Autor: RoBertino | 2.10.2023 | 0

Malá vesnička prožívá nečekané drama. Z chlívku jednoho z domů utekla koza a hodlá dírou v plotě utéci do pole, kde může zplanýrovat úrodu, nebo ještě hůře, napadnout někoho na ulici, což by mělo nemilou dohru u místního četnictva, MNV nebo na obecním úřadě (podle toho, kdy se kdo ke hře dostal). Je nutné bezpodmínečně a neprodleně zasáhnout!

Hra Utekla nám koza pro 2 - 6 hráčů se odehrává ve fiktivní malé vesničce. Cílem uprchlé kozy je utéci pronásledovatelům a dostat se do volné přírody, naháněči musí přinutit zvíře k návratu do chlívku, nebo mu alespoň znemožnit další pohyb. V případě dvou hráčů jeden táhne figurou kozy, další ostatními. V případě vyššího počtu (až do zmíněných šesti) může jeden z hráčů obsluhovat více postaviček.

Příprava a průběh hry:

Hra obsahuje šest figurek/postaviček, rozlišených barevnými podstavci - kozu (červený), dědečka (hnědý), babičku (zelený), vnučku (tmavě hnědý), vnuka (modrý) a psa (černý). Barevné rozlišení má význam pouze pro rozestavění na hracím plánu. Jednotlivé postavičky se postaví na kolečka odpovídající zbarvením jejich podstavečku. Hrací plán představuje vesničku s cestami, po nichž se hráči pohybují.

Figurky se následně rozestaví na odpovídající barevná kolečka. Koza se pohne jako první, poté následují ostatní postavičky v přesně daném pořadí (například dědeček-babička-vnučka-vnuk-pes). Pokud si hráči dohodnou jiné pořadí, musí tak učinit ještě před prvním tahem. Pořadí, v jakém se figurky pronásledovatelů kozy hýbou, je neměnné - nelze si navzájem dávat přednost. Táhnout v daném pořadí je nutné i v případě, že to pro pronásledovatele není výhodné. Pohyb je povolen všemi směry, dopředu i dozadu, ale vždy pouze o jedno pole a po vyznačené cestě, nelze tedy „proběhnout“ nějakou překážkou (například z modrého políčka na tmavohnědé). Kolečko, na něž hráč postoupí, musí být volné - na jednom tedy za žádných okolností nesmějí stát dva hráči. Figurky se rovněž nesmějí přeskakovat. Koza se pokouší využít situace, kdy si rodina bude navzájem překážet - platí pravidlo, že každá figurka musí učinit nějaký pohyb - nesmí zůstat stát. Pronásledovatelé se zase pokoušejí zatlačit kozu zpět na červené pole, odkud povede jediná možná cesta zpět do chlívku, případně jí znemožnit jakýkoli pohyb - pak je lapena a prohrává.

Konec hry:

Hra tedy končí ve chvíli, kdy koze zbývá pouze krok z červného pole na zahradu u domku, odkud utekla, nebo pokud je na nějakém poli zablokována tak, že nemá šanci v dalším tahu jakéhokoli pohybu. Platí ovšem zásada, že pronásledovatelé musí vždy tah udělat, i kdyby tím otevřeli koze cestu k dalšímu úniku. Pokud se koza dostane na černé pole, podařil se jí útěk a pronásledovatelé jsou poraženi.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Carcassonne Mág a čarodějnice + Létající stroje
Carcassonne Mág a čarodějnice + Létající stroje
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 10 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas