvolil průzkum 1+1. Po odehrání průzkumu, kdy jsem dostal na ruku ◊Galactic Federation, bylo zřejmé, že musím buď pokračovat v produkci, nebo se dám cestou vylepšení.

Obr.1 Konec 3. kola

           Na konci třetího kola jsem byl definitivně rozhodnut, že zkusím vylepšení. K tomuto rozhodnutí přispělo, že jsem měl v ruce vylepšení ◊Contact Specialist. Kdyby červený hráč s ○New Sparta hrál typickou vojenskou strategii, kontaktní specialista by mi umožňoval stavět levné vojenské planety bez ztráty karet, což jsem nakonec využil minimálně, ale v danou chvíli se to zdálo jako vhodná volba a navíc jsem měl částečně nastavenou i produkční strategii přes ○Comet Zone jako pojistku, kdyby nepřišly vhodné karty. Zelený v tu chvíli měl dvě produkční a dvě prémiové planety bez jediného bonusu na konzumu, žlutý nic, tudíž měla být strategie rozvoje vylepšení buď podpořena právě těmito kartami, nebo plně nahrazena konzumní.

            Od této chvíle mou jedinou volenou akcí byl rozvoj. Ostatní hráči až do šestého kola volí akce, které produkují a spotřebovávají. Já na těchto akcích pomalinku nabírám karty a buduji pozici pro zhodnocení 6D technologie ◊Galactic Federation s pojistkou ve formě ◊Contact Specialist. Protihráči sice nabírají karet podstatně více, ale jejich produkční strategie bude slabá. Aby ji dokázali lépe rozvinout budou potřebovat více vyložených planet. Já mám v tu chvíli na ruce jedinou velmi slabou ○Outlaw World, ale její vyložení mě nebude nic stát a pro lepší zhodnocení soupeřem volené akce planety volím vyložení ◊Terraforming Robots.

             Na konci sedmého kola má zelený slibně vybudovanou pozici na produkci, ale průběžnou ztrátu devíti bodů. Potřebuji co nejrychleji ukončit hru. Chybí mně vyložit 4 karty. Kdyby se soupeřům podařilo protočit produkci a spotřebu dvakrát, zelený by mohl zvítězit. Jediný žlutý ale volí planety v osmém kole, jinak nikdo. Do konce tedy zbývají tři kola. Zelenému se skutečně podaří dvakrát skórovat díky volbě Spotřeba-x2 (celkem 2x), ale jím vyložená vylepšení jsou velmi levná, což je dáno i jeho velmi malým příjmem karet.

 

Obr.2 Konec hry

...............................................................

Shrnutí strategie

 

Klíčová karta vylepšení (6VB): ◊Galactic Federation

Podporující vylepšení (6VB): V závislosti na planetách, které se v soupeřových akcích podaří získat

Charakteristika: Strategie využívá slev na stavbu vylepšení v kombinaci s jejich obodováním pomocí jediného vylepšení (6VB) ◊Galactic Federation na konci hry. Většinou jsou osidlovány levné planety, často levné vojenské planety s využitím soupeři voleného osidlování. Většinou platí, že opakování volby akce rozvoje vyháže soupeře ze vhodných karet, takže ten nemůže příliš efektivně využívat právě vámi volený rozvoj. To však platí obráceně i o akcích, které volí soupeř. Nutné je během hry ztrácet minimum karet, vhodné jsou kombinace s kartami, které poskytují bonusy přinášející dodatečné karty jako jsou podporující „samospouštění“ obchodu při spotřebě (◊Trade League, ○Black Market Trading World), či bonusy při průzkumu (◊Research Labs).

Výhody: Nečekaná strategie, které se špatně využívá v cizí prospěch. Soupeř v základní hře většinou očekává rozjetí kolotoče produkce-spotřeba, popřípadě něco jako opakované osidlování a sám plánuje vyložení menšího počtu vylepšení, popřípadě nějaké 6VB vylepšení na konci hry. Opakované hraní rozvoje soupeře nutí se rozhodovat, zda využít osidlování, nebo rozvoj, protože v mnoha kolech zvláště při větším počtu hráčů budou obě tyto akce voleny, přičemž především na začátku hry je vzhledem k nedostatku karet těžko myslitelné využít oboje.

Nevýhody: V základu je strategie bohužel prakticky stoprocentně závislá na využití ◊Galactic Federation a v případě, že se tato karta neobjeví v brzké fázi hry, absolutně se nevyplatí ji začít hrát.

Efektivita je s přidáním dalších rozšíření:   Lehce vyšší.

...............................................................

Osobní shodnocení

Jedna z mých nejoblíbenějších pro její extrémní odlišnost od všeho ostatního. Bohužel se základem RftG je dost závislá na příchodu konkrétních karet, což ji trochu sráží, ale právě její odlišnost ukazuje krásu hry, která se plně rozvine s oběma dalšími rozšířeními, i přesto se však překvapivě často vyplatí hrát i se základem. Je totiž docela vhodná jako doplňková pro řadu dalších strategií a umožňuje hrát minimálně část hry jakoby navíc stran ve chvíli, kdy není z karet zřejmé, co bude nejvhodnější zvolit pro další postup. Obě rozšíření tuto strategii velmi zatraktivňují, protože přináší do hry nové karty, které jednak bodují na konci hry a které jednak přináší i výhody během vlastní hry a navíc rozkvete zajímavá kombinace soustřeďující se zároveň na rozvoj a průzkum.

Odehráno v: neuvedeno

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Caper ENG
Caper ENG
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas