Ankh: Bohové Egypta

xxxxxxxxxo hodnoceno 99x (Seznam vlastníků)

Ankh: Bohové Egypta - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Eric M. Lang
Rok vydání: 2021
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Mechaniky a předběžné dojmy

Co si myslíte o té mechanice spojení bohů? Je kolem toho celkem hype, ale já z toho zatím nejsem úplně odvázaný.

Rád bych viděl gameplay, ale zatím nejsem úplně přesvědčený, že hra ve které se druhý a třetí nebo třetí a čtvrtý spojí, aby porazili prvního a společně vyhráli, je nějaké terno. Když si to představím bez kontextu, nenaplňuje mě to nadšením a to ať už bych díky tomu prohrál nebo vyhrál. Co myslíte?

Případně zaujalo vás tam něco dalšího?
16.4.2020 13:44:26

Marketing
Tak na tom to stoji cely CMoN, kampane umi

23.4.2020 18:12:20 | Upraveno autorem (porovnej)

dojmy z gameplaye
Na geeku je post s docela dlouhým popisem gameplaye

https://boardgamegeek.com/blogpost/103451/game-preview-ankh-or-one-egyptian-god-rule-them-al

23.4.2020 22:23:34

Dnes odzkoušeno, hra v pěti, base game s KS obsahem:

Není to takový odpad, jak jsem čekal a celou dobu jsem se bavil. Hra poměrně svižně ubíhá (až na případ, kdy se po sobě řeší více bojů, kterých se neúčastníte). Pravidla jsou jednoduchá a přímočará a i k přemýšlení toho zase tolik není. Hra v pěti nám zabrala těsně přes 3 hodiny a skončila v kole, předposledním bojem, který se ani nedohrál do konce (pouze první 2 boje z osmi), protože jeden z hráčů dosáhl maxima přízně (Devotion).

Pořád mi trochu vadí, že hra má spoustu obsahu, ale při každé hře se ho použije relativně málo - spousta bohů i guardianů, každý s vlastními komponenty, ale ve hře se objeví pouze 3 typy guardianů, stejnětak každý bůh má vlastní sadu tokenů a karet, přitom se nijak neodlišují. Co je podle mě nedotažené je diverzita bohů, ta by mohla být daleko větší, než jen schopnost boha. Například každý bůh by mohl mít jednu speciální bojovou kartu. Nebo vylepšení ankh by nemusely být všechny stejné, ale jen třeba 2-3 každého levelu a 1-2 unikátní pro daného boha. Některé vylepšení jsou pro určité bohy "must have" jiné naopak úplně nanic a mohly by být nahrazeny právě těmi unikátními. Přestože hra ubíhá, celková doba hraní by mohla být kratší. Mechanismus splynutí bohů a vyřazení boha mi přijde jako naprostá zbytečnost, která herně vlastně nefunguje a způsobí jen to, že se někteří hráči můžou vlastně už jen koukat, zatímco zbytek ještě další půlhodinu hraje.

+ spád hry
+ jednoduchá pravidla
+ téma
+ krásné miniatury

- minimální odlišnosti mezi jednotlivými bohy
- délka partie
- mnoho obsahu, ale ve hře se ho použije pouze zlomek
- splynutí/odstranění bohů

Toliko subjektivní pocity po jedné hře.

25.8.2021 02:21:59

Tak já taky přidám svou trošku do mlýna:) Mám za sebou asi 7 her ve všech poštech hráčů. 1x ve dvou, 1x v pěti, ostatní hry ve třech a čtyřech. Hrál jsme s různými spoluhráči. S kolegy, s kamarády, s kluky z JOUOB.castu.
Musím předeslat, že mám pro Langa slabost. Kmotra a Rising Sun mám v osobní TOP10, Kmotra možná i v TOP3. 
A teď teda k mým dojmům. Ta hra je neskutečně easy to learn / hard to master. Za těch 7 her jsem vlastně ani jednou nevyhrál, 2x kvůli úplně nesmyslné chybě a nepozornosti, ale to se holt stává. 1x jsem byl ve hře 3 hráčů součástí sloučeného boha.
Myslím, že počet bohů i guardianů v základní krabici zcela postačuje, těch 7 her jsem stlačil do jednoho měsíce a nemám pocit, že bych měl potřebu hru nějak doplňovat. CMON mi poslali data ke všem rozšířením, takže jsem si pročetl všechny schopnosti dalších bohů a guardianů a zas nic tak objevného tam není. 
To, že mají všichni bohové jen jednu unikátní schopnost a ostatní vybírají ze stejného poolu je podle mě super. Člověk má pořád přehled, co se ve hře děje, přesto se dá se schopnostmi dostatečně taktizovat.
A proti slučování bohů také nemůžu říct křivého slova. Je to prostě nový a v mnoha směrech osvěžující mechanismus. Když se vám to stane poprvé, může se to zdát frustrující, ale opak je pravdou, jen k tomu musíte správně přistoupit a chtít si tu stíhací jízdu užít. Dost hraje roli, jestli spojení bohové sedí za sebou nebo mají mezi sebou ještě nějaké hráče. Pokud hrají hned po sobě, mohou být neskutečně silní. 
No každopádně se těším na další hry.

Michal Ekrt | Board Games Brand Manager
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

25.8.2021 16:04:58

Ahoj, moje první dojmy po dvou hrách ve 2 a 3 lidech (takže nic objektivního). Nejvíc mě zatím na téhle hře bavil setup a hraní po konec prvního konflitku :) ve dvou to celkem odsejpá. Ve třech mě trošku zklamalo to spojování bohů, kde jsem byl v ten moment první s náskokem asi 6 devoušnů před posledním. Po spojení bohů, kdy ti dva hrají zasebou a mají vlastnosti obou bohů jsem už jen suše koukal jak mě předbíhají a v klidu si jdou pro vítězství a moc jsem s tím dělat nemohl hlídali si v klidu události a hotovo. Nicméně se pořád těším na hru ve 4ech a 5ti, ikdyž už to bude asi trošku chaos :) Takže Blood Rage je pořád pro mě číslo 1. :)

27.8.2021 11:37:01

Ouhara…maji specialni schopnost obou, ale odemcene schopnosti maji jen podle toho nejvyssiho, rozhodne ne obou.

 

Z ame, po prvni hre ve 4 zatim nadseni. Ma to hodne prvku z ostatnich her (zabirani mist z Blood Rage, pboje zase podobne RS a Kemetu…) a celkove mam z toho pocit, jako bych hral sachy, kde zalezi na pozici kazde figurky….

27.8.2021 12:17:05

Michal - BF.

 

Data k rozšířením? Takže možnost je lokalizovat? Bude zájem je dělat? K BR, RS mám CZ komplet a tady bych to rozhodně taky uvítal :D

27.8.2021 12:38:33

Dojmy po první hře mám rozhodně pozitivní, lehká pravidla, ale je tam toho dost na vymýšlení a chyby se trestají. Splynutí bohů ve hře čtyř vůbec nevadilo, de facto jsem si to zvolil a připravil se na to, akorát to spoluhráč zkonil a sežral on mě, místo aby zůstal bod či dva za mnou a jeho bůh byl úplnej loser, jinak jsme mohli i útočit na výhru, každopádně na těch pár tahů mně naprosto nevadilo, že hrajeme ve dvou. Takže pro mě největší strašák té hry nakonec vůbec nevadil. Těším se na další hry a je vidět, že Lang tyhle hry prostě umí.

27.8.2021 12:52:41

Pepsson

Ano, špatně jsem se vyjádřil, ale myslel jsem tu jednu speciální vlastnost. Oni měli zrovna boha co krade figurky a získává sílu a boha co může zahrát jednou dvě bojové karty. Navíc si hlídali události a měli vždy tiebreaker token a já už nebyl schopný moc vzdorovat, ale zdůrazňuji byly to seznamovací hry. Stejně si myslím, že právě ve třech lidech ta hra bude nejslabší..

Update: tak jsem konečne vyzkoušeli i hru ve 4ech a už to bylo zábavnější, ale hra se natáhla někam ke 3 hodinám. Při slučování se spojil Isis a Osiris (Isis měl jen 5 devoutions po sloučení), hráli hned po sobě a i přes mocný přísun devoutionů byl nakonec poslední asi 2 body ještě před modrou zónou. Vítězství bral Ra o 2 devoutions před Anubisem, v předposledním konfliktu hry ještě před eliminací bohů v červené zóně. Ra poslední body těžil nejvíc z prohraných bitev. V jedné bitvě získal takto 8 devoutinos (3 Dev za padlé bojovníky - karta Miracle, 2 Dev monument majority - zůstal mu tam bůh, 2 Dev magnaminous a 1 Dev Worshipfull). 

Tak už se těším na hraní v 5ti a na další pokročilejší scénáře nové bohy a monstra. 

27.8.2021 13:21:12 | Upraveno autorem (porovnej)

Asi těžko soudit po jedné hře, ale mám dojem jako Ouhara - ve třech to je průser pro toho chudáka, proti kterému se spojí druhý se třetím. Dvě schopnosti bohů + možnost opakovat tutéž akci … jako že každý má jednu a může si přece vybrat jakou chce, dokonce i tu, která je v řadě nad akcí, kterou zvolil spoluhráč (a HLAVNĚ díky tomu mít kontrolu nad tím, zda a kdy soupeře pustím / nepustím do eventu) jsou strašně silné. Např. během dvou svých tahů holky spustily dva eventy a přebarvily mi 2 monumenty. Musím říct, že po téhle zkušenosti ani nemám chuť to znovu rozkládat, pokud bychom to měli hrát zase ve třech. Resp. snažil bych se to přiměřeně kazit, abych nebyl první ani daleko poslední. Máte podobné zkušenosti?

EDIT: možná je to o kombinaci bohů - proti mně - Amunovi (může jednou během bojů dvě bojové karty) stálo kombo Osiris (otevírá brány pekel), Anubis (zajímá poražené), ale pak by pro tři hráče bylo dobré říct, v jakých kombinacích se to dá / nedá hrát.

26.9.2021 14:06:41 | Upraveno autorem (porovnej)

Teď jsem na BGG našel příspěvek nějakého Benjamina, pod který se tímto podepisuji, slovo od slova ;) 

I only played once, and it was at 3 players. I was the unmerged player, and it didn't feel great. I was never able to trigger an event for the rest of the game, and the merged players' collective analysis-paralysis while discussing their strategy to beat me was quite excruciating to deal with. That said, mechanically it all worked fine--the game was ultimately quite close with the merged players winning. I think I'd prefer not to play with merge at 3-players, but that's only based on a single game”

26.9.2021 14:46:35

@Kadylek Po jedné hře jsem absolutně nesnášel Bloodrage :) po 5 hrách to byla/je moje nejoblíbenější area control deskovka ;-)

26.9.2021 20:51:13

Hra ve dvou:

Zatím jsme se ženou odehráli 3 hry. je to čím dál lepší. Ale přijde mi, že po 3. boji už je to takové čekání na další spuštění boje, všechno na mapě a řeší se jen kdo vezme událost.

A co mi zatím přijde dost nevychytané, tak jsou Guardiani. Protože ten, kdo první zahraje Unlock, tak si to pak už může dost suverénně pohlídat a dostat všechny.

Naopak Petsuchos je parádní vyvažovací mechanismus.

26.9.2021 21:07:34

Já nechápu, proč se pořád tolik řeší to slučování bohů. Obzvláště ve hře tří hráčů je přeci možné to pravidlo ignorovat aniž by to jakkoli narušilo hru.

26.9.2021 21:10:29

Olney: Možná proto, že to chceme hrát podle pravidel, jak to autor zamýšlel? Na všechno jdou house rules, ale u takové hry, designéra i producenta mi to přijde slušně řečeno nemístný.

26.9.2021 21:47:49

Bilajz86: jo, kvalitu obojího (hry ve dvou i Petsuchose) potvrzuje mnoho hráčů.

26.9.2021 21:51:03

Skelos: Bloodrage mi přišel skvělej hned napoprvý ;)

26.9.2021 21:52:36

Ahoj, Tiež sa podelím o svoje dojmy. Pravidelne už niekoľko rokov hrávame Blood Rage, Rising Sun a Kmotra to prevažne 4-5 hráči. Prvá hra bola v 5 hráčoch, išlo o také zoznámenie s pravidlami v praxi, no naše dojmy boli len pozitívne. Teraz po 3 ďalších hrách s 5 hráčmi môžem povedať že som veľmi spokojný s mechanikami v tejto hre. Hra nám trvá v priemere 3 - 4 hodiny ale musím povedať že pri nej celkom slušne diskutujeme. Obávané mergovanie mi vyhovuje... už dve predposledné bitky pred mergovaním sa môžu hráči zamyslieť kto sa bude mergovat a kto bude horný boh ( ktorý ostane ) a z toho vyplývajúce potreby pre mergovaných hráčov a samozrejme samostatný hráči sa snažia čo najviac utiecť v bodoch a snažia sa zabrániť nabrať silu budúcim mergovaným hráčom... Čo sa týka toho že ak sa zmergujete tak už v podstate nehráte tak to nie je úplne pravda, obaja máte po jednom ťahu a v podstate dokážete každý trigernut event ak to situácia dovoľuje. Mergovanie nastáva ku koncu hry, hra má potom už celkom rýchly spád. Nemusíte sa báť že sa budete nudiť. Aby som to zhrnul, Mergovanie je z môjho pohľadu veľmi zaujímavý a netradičný koncept ktorý funguje, a vnímam ho pozitívne (odskúšané v 4 a v 5 hráčoch )... Vyváženie bohov je, myslím si, veľmi slušné (zatiaľ odtestované len základ + pantheon gods). Za mňa určite postačuje špecifická vlastnosť každého boha, spolu s Ankh powers vznikajú zaujímavé kombinácie. Ak by mali mať každý ešte svoje extra ankh powers bolo by to už veľmi neprehľadné hlavne pri riešení konfliktov. Guardiani pridávajú do hry ďalšie extra výhody a nevýhody čím sa zvyšuje znovu hrateľnosť ako aj to že každá hra je iná. Ďalší element ktorý sa stará o variabilitu sú scenáre v každej hre môžu byť iný bohovia a v iných provinciách. Tiež super záležitosť sú Ťavy, ktoré rozdeľujú provincie a hráč ktorý to urobí môže rozhodnúť o zmene postupnosti bitiek. Veľmi dobre s tým spoločne funguje aj fakt že bojové karty sú rovnaké a teda viete ktorý hráč má aké karty k dispozícii, tým dokážete zmeniť taktiky svojim súperom. Teším sa na ďalšie hry, aj na zapojenie Pharaoh rozšírenia. Tiež sme ešte nehrali s Petsuchos :).

30.9.2021 00:21:09

Včerejší hra v 5:

Tak jak to hezky funguje ve 2 hráčích, tak v 5 to byl dost porod. 4 z 5 nováčci. Ale dost průšvih, že před druhým konfliktem došly všichni následovníci a mezi druhým a třetím konfliktem to bylo jen o posouvání ukazatelů akcí, protože mapa byla totálně zaneřáděná a nikdo neměl co dělat. Stalo se to taky tak někomu? Nevyváženost bohů zatím nechávám stranou…

21.10.2021 21:42:57

@Bilajz86 Já jsem hrál Ankh snad v každém počtu a neměl jsem problém snad nikdy s ničím. Ani to, že by chyběli figurky, které mohu verbovat, nebo místo na mapě. Dost i záleží kteří strážci přijdou do hry, jak moc se staví monumenty, a tím se asi pojí i to, jak je plná mapa na základě scénáře. Ale prozatím jsem měl ve hře pořád co dělat. Spojení bohů za mě taky ok, dokonce spojení bohové skoro vyhráli. Anubis je třeba silný, že může mít tolik dmg, na druhu stranu, stojí mě to 1 stoupence, abych ho o tu jednu sílu připravil, takže lidi ho o to mohou zcela připravit. Nemám tolikrát nahraného Osirise, co říkáte na něj? Ra třeba jak neskóruje, tak svoji schopnost nevyužije, ale jak se mu párkrát pořadí vyhrát, tak mu to přidá hodně bodů. Zatím jsem ze hry jen nadšený, uvidíme po čase. 

7.2.2022 13:50:57

Vybíráme z Bazaru

Predam Massive Darkness 2 EN + expanzie
Predam Massive Darkness 2 EN + expanzie
Akt. cena: 400 €
Končí za: 8 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas