Conquest of Nerath

xxxxxxxxoo hodnoceno 35x (Seznam vlastníků)

Conquest of Nerath - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: válečná
Čeština: undefined
Vydavatelé: Wizards of the Coast
Autoři: Peter Lee
Richard Baker
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Dlouhá předlouhá řežba

Autor: fiko | 6 hodin 0 minut | 9.8.2011 | 2

Hra: Conquest of Nerath

Hráči: fiko a 1 neregistrovaný

Dnes jsme se s přítelkyní odhodlali k první hře. hráli jsme středně dlouhou alianční hru, já jsem hrál za Karkoth/Iron Circle, ona si vzala Nerath a Vailin. Nechápu jak se nám to povedlo, ale celková doba hraní se protáhla zhruba na šest hodin. Jednou z příčin bylo počátěční časné tápání v pravidlech, ale spíše než to nás dnes neměly rády kostky. Vždy, když šlo o něco důležitého, kostky zradily a zvláště útočící hráč tak musel dobývat území na několikrát. Ale jak se to všechno vlastně odehrálo...

Zpočátku měla navrch temná strana síly. Karkoth využil své převahy monster a jal se svůj výpad směřovat na jih a terorizovat národy Vailinu. Mezitím se rudá armáda v čele s monstry a jedzci na vlcích postupně rozlévala přes území patřící Nerathu a budovala si silnou základnu na prostředním ostrově. Zvláště díky několika úspěšně vyrabovaným dungeonům a pokladům z nich získaných pak zejména Karkoth soupeři škodolibě zatápěl. Od druhého kola pak přišli ke slovu draci a průběh hry se poněkud vyrovnal. I přesto ale červeno-černá aliance po druhém kole vedla na body poměrem asi 14:3. Pak ale zaúřadovala štěstěna a zejména Vailin se mocně vzchopil a zařadil na vyšší rychlostní stupeň ve svém válečném úsilí. S podporou Nerathu, který vázal kostlivé armády na severní straně mapy se tak elfské armády začaly pomalu ale jistě prosazovat. Karkoth se snažil jeho postup na sever co nejrychleji zastavit, ale neměl štěstí na kostky a během dvou, tří kol přišel o všechnu vojenskou sílu v oblasti. Jediným místem, kde úspěšně vzdoroval, a dokonce i obsazoval uzemí, byla jeho hranice s Nerathem. Nakonec však Karkoth přišel o hlavní město a jeho osud byl v podstatě zpečetěn.

Iron Circle se zpočátku velmi rychle rozmáhal, obsadil všechna jižní území Nerathu (a udržel je do konce hry, na rozdíl od těch svých) a tvrdě tlačil na Vailin. Jeho draci se kolo co kolo snažili dobýt soupeřům hrad, avšak nikdy se jim to nepovedlo. Jednak díky nepřejícím kostkám, ale hlavně kvůli silné přesile draků, moster a mágů, kteří zde dleli dnem i nocí.

Po třetím kole se hra začala bodově vyrovnávat, na hrací desce však nastal věk světla. Vailin se při postupu na sever obsazoval jedno nechráněné území za druhým a díky obrovské finanční síle si postupně vytvářel nepřekonatelnou dračí letku (v posledním kole sestávající asi ze čtrnácti draků). Díky své síle tlačil na Iron Circle, který tak byl nucen do oblasti posílat všechnu svou vojenskou sílu. Následnou ofenzívu Nerathu pak již chudáci orkové ustávali jen velmi těžko.

Do posledního kola pak obě strany vstupovali vyrovnaně, obě na dosah vítězství, tuším, že skóre bylo 28:26 ve prospěch Nerathu/Vailinu. Na začátku kola se ještě Karkoth pokusil odvrátit prohru. Svými svými zbývajícími draky  a mágy se snažit vydobít alespoň bod, bohužel i o tyto poslední jednotky přišel. Posledním záškubem naděje bylo vyslání dvou posledních mágů, kteří se dostali každý do jednoho dungeonu doufaje, že uspějí a získají pro svého majitele potřebné body z pokladů. V jednom případě mág uspěl a získal poklad v hodnotě jednoho bodu. V případě druhém řekly kostky ne. Konec pro Karkoth.

Iron Circle se statečně držel, ale náporu z obou stran nakonec nutně podlehl a přišel o všechny hrady včetně hlavního města. Touto ofenzívou získal Nerath s Vailinem spoustu cenných bodů a hra tak nakonec skončila poměrem 38:28 pro dobrou stranu.

 

Hlavní zbraní se stali draci a mágové, jejichž first strike schopnost je činila dosti nepříjemnými, a to často i pro draky. Spoustou věcí jsme si nebyli jisti, ale jak hra postupovala, všechny mechanismy se nám vpálili do mozku velmi rychle. Těším se na další hru a snad už to bude rychlejší.

Disclaimer: tento popis hry je zcela subjektivní a má přítelkyně s ním zcela (místy) nesouhasí. :)

Odehráno v: Praha (Okres: Praha)

Komentáře

zapomenuttá pravidla
Po naší dnešní druhé hře je mi už jasné, proč nám úvodní partie trvala tak dlouho. Pozapomněli jsme totiž na dvě zásadní okolnosti. Jednak na to, že se nově nakoupené jednotky mohou ihned přesunout, což způsobilo, že jsme pak plýtvali pohybem, abychom dostali posily z hradu k hranicím. Druhou věcí, která nám vypadla, je snížení příjmu na polovinu v případě, že hráč přijde o hlavní město. Karkoth by tak měl nejméně tři kola pobírat poloviční příjem a byl by tak mnohem méně konkurenceschopný. A odpadl by mnohem dřív.

10.8.2011 21:29:11

Vybíráme z Bazaru

Familiar Tales - nová
Familiar Tales - nová
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas