nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Agricola

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Autoři: Uwe Rosenberg
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

nejasnost v pravidlech

Prosím o vysvětlení konstatování z pravidel: "Sedm karet malého vybavení jsou karty vylepšení. K zahrání těchto karet nejsou potřeba pouze zobrazené suroviny, ale také již dříve zahraná karta vybavení, kterou hráč v tuto chvíli musí zahodit."
Když jsem se díval na fotky rozehraných her, tak každý má vyloženo několik karet vybavení, což je podle mě logické vzhledem k pravidlům, ale naprosto jsem zmaten z toho co jsem zde opsal z pravidel. Můžete mi někdo vysvětlit jak se tedy vlastně karty vybavení hrají? Přece snad nedochází k tomu, že když vykládám další vybavení, tak odhazuji již vyložené, nebo ano. Děkuji.

15.8.2009 13:43:06

zamykám

k pokladání dotazů na pravidla, prosím, použijte záložku otázky
více viz: http://www.zatrolene-hry.cz/clanek/zatrolene-otazka-otazek-3752/

Díky za pochopení.

27.6.2017 10:58:46

stana

k bodu č.2
ono by to krŕmenie práve narodeným jahniatkom nemalo logiku, keďže po fáze polí nastáva fáza kŕmenia rodiny a rozmnožovanie zvierat je až po kŕmení rodiny ( čiže počas kŕmenia sa ti ešte žiadne nové zvieratá nenarodili )

26.6.2017 15:43:55

stana

1) ano, max. 4 chlevy. Vic jich ani ve svoji barve nemas k dispozici.

2) ano, ano.

26.6.2017 14:50:34

Počet chlévů + nově narozená mláďata

Ahoj. Chci učit Agricolu, čtu pravidla a všiml jsem si dvou pravidel, které jsem doteď moc neřešil.

Na políčku "stavba místností a/nebo stavba chlévů" (1 chlév za 2 dřeva) mohu opravdu postavit max. 4 chlévy? Nechápu proč, ale beru to jako pravidlo.

Období rozmnožování - "Nově narozená mláďata, ani zvířata - rodiče, nesmí být ihned přeměna na jídlo".
Takže když mám 2 ovečky a přibude mi 3. ovečka, kterou nemám kde umístit, pak i když mám vybavení, musím 3. ovečku vrátit aniž bych ji na jídlo přeměnil. V jiném případě - když mám 3 ovečky a přibude mi 4. ovečka, kterou nemám kde umístit, mohu na jídlo přeměnit jednu z oveček. Je tomu tak?

Díky.

26.6.2017 14:19:40

danach auch

v originálním návodu je použito slovní spojení "danach auch" tedy, "potom také", nečetl jsem ho celý ale ty pasáže co jsou tu zmiňované a tam je to vlastně jako v těch českých

Upraveno autorem (porovnej)

12.7.2016 10:56:00

a poté

máte pravdu v pravidlech je formulace "poté může" provést druhou akci z toho by vyplývalo že není povinná , zkusím najít návod v originálním znění :)

12.7.2016 08:33:12

red190

No je to tak, jak už bylo vysvětlováno níže. Bylo nutné nějak poukázat na to, že v případě "Akce 1 a poté Akce 2" je před provedením Akce 2 nutné provést Akci 1, tedy, že je nutné dodržet pořadí. Bohužel už není zdůrazněno nějakým vhodnějším pokynem, že ta druhá akce není povinná.

11.7.2016 16:44:12

red190

Bohužel je to asi ne úplně šťastný překlad, ale pokud se na tom tak u stolu shodnete všichni, asi s tím nic nenaděláme.
Spíš počítej s tím, jak to hrají ostatní (tzn. podle vysvětlení ze str. 5 v pravidlech, body A a B), kdybyste náhodou někdy přizvali někoho externího ke stolu ;)

11.7.2016 15:54:08

druhá je

vždy volitelná, první je volitelná pouze u "a/nebo". Pokud to hrajete jinak, hrajete o špatně...

Pochopitelně nejde zahrát "a/nebo" a nezvolit ani jednu...

11.7.2016 15:50:43

a poté

osobně si myslím, a hrajeme to tak, že pokud je použito slovní spojení "a poté" je nutné vykonat i druhou akci, ve hře se objevuje ještě slovní spojení "a/nebo" z čehož jasně vyplývá, že u této akce lze volit jestli hráč vykoná jen první akci, nebo druhou , nebo obě dvě. Jelikož tato formulace ale není použita pro zmiňovaný příklad a je zde použita formule "a poté" je pro mne jasně druhá akce povinná. :-)
jinak u sporných pravidel to řešíme tak, komu patří hra rozhoduje jak se to hraje :D

11.7.2016 15:37:19

.

Ok, tak jsme to hráli blbě. Díky. :)

12.3.2015 14:27:14

cze.oi

Strana 5 nahore vpravo (tmave zluty sloupec): "Priklad: Hrac, ktery si vybral akci stavba mistnosti.....Naopak pri akci potomstvo a pote male vybaveni musi hrac nejdrive rozsirit svoji rodinu a az pote muze zahrat kartu maleho vybaveni. Nemuze v ramci teto akce pouze zahrat vybaveni."
Strana 6 dole, posledni odstavec: "... Akce renovace z druhe etapy hry umoznuje hraci navic vylozit velke nebo male vybaveni. Hrac nemuze koupit pouze vybaveni a nevyuzit akci renovace. Druha akce renovace, ktera prichazi do hry v poslednim kole hry, umoznuje hraci navic postavit ploty (...). I zde hrac nemuze postavit ploty bez toho, aby nejdrive provedl renovaci."

Nicmene je pravda, ze v pravidlech mohlo byt napsano explicitne neco jako "prvni akce je povinna, druha volitelna", protoze to slovni spojeni na karte "a pote" evokuje, ze obe akce jsou povinne.

12.3.2015 13:29:07

cze.oi

Hloupost. Provedeš povinně tu první. A tu druhou můžeš a nemusíš. Zase je to uvedeno někde v pravidlech...

EDIT: On to dokonce Greyhound napsal správně, jak teď koukám (citace: "musíš vždy vykonat hlavní akci a teprve potom případně využít druhou uvedenou činnost"). A máš tam od něj i stránku pravidel, kde si to můžeš přečíst.

Upraveno autorem (porovnej)

12.3.2015 12:58:38

Karta akce s dvěma pokyny

Ještě jednou bych rád otevřel téma ohledně karty akce typu AKCE A POTÉ: AKCE. Skutečně mohu provést pouze jednu a to první z těchto akcí a druhou využít nemusím, pokud nemám například na malé vybavení u akce potomstva? Zatím jsem to tak hráli a občas to dosti omezovalo. :D

Tak tohle téma už se řešilo v otázkách a já souhlasím s tím, co tam napsal Greyhound. TO jest, že u akce "A POTÉ" musím provést oba uvedené pokyny, nebo žádný.

Upraveno autorem (porovnej)

12.3.2015 12:39:35

cze.oi

Můžeš vzít třeba 12dřev, když je v předchozích 3 kolech nikdo nevzal.

29.4.2014 13:37:25

z pravidel

Fáze 2: Doplnění – doplňte zboží
Mnohé z akcí přinášejí do hry v každém kole nové zboží suroviny, zvířata, jídlo). Ve fázi doplnění doplňte žetony surovin a jídla a figurky zvířat na příslušná místa akcí na herních plánech akcí (na předtištěné akce, na karty akcí i na karty kol). Pokud již nějaké žetony na akci jsou, přidejte nové žetony k nim. Červená šipka ukazuje, které žetony budou na dané místo doplněny a kolik jich bude. „3 dřeva“ znamená, že v každém kole budou na tuto akci umístěny 3 žetony dřeva. „1 kráva“ znamená, že na začátku každého kola bude na tuto akci umístěna 1 figurka krávy atd.

29.4.2014 01:38:06

.

Dobrá. A jak je to s tím hromaděním. Teď jsem koukal na jiné video a ten je tam zase skládal po každém kole tři dřeva. Na tom "koši" by nemělo být více než tři, ne? Nebo jich tam může být více a tím pádem bych mohl vzít i šest kusů dřeva?

29.4.2014 00:06:38

cze.oi

Mmyslím, že by se dalo v pravidlech určitě někde najít, že bereš z akce/karty všechno, takže ano, jak tři dřeva, tak dvě ovce ve videu ve zmíněných časech jsou správně.

Co se týče pálení oveček na jídlo, tak pokud myslíš to pokračování za 30. minutou, tak tam smíchal trošku méně srozumitelně dvě věci dohromady. Řekl, že má dvě ovce a dvě jídla a na živení ve fázi sklizně potřebuje čtyři jídla. Takže má na výběr:
1) Bude 2x žebrat (2 chybějící jídla), což mu dá -6 bodů na konci hry (rozhodně nedoporučuju) ale pak se mu ze dvou ovcí narodí třetí.
2) Zabije jednu ze dvou ovcí a tím pádem nežebrá, ale nenarodí se mu nová ovce.

Pokud jsi měl na mysli, že zabil ovci, kterou si těsně předtím vzal, tak tam se to tak nebere, z plánu si dycky bereš vzrostlý kus :)

EDIT: Pozor, v koši může být i více kusů surovin, pokud se tam nastřádají - na začátku každého nového kola se tam vždycky přidá tolik, kolik je uvedeno na akci.
A s tou sklizní je důležité si uvědomit, jak jdou jednotlivé části fáze za sebou: nejdřív sklidíš obilí a zeleninu (čili je můžeš použít na krmení - bacha jen na pečení chleba, většinou potřebuje akci), pak musíš odevzdat 2 jídla za každého členy rodiny a až nakonec se ti pomnoží zvířátka. Takže pokud zvířátko zpopelníš a biologicky odbouráš na výživu rodiny, nemůže se už podílet na šíření svého druhu :)

Upraveno autorem (porovnej)

28.4.2014 23:57:17

.

Už jsem se tak nějak doptal na BGGku. :) Šlo mi o to, jestli když dám člena rodiny na akci ovce a jsou tam ovce dvě, tak jestli si je beru obě. TO samé platí u dřeva a jílu. Samozřejmě chápu, že v "koši" mohou být maximálně tři kusy dřeva, jílu a jeden kus rákosu. Další, co jsem chtěl vědět, jestli mohu zabít rodiče(zvířete) po tom, co se jim narodilo mládě a já nemám na nakrmení rodiny. Doufám, že jsem to řekl dost jasně. :D Prostě je poslední kolo a narodilo se mi mládě. A nemám dost žrádla. Tak. :D

28.4.2014 23:53:56

prosím konkrétně

polož prosím konkrétnější dotaz. řekl bych, že pravidla jsou naprosto přesná, i když méně srozumitelná (asi jako zákon :))

28.4.2014 23:35:33

videonávod

https://www.youtube.com/watch?v=TIkxqjuQuOE

A teď mi řekněte. Fakt si beru všechna tři dřeva (cca 25. minuta), nebo obě dvě ovce (cca 30. minuta)? Navíc mi není jasné, kde vzal na to ohniště (hádám, že to hrál jenom ukázkově). Nebo, že zabil na jídlo tu ovci, sotva se narodila. To se nesmí ne? Protože přesto, že jsou pravidla napsána vcelku logicky, mají dost much. Třeba tyhle počty tam vůbec nejsou.

Upraveno autorem (porovnej)

28.4.2014 23:17:16

Porad to neni jasne

Problem je ten, ze v anglicke verzi je sluvko "different" a kdyz to hraji na tabletu, nedovoli mi to vzit si 2 stejne. Coz je divne, ze? Rekl bych, ze bude problem s prekladem. Budu rad za dalsi nazory nejlepe s odkazem. Samozrejme jsme to ted hrali tak, ze co neni zakazano, je dovoleno.

2.10.2013 19:55:13

@ Vzit 2 libovolme stavebni materialy

Keď ľubovoľné, tak ľubovoľné, tzn. kľudne aj dva rovnaké :).

2.10.2013 19:51:32

Oneage

pravidla po ruce nemám, ale co není zakázáno, je povoleno. Nevidím důvod, proč by to nemělo jít. Logicky mi vyplývá, že pokud by to bylo zakázáno, bylo by to jednoduše ošetřeno slůvkem "různé"

2.10.2013 19:32:57

Vzit 2 libovolme stavebni materialy

Zdravim, vedeme diskuzi, zda je pri hre 3 hracu mozne po zahrani karty "vzit 2 libovolne stavebni mateialy" vzit 2 stejne materialy ci musi byt kazdy jiny. Dekuji za fundovanou odpoved ;) nejlepe s odkazem na pravidla.

2.10.2013 19:15:11