nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Agricola

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Autoři: Uwe Rosenberg
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Exter

Mecenáš trolíků

Nekolik ujasneni.:)

Ahoj,s pritelkyni jsme si pujcili Agricolu na ozkouseni ale mam par dotazu ohledne hry.:-)

1)Kdyz mam profesy "vyrobce pluhu" Tak muzu zaplatit treba hned zaplatit 2 jidla a zorat o 2 pole navic?Nebo muzu zaplatit jen 1 jidlo a zorat 1 pole?

2)Pokud je na karte napriklad napsano :"muzete vymenit maximalne 2 obili za 4 jidla." tak to znamena ze muzu vymenit 1 nebo 2 obili?

Pokud by tam bylo napsano " muzete vymenit 1 obili maximalne za 2 jidla"
Tak muzu vymenit treba 2 obili za 4 jidla??

Proste jestli je to o tom slovicku "maximalne" a to urcuje kolik toho muzu vyhandlovat.:-)

Dekuji za zodpovezeni meho vycerpavajiciho dotazu!!:-)

28.1.2010 11:47:08

acedrac

Až budeš mít 24 prasat, pošli mi fotku.
Jinak viz
http://boardgamegeek.com/thread/505252/can-you-build-two-or-more-stables-in-one-pasture je tam i citován úryvek z anglických pravidel.

18.8.2011 15:19:18

ta

Áno. My sme to hrali tak: mám pastvinu ktorá má 3 políčka, má teda kapacitu 6 zvierat.
Ak na nej postavím 1 chliev, bude kapacita 2x6=12.
Ak na nej postavím 2 chlievy, bude kapacita 2x2x6=24 zvierat.
Teraz jak som to napísal, mám pocit, že sme to hrali zle. Predsa len 24 prasiat na 3 políčkach je silné kafe :)

Čiže asi by som to hral tak, že na jednej pastvine môže byť viac chlievov, ale maximálne zdvojnásobia jej kapacitu:
Pastvina na 3 políčka, kapacita 6 zvierat.
Pastvina na 3 políčka + 1 chliev, kapacita 2x6=12 zvierat. +1 bod za oplotený chliev
Pastvina na 3 políčka + 2 chlievy, kapacita 2x6=12 zvierat. +2 body za oplotené chlievy
Pastvina na 3 políčka + 3 chlievy, kapacita 2x6=12 zvierat. +3 body za oplotené chlievy
Pastvina na 3 políčka + 4 chlievy - nedá sa!, max 1 chliev na políčko.

Upraveno autorem (porovnej)

18.8.2011 10:06:46

ta"jemná"

Na ohradenej pastvine viac, na jednom jej políčku pritom max. jeden.

Takže teoreticky toľko chlievov, aká je veľkosť pastviny.

18.8.2011 09:54:43

může být teda na jedné pastvině víc chlévů?

.

18.8.2011 09:39:08

agricola

a BTW.. agricola je moja úplne najviac obľúbená hra akú som kedy hral :)) Hral som ju asi 100x a nie a nie ma omrziť . Super je že je v každom počte hráčov iná a veľmi variabilná aj napriek tomu že hracia plocha je viac menej statická.. :))

17.8.2011 21:36:28

Pastvina chliev

Na jednej pastvine jeden chliev po prípade na jednom políčku jeden chliev. Veľa krát sa stane že viac chlievov je oplotených jednou pastvinou v tom prípade my to hráme tak že stále môže byť len dvojnásobok celej pastviny. Čiže to môže byť považované ako chyba hráča ( lebo nemôže mať viac zvierat) .Teraz nemám pravidlá pri sebe, ale zdá sa mi že je tam napísané, že chliev zdvojnásobuje kapacitu pastviny. Čiže ak sú dva chlievy stále by malo zdvojnásobovať, chlievy sa nespočítavajú .A mimochodom, čo nieje zakázané je povolené :)) Čiže to kľudne môžeme hrať nesprávne :))

17.8.2011 21:34:40

Kren

České pravidlá potom neobsahujú úplný Dodatok... V nemeckej verzii to napísané je...

Dagegen ist erlaubt, dass auf verschiedenen Feldern der Weide je 1 Stall steht.

28.7.2011 12:54:22

z BGG

http://boardgamegeek.com/thread/505252/can-you-build-two-or-more-stables-in-one-pasture

28.7.2011 11:51:04

To Gaspar

Str. 12 pravidel, DODATEK č. 2: MÍSTA AKCÍ, kapitola Místa akcí na herním plánu, odstavec "Stavba místností a/nebo chlévů", čtvrtá věta: Na každém políčku může stát pouze 1 chlév.

Takže pravidla o počtu chlévů na vícepolíčkové pastvině opravdu nic neříkají. My jsme to vždycky hráli tak, že může být na jedné pastvině jen jeden chlév. Asi máš pravdu, ale chtěli by se to mrknout do nějakých FAQ.

28.7.2011 11:40:17

Gaspar

Pravda, teraz som pozeral nemecké pravidlá a v Dodatku to tam je napísané výslovne - na jednom políčku iba 1 chliev, zato v ohrade môže byť na každom...

28.7.2011 11:31:59

chlievy na pastvine (to Joe)

kde v pravidlach sa pise, ze nemoze byt viacej chlievov na pastvine? (nemoze byt ich viacej na jednom policku, ale pastvina sa moze skladat z viacerych policok)
Dochadzalo k tomu pri hrani malokedy, ale hravali sme to teda tak ze dva chlievy na pastvine naozaj 4nasobili kapacitu....

28.7.2011 11:08:23

.

Jáj tak.
Ešte raz diky za odpovede.

26.12.2010 19:22:28

Barry

Přesně tak :-)

26.12.2010 19:07:46

Barry

spis je to mysleno tak ze v pripade ze bys nemel misto na nove zviratko a mas moznost ho premenit na jidlo, tak by ses to pokusil obejit tak, ze nove narozene zviratko premenis na jidlo i v pripade ze na nej nemas misto.

26.12.2010 18:32:44

.

Diky za rýchlu odpoveď.
A niečo som v pravidlách nepostrehol? Resp. prečo je to zakázané na konci kola, keď to nemá žiaden účinok? Či autor z nás nechce robiť vraždiace monštrá?:)

26.12.2010 17:52:46

jatka

Ne, znamená to skutečně to, ženesmí být přeměněny aktuálně. V dalším kole už je to možné.

26.12.2010 17:48:57

otázka

Zdravím. Potreboval by som vysvetliť jeden (pre mňa) zádrhel s porcovaním zvieratok.
v pravidlách sa píše: Novo narodené mláďatá, ani zvieratá - rodičia, nesmú byť ihneď premenené na jedlo.

Neviem presne, čo znamená ihneď. Podľa mňa je "IHNEĎ" ešte v tom kole, ale to nedáva zmysel, lebo rozmnožovanie je posledná fáza kola a tak to na kŕmenie rodiny nemá žiaden účinok.
Alebo je to myslené tak, že nemôžem zabiť tie zvieratá ani celé ďalšie kolo?

26.12.2010 17:45:54

1 chlév na 1 pastvinu

Str. 12 pravidel, DODATEK č. 2: MÍSTA AKCÍ, kapitola Místa akcí na herním plánu, odstavec "Stavba místností a/nebo chlévů", čtvrtá věta: Na každém políčku může stát pouze 1 chlév.

7.6.2010 23:34:11

sa3xxx

Nie. Neviem presne, kde to najst, ale na kazdej oplotenej pastvine moze byt iba jeden chliev.

7.6.2010 23:28:42

chlev na pastvine

zdravim,
v pravidlach sa pise, ze kazdy chlev na pastvine zdvojnasobuje kapacitu danej pastviny. Nevidim v pravidlach (mozno som slepy) obmedzenie na pocet chlievov na pastvinu. Znamena to, ze mozem dat na jednu pastvinu aj 2,3,... chlievy a mat 4,8,... krat vacsiu kapacitu? Vdaka :)

7.6.2010 23:17:17

To dilli

Děkuji

17.4.2010 08:16:57

@ machca

http://boardgame.geekdo.com/filepage/34399/agricola-resource-stickers

16.4.2010 22:19:03

to kren

diky za vycerpavajici odpoved
k bodu 3. na BGG sem nejak nenasel, asi spatne hledam, zkusim znovu

16.4.2010 20:21:51

to machca

1)
Na kartě DODAVATEL DŘEVA prvního českého vydání Agricoly byl následující chybný text:
Na začátku fáze práce každého kola
smíte vzít všechna dřeva z akce 3 dřeva
a rovnoměrně je rozdělit na akce 1 jíl,
1 rákos a rybolov ležící pod touto akcí.
KDYŽ TOTO PROVEDETE dostanete ihned 2
dřeva ze společné zásoby.

U dalšího vydání je už správný následující text:
Na začátku fáze práce každého kola
smíte vzít všechna dřeva z akce 3 dřeva
a rovnoměrně je rozdělit na akce 1 jíl,
1 rákos a rybolov ležící pod touto akcí.
KDYŽ VYLOŽÍTE KARTU DODAVATEL DŘEVA,
dostanete ihned 2 dřeva ze společné
zásoby.

U toho nesprávného textu by karta byla strašně nevyvážená, protože by umožňovala hráči vzít si v každém kole 2 dřeva ze společné zásoby. U správného textu dostane hráč ty dvě dřeva jen jednorázově při vyložení karty DODAVATEL DŘEVA. Pokud máš kartu s chybným textem, tak ti ji z Mindoku na požádání bezplatně pošlou.

2)
Když se pozorně podíváš na text "Stavby místností" a text "Renovace", tak uvidíš ten rozdíl. U stavby místností platíš za KAŽDOU místnost 5 dřev (jílů, kamenů) a 2 rákosy. Takže u dvou místností to dělá 10 dřev (jílů, kamenů) a 4 rákosy. U renovace máš napsáno 1 (SPOLEČNÝ)rákos + tolik jílů (kamenů), kolik je místností. Takže když renovuješ dvě místnosti, platíš jen 1 rákos a 2 jíly (kameny).

3)
Najdi si to na BGG a tam si můžeš stáhnout soubor s těmi polepkami.

16.4.2010 00:01:56

dotazy

Mam na vas pár otázeček a prosím o odpověď.
1. Co je špatně na kartě dodavatel dřeva, našel jsem tu zmínky o tom, jestli bude opravena ve 2. vydání ale nenašel sem nikdy důvod.
2. Při stavbě nových místností se platí např. 5 dřeva a 2 rákosy. Znamená to tedy že když stavím 2 místnosti najednou platím 10 dřeva a 4 rákosy nebo 10 dřeva ale jen 2 rákosy (podobně jako u renovace) ?
3. Na jednom ze zde uveřejněných obrázků jsem viděl přelepky na žetonech surovin. Mohl by je sem autor uploadnout prosím?

15.4.2010 21:48:36