nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Rozhovor se Svavarem Björgvinssonem a Monikou Brzkovou o Mythical Islandu

Autor: Wolfsen | 7.5.2019 | 6

Nedávno nás na Facebooku oslovila Monika Brzková - Češka žijící na Islandu - se hrou Mythical Island, na jejíž tvorbě se podílí. Zakrátko jsme se dohodli na rozhovoru a ten nyní přinášíme.

Wolfsen: Můžete nám v krátkosti představit svou novou hru?

Svavar a Monika: Mythical Island je desková hra pro 2-4 hráče starší 8 let. Během hry si hráči tahají Karty mýtických bytostí, které zobrazují konkrétní krajinu tvořenou jedním ze 4 živlů. Pouze v této krajině může daná Bytost přebývat a žít v harmonii na Ostrově. Úkolem každého hráče je změnit hrací plochu tvořenou Kartami živlů tak, aby jejich kombinace odpovídala krajině zobrazené na Kartách Bytostí. Poté posunout svou figurku na tuto kombinaci Živlů, oživit tak danou Bytost a pomoci jí vrátit se zpět na Ostrov. Za to hráč na konci hry získá daný počet bodů. Hra končí ve chvíli, kdy se jednomu z hráčů podaří vrátit na Ostrov daný počet Bytostí, dle počtu hráčů. Hráč s nejvyšším počtem bodů vyhrává.

W: Čím se vaše hra liší od ostatních a čím by měla zaujmout?

S+M: Všechny Bytosti použité ve hře jsou založeny na islandských a severských folklorních příbězích a jejich krátký popis můžete najít ve speciální brožurce Mytiopedie, takže hra má také vzdělávací charakter. Pracovali jsme s mnoha zdroji, abychom našli vhodné mýtické bytosti a ochránce a jejich příběhy spojili se 4 živly - voda, vzduch, země a oheň. Před tím, než jsme začali se samotným vývojem hry, provedli jsme rozsáhlou rešerši dostupných zdrojů, abychom si byli jisti že poskytujeme co možná nejvěrohodnější informace. 

Další předností naší hry je to, že je rychlá, skladná a náhodné uspořádání hracího plánu zajišťuje originalitu každé nové hry. Je strategická a není založena na náhodě! Hra je bezjazyčná, takže jediné co se mění jsou pravidla a text na krabici. Pravidla v českém jazyce jsou již nyní ke stažení na našem webu stejně tak jako „how to play“ video. 

Unikátní je také originální grafické zpracování, které pro nás udělala německá ilustrátorka Thalia Brückner. Díky pevné a skladné krabičce s magnetickým otevíráním a upravitelnou hrací plochou je hra také ideální pro cestovatele.

W: Je to vaše první hra?

M: Ano, je to pro mě poprvé, co se podílím na samotném vývoji deskové hry. 

S: Již jsem navrhl přes 20 her a 4 z nich byly publikovány. Každá z nich potom byla prodána v počtu 1-2000 kopií po celém světě.

W: Jak dlouho již hru vyvíjíte?

S+M: Svavar již měl z dřívějška v hlavě herní mechanismus, ale čekal na správný námět a téma pro hru. Vývoj Mythical Island tedy začal v září 2018, ale nebylo to vždy jednoduché. Například když jsme ztratili veškerou dokumentaci ke hře, protože se nám rozbil jak hlavní počítač, tak záložní disk jen pár dní po sobě. Nebo když jsme přišli o celé webové stránky, které jsme právě nově dokončili, z důvodu chyby našeho poskytovatale. Nikdy jsme se ale nevzdali a díky naší vůli a silné víře v naší hru jsme se dostali až sem, do konečného stádia vývoje.

W: Pokud se nepletu, autorem je Svavar. Jaká je role Moniky a kdo jsou další členové tvůrčího týmu?

S: Ano, jsem autorem hry a starám se o celkový management projektu díky mým zkušenostem z dřívějška. Monika má na starosti marketing a sociální sítě and také se podílí na vývoji hry. Její ženský a spirituální přínos je pro vývoj hry velmi důležitý. 

Náš tým je mezinárodní protože kromě Moniky spolupracujeme i s ilustrátorkou Thaliou Brückner z Německa. Vytvořila pro nás veškerou grafickou stránku, což dělá hru jedinečnou a originální. Moc rádi jsme s ní spolupracovali, protože měla pro hru stejné tématické cítění. Dalším nadšencem v týmu je Þröstur Thor Bragason, 3D animátor a mediální expert. Vytvořil pro nás promo video a „how to play“ video a my věříme, že s ním budeme spolupracovat i v budoucnu. Zamýšlíme totiž vytvořit AR (augmented reality - rozšířená realita, typická třeba pro Pokémon Go, pozn. red.) verzi hry. Nesmíme ovšem také zapomenout na naše přátele a další hráče, kteří s námi hru testovali a sdíleli s námi své postřehy, což jistě pomohlo k jejímu vylepšení a vývoji. Všem jsme moc vděční!

M: Vždy mě bavilo hrát deskové hry a moji úlohou v tomto projektu je přinášet nový úhel pohledu z pozice milovníka Islandu stejně tak jako mýtického světa. Také využívám své předchozí zkušenosti s projektovým managementem a můžu tak Svavrovi pomoci s plánováním vývoje hry a dalších činností s tím spjatých.

W: Jak se Češka dostane na Island a k vývoji hry inspirované tamním folklorem?

M: To je dlouhý příběh, ale ve zkratce, příběh začal v červnu 2016, kdy jsem přijela na Island poprvé a bylo jsem naprosto okouzlená tímto „malým“ kamenem uprostřed Atlantického oceánu. Už tenkrát jsem věděla, že Island změní můj život a že tu nejsem naposledy. Když jsem si chtěla koupit nějaký suvenýr, který by mně tento životní milník připomínal, jako fanoušek deskových her jsem tedy hledala nějakou hru spjatou s místním folklórem. Nebyla jsem ale úspěšená. Poté jsem na Island přijela 3× v roce 2017 a přestěhovala jsem se v březnu 2018. V tu dobu měl již Svavar v hlavě plno nápadů na nové hry, ale postrádal k nim vhodné příběhy a náměty. A poté jsme se potkali v kanceláři obchodu s outdoorovým vybavením a stali jsme se kolegy. A když jsem po pár dnech zjistila, že je také autor deskových her, věděli jsme, že to bude jistě zajímavý projekt, když spojíme moji lásku k Islandu s jeho láskou k deskovým hrám.

         

W: Jaký způsobem jste hru testovali?

S+M: Hraní deskových her je na Islandu běžné  a oblíbené, takže jsme hru testovali s různými skupinami hráčů od dětí až po zkušené hráče. Také jsme poslali „print&play“ verzi hry dalším hráčům do ciziny, kteří ji testovali s jejich přáteli. Během testování prošla hra velkými změnami, ale my věříme, že to mělo pro hru pouze pozitivní přínos.

W: Proč jste jako způsob vydání zvolili crowdfunding a proč právě Indiegogo?

S+M: Navrhování deskových her je pouze náš koníček, kterému se věnujeme v našem volném čase, takže k vydání hry potřebujeme podporu i od ostatních. Vzhledem k tomu, že má již Svavar předešlé zkušenosti s crowdfundigem, byla to pro nás jasná volba. Museli jsme zvolit platformu Indiedgogo, protože Kickstarter není v malých zemích, jako je Island, podporován.

W: Budeme mít možnost si hru někde vyzkoušet?

S+M: Již nyní je možné vyzkoušet si digitální verzi hry na Tabletopia.com.

W: Kdy se hry dočkáme?

S+M: Předpokládáme, že bude hra v anglicko-islandské verzi vydána na podzim 2019 a poté budeme také hledat českého distributora, aby mohla hra vyjít v česko-slovenské verzi.

W: Co plánujete po úspěšném vydání hry?

S+M: Svavar už má několik dalších nápadů, na kterých můžeme pracovat, ale nyní cílíme k naší účasti na mezinárodní výstavě Speil Essen v Německu, největší evropské prodejní výstavě deskových her.

W: Něco dalšího, co byste chtěli sdělit návštěvníkům Zatrolených her?

S+M: Rádi bychom poprosili vaše fanoušky, kterým se naše hra líbí, aby ji podpořili v naší Indiegogo kampani. Mohou zde hru získat se speciální slevou  a bude jim zaslána do ČR. Předem děkujeme za jakoukoli podporu a nezapomeňte nás sledovat na Facebooku a Instagramu, aby vám neunikly žádné novinky z Ostrova. Takk fyrir!

W: Děkuji za rozhovor. Ještě doplním, že hru můžete získat v právě probíhající kampani na indiegogo za příspěvek 25, resp. 27 USD (tj. okolo 600 CZK).

Stránky kampaně na Indiegogo

Kampaň končí 30. 5. 2019

Česká pravidla Mythical Island

Mythical Island na Tabletopii

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Přidat komentář