Herní kategorie: strategická, ekonomická
Vydavatelé: Lookout Games
Autoři: Uwe Rosenberg

první dojmy

Autor: akiros | 21.11.2023 | 1

Mám za sebou 2 hry. Jednu sólo, druhou ve třech, kterou mi ale děti nedopřály dohrát až do konce. Viděl jsem recenze a tušil, do čeho jdu. Rozšíření jsem měl na wish listu hned, jak bylo vydáno.

Vzhledem k The Forgotten Folk, které také nevydali v české mutaci, neočekávám, že by překládali tohle. Pravidla jsou dlouhá a změn je spousta. Vysvětlit změny bylo asi na 15 min. Pokud ale znáte Cavernu, pochopíte velice rychle.

Hra, jako taková, jak varovaly recenze, je značně osekaná. Podle počtu hráčů je tam více možností na stavbu budov, které nemusí být vždy stejné. Jen základní šestice zůstává stále stejná (+ 3 druhy pastí). Následně přibude vždy 1 deska s 2 místnostmi a jednou pastí. Takže dost omezený repertoár. Změna v těžbě rubínů a železa, kdy musíte mít v dolu oslíka, mi přišla docela roztomilá. Je zde mnohem více možností na zbrojení a tak nějak Vás to bude nutit mít trpaslíky v plné síle, aby se mohli utkat s orky (je to jedna z odměn za výpravu). Pobít orky v základní síle nebylo těžké. Oproti původní Caverně je teda hra značně ořezaná, přináší trochu víc prvků náhody (ale opravdu jen trochu) a gameplay má krapet jiný průběh. Otestujeme určitě ještě víc.

První dojem byl wow… zase takové mega rozšíření. Z The Forgotten Folk jsem byl nadšený, bylo vidět, že si s tím dali hodně práce. Po otestování se nedostavilo zklamání. Byl jsem spokojený a jako velký fanoušek Caverny (máme odehráno opravdu hodně her – dokonce ji máme v rodině 3×) nedokážu být úplně kritický. Zatím se mi to líbí, je to změna gameplay a jako osvěžení stávající hry je to fajn. Někdy hrajeme základ, někdy s prvním datadiskem, někdy si dáme tento. Ještě bych měl drobnou poznámku – i když jsem věděl, že není kompatibilní s FF, nevidím k tomu úplně důvod. Některé rasy budou mít jasnou výhodu, některé budou mít jasnou nevýhodu (tak je to i v pravidlech) ale nemyslím si, že by to bylo úplně nehratelné. Tak si to rozdají Silicoidi s Trolly, Gobliny a Hlubinnými trpaslíky no…elfové nebudou venku farmařit, když jim po polích dupou orkové.

Oproti prvnímu rozšíření, kde bych pěl chválu, je tohle vážně rozporuplné. Ale pro milovníky Caverny povinnost :)

Hodnocení bych dal 4 hvězdy z 5.