Albi
Amigo Spiele
Asmodée Editions
Gamewright

Bobří banda vs krysí banda

Autor: spartik | 4.1.2012 | 1

Bobří banda je určená především pro rodinné hraní s malými dětmi. V této kategorii sbírá cenné body a u našich dětí 5 a 7 roků je velmi oblíbená. Hra je velmi rychlá, jednoduchá a malé školáky či předškoláky naučí čísla. Velikou pochvalu si zaslouží motivy kartiček, kdy na nízkých hodnotách karet dominují bobři a na vysokých naopak krysy. Takto to bez problémů může začít hrát i dítě, kterému čísla moc neříkají.

Na kartách jsou čísla od 0 až do 9. Úkolem je nasbírat na čtyřech kartách co nejmenší součet. Každý dostane lícem dolů čtyři karty před sebe a seřadí si je vedle sebe. Během hry se vždy může podívat na krajní dvě karty. Každý si vždy na začátku svého tahu vezme z do dobíracího balíčku jednu kartu, a pokud se mu hodí tak ji vymění za kartu před sebou. Když se mu nehodí, odhodí jí. Nyní je na řadě hráč po levici a má na výběr dvě možnosti. Buď si vezme číselnou kartu, kterou právě soupeř vyhodil a vymění si jí za jednu ze svých karet nebo si z lízacího balíčku vezme novou kartu. Aby to nebylo tak jednouché, jsou ve hře i akční červené karty, které dokážou s průběhem hry pěkně zamávat.

Akční karty jsou třech druhů. Kartička vyměňovací, kdy si může hráč vyměnit svou kartu za kartu spoluhráče. Dobré je sledovat hru, a když si nějaký jiný hráč vymění kartu, tak se můžeš domnívat, že si tam právě dal nějakou pěknou nízkou kartu a pak mu jí vyměnit za svou vysokou kartu, ale pozor hráč může blafovat a můžeš se pěkně spálit. Druhou akční kartou se můžeš podívat na dvě středové karty. Poslední akční karta je jen tak do počtu neboť po ní se bere nová karta.

Hráči se tedy během hry snaží škodit soupeřům a mít své karty co nejnižší. Když už někdo nabude pocitu, že má dostatečně nízký součet, tak zvolá "konec" a dohraje se kolo až k hráči po jeho pravici. Nyní se karty obrátí a sečtou se. Pokud Máte mezi svými kartami i červenou akční kartu, tak tu odhodíte na vyhazovací balíček a líznete si na slepo kartu z dobíracího balíčku s číselnou hodnotou.

Po chvíli hraní jsme upgradovali na „krysí bandu“, už kluci pomalu nechtějí hrát nic jiného. Jednoduše rozdáme karty a na stůl vyložíme jednu číselnou. Když je kartička 0-4 hrajeme bobří bandu (sbíráme nízké karty) a když 5-9 tak hrajeme krysí bandu (sbíráme vysoké kartičky). Body napříč hrami nesčítáme. U malých dětí to nemá moc význam.