Autor: Pizin | 20.9.2021 | 0

Lawyer Up (Český název hry: Námitka!) je asymetrická karetní hra pro dva hráče ze soudní síně, kdy jeden z hráčů je žalobcem a ten druhý obhájcem. Každá hra začíná fází Zjišťování, kdy si hráči hráči draftují karty ze společného balíčku případu. Hra pak pokračuje hlavní fází Přelíčení, kdy jsou po jednom povoláváni svědci a oba hráči využívají pádné argumenty, klíčové důkazy a záludné soudní procedury v průběhu výslechu. Zvítězí ta strana, které se podařilo přesvědčit většinu porotců.

Příprava hry:

Hráči si vyberou stranu, kterou budou zastupovat – žalobce (červený) a obhájce (modrý). Každý z hráčů si vezme balíček 26 karet své strany, 3 žetony námitek a 1 žeton porady.  Doprostřed stolu se položí karta vybraného soudce otočená na stranu přízně k žalobci. Vybere se jeden z dostupných případů (pro úvodní hru je doporučován Případ 00 – Padělatelé obrazů). Pro zvolený případ se zvolí jedna z karet strategií. Dle této karty se vyloží uvedení klíčoví svědkové a z balíčku karet daného případu se vyberou požadované karty. Do dvou řad se vyloží vždy šest karet porotců, v každé s hodnotami 1 až 6. Náhodně se losují žetony předpojatosti (6 různých symbolů) a položí se na druhou pozici (ze čtyř) na každého soudce v první řadě (tedy favorizující žalobce) a do druhé řady na třetí pozici (favorizující advokáta).
V druhém případu 01 se využívají karty porotců se symbolem zámku. Navíc obžaloba dostane Zakrvácený nůž a obhajoba svědka Jessicu Fairmont.

Průběh hry:

Fáze Zjišťování:

Ze společného balíčku případu (30 karet v úvodní hře) si oba hráči střídavě dobírají 3 karty, jednu si nechají, druhou dají soupeři a třetí odhodí balíčku pohřbených důkazů. Takto získané karty zamíchají se svým základním balíčkem a doberou si 5 karet.

Fáze Přelíčení:

Hráč, který má přízeň soudce, předvolá jednoho klíčového svědka. Získá případný bonus za jeho předvolání a na počitadle vlivu si přičte primární hodnotu tohoto svědka. Soupeř si přičte sekundární hodnotu tohoto svědka.

Hráči se nyní střídají v zahrání akcí:

  • Zahrání karty argumentu, důkazu nebo procedury do výslechu. Karta musí navazovat aspoň jedním shodným symbolem na poslední vyloženou kartu na straně dané hráče. První zahraná karta musí navazovat symbolem na kartu svědka. Hodnotu uvedenou na kartě si hráč přičte ke svému vlivu, pokud je karta jeho barvy nebo neutrální. Zároveň se spustí případný efekt Vyšetřování napsaný na kartě. Efekty mohou zahrnovat dobrání nových karet, odstranění karet soupeře z výslechu nebo ovlivnění porotce s daným symbolem předpojatosti o jednu pozici k sobě.
  • Zahrání karty procedury před sebe.
  • Aktivování procedury. Pokud má hráč přízeň soudce, může aktivovat dříve vyloženou kartu procedury a spustit její většinou silný efekt. Poté kartu odhodí a ztratí přízeň soudce.
  • Porada. Hráč může vyčerpat svůj žeton porady, dobrat si jednu kartu a získá přízeň soudce.
  • Ukončení výslechu. Hráč nemůže provádět žádné další akce.

Jednou za svědka může hráč využít svůj žeton námitky a odhodit právě zahranou kartu argumentu protihráče bez spuštění efektu.

Vyřešení svědka nastane, když oba hráči ukončí výslech. Zvítězí ten, který při výslechu svědka získat vyšší celkový vliv na svém počitadle. Při remíze vítězí ten, který má přízeň soudce. Hráč, který prohrál, vyřeší případné efekty prohry na své poslední kartě ve výslechu a na svědkovi. Pak hráč, který vyhrál, vyřeší případné efekty výhry na své poslední kartě ve výslechu a na svědkovi. Rozdíl mezi výslednými hodnotami vlivu může vítěz využít k ovlivnění jednoho nebo více porotců na svou stranu. K posunu o jednu pozici k sobě je třeba použít vliv odpovídající hodnotě daného porotce ( 1 – 6). Vítěz získá kartu tohoto svědka, odhodí se karty z výslechu a počitadla vlivu se vynulují. Vítěz získá přízeň soudce a obnoví si žeton porady. Hráči mohou odhodit libovolný počet zbylých karet ze své ruky a pak si doberou do pěti. Hráč, který právě prohrál, povolá dalšího svědka.

V případu 01 lze uzamknout žeton předpojatosti na straně obžaloby efektem uzamčení nebo vlivem za svědka. Obhajoba ho může přesunout jen efektem odemčení.

Konec hry:

Hra končí, když nelze povolat dalšího klíčového svědka.
V Případu 00 zvítězí hráč, který má na své straně většinu z 12 porotců. Při shodě vítězí ten s více získanými svědky.
V Případu 01 na konci získá každý hráč 3 body vlivu za každý odpovídající symbol z karty strategiena svých získaných svědcích. Obžaloba k vítězství potřebuje získat všechny na svou stranu, jinak vítězí obhajoba.

Dostupné případy a varianty:

V anglickém vydání hry je Případ 00 (Padělatelé obrazů) a 01 (Vražda). V samostatných rozšířeních je pak Případ 02 (Kmotr) z dob prohibice v USA v roce 1920 a Případ 03 (Čarodějnický proces) ze Salemu v roce 1692.

K dispozici je také sólo mód.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Kemet krev a písek + kniha mrtvých  CZ
Kemet krev a písek + kniha mrtvých CZ
Akt. cena: 2425 Kč
Končí za: 22 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas