Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 6 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Současnost |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Kevin Lanzing |
Rok vydání: | 2011 |
Sdílej: |
pár nejasnosti
Ahoj.Super hra ale mam v ni par nejasnosti
1.Pohyb hrace nesmi koncit na poli s ohnem(str.4) ALE odstraněni pole s ohnem na kterem se hrac nachazi stoji 2 AB.(str.12) To si trochu odporuje ne?
2.K cemu je zeton hrace?Jaky ma ve hre smysl?
3.Hra pro pokrocile-priprava.Nepochopil sem 4.bod tedy prvni explozi.Hodim cernou kostkou treba 3.No ale ta tam je 2x.Jednou s 3 a jednou se ctyrkou.Jak mam teda vyresit explozi?
4.Rozsireni pozaru-nebezpecne latky.(cituji-Pote, co dojde pri rozsireni pozaru ke vzniceni v zakourenych prostorech podle obvyklych pravidel,dojde k explozi na vsech polich,kde se vyskytuje zaroven zeton ohne a zeton nebezpecnych latek.(str.10)) ale takove pole se prece ve hre nemuze nachazet jelikoz kdyz se objevi ohen na nebezpecne latce dochazi ihned k vybuchu.Jak to mam teda chapat?
Na zaver chci jen dodat pro ty co se tu ptaly - pouziti zelenych akcnich zetonu je popsano na str.12 v bodu 2.
Diky za odpoved.
ad lopuchojd - pár nejasnosti
- 1. Ved práve, nesmie na poli s ohňom pohyb SKONČIŤ, ale prejsť takýmto poľom môže :), čo zahŕňa aj prípad, kedy sa hasiť postaví na pole s ohňom a uhasí ho resp. aspoň premení oheň na dym :).
- 2. Ten je na to, aby si zábudliví hráči vedeli spoznať, akú farbu má ich hasič. V nešej skupine to využívame dosť :D.
- 3. No hodíš čiernou kockou a podľa toho čo padne, si pozrieš v bode 4., kde bude ohnisko prvej explózie. Napr. hodíš 3, tzn. ohnisko explózia bude na poli so súradnicami tri (červená) a 5 (čierna).
- 4. To je len divne sformulované (namiesto "kde sa vyskytuje..." by malo byť "kde sa dostane žetón ohňa na pole so žetónom nebezpečnej látky"). Skrátka akonáhle sa dostane oheň na pole s nebezpečnou látkou, tá vybuchne a riešiš explóziu :).
lopuchojd, acedrac
1. Přesně, jak říká Acedrac. "Pohyb hasiče" zahrnuje i hasící aktivity, ne jen vlastni kroky.
2. Opět přesně tak, a také proto, aby ostatní hráči věděli, kdo má jakou barvu. Já jsem sice většinou schopen si zapamatovat barvu svou (i když ne vždy), ale kdo z ostatních má jakou, to už prakticky nikdy.
3. Snad je to jasné z Acedracovy poznámky. Hod černou kostkou není část souřadnice, ale určí, jaké přesně pole to bude z těch vyjmenovaných.
4. Jde o to, že nejprve se provede rozšíření ohně a položí na plán žetony ohně, i tam, kde leží nebezpečné látky. Pokud by totiž bylo více polí, kde je současný výskyt ohně i látek, můžete si vybrat, v jakém pořadí je budete řešit. Proto je lepší opravdu žetony pokládat. Samozřejmě, pokud je takové místo při jednom rozšíření požáru jen jedno, není co řešit.
A s těmi zelenými žetony máš naprostou pravdu, na list se shrnutím pravidel jsem při odpovědi Křenovi zapomněl.
Pohyb vozidel
Můžete mi někdo poprosit, jak se pohybují vozidla? Pochopil jsem to tak, že pokud vozidlo pojede na jakékoliv políčko "za roh", stojí to 2 body aktivity. Při pohybu na protilehlou stranu domu to jsou tedy 4 body. Ale když se vůz bude pohybovat pouze po jedné straně domu, např. aby se přiblížil k požáru a hasil ho vodním dělem, tak pohyb vozidla nestojí žádný bod aktivity?
pohyb vozidel
Jak se píše na str. 8 pravidel, auta se nemohou nikdy vyskytovat jinde než jen na některém ze čtyř vyznačených polí a pohybují se tedy výhradně mezi nimi.
Specialista na vyprošťování
"4AB + další 3AB na pohyb za tah".
Nie som si úplne istý, kedy môžem tieto 3 body použiť. Môžem ich použiť hocikedy, alebo len po využití prvých 4AB?
Môžem ísť napr. takto?
2AB - pohyb o dve políčka
4AB - uhasenie ohňa
1AB - pohyb o jedno políčko
My sme zatiaľ (radšej sme si hru sťažili ako zľahčili) hrali tak, že ich môžem použiť až vtedy, keď miniem 4AB, to znamená, že keď som sa pohol o dve políčka, tak už hasiť som nemohol. Pravidlá sú v tomto nepriekazné.
pohyb
BP navíc lze využít kdykoliv. Specialista jen nesmí hasit za víc než 4 akce v jednom kole, ale pořadí akcí je lhostejné.
karel
díky...
Rozšíření ohně na pole s žetonem rozžhavení.
Při čtení pravidel u rozšíření Velkoměsto jsem došel k nejasnosti v základních pravidlech.
V pravidlech základní verze hry stojí doslovně toto:
"Leží-li na cílovém poli hodu na rozšíření požáru žeton rozžhavení, dojde k vzplanutí požáru s novou intenzitou – proveďte další hod na rozšíření požáru (jeho cílové pole určíte hodem kostkami jako obvykle, nesouvisí přímo s polem, na němž ležel žeton rozžhavení, který toto nové rozšíření požáru vyvolal). V jednom tahu tak může dojít k řetězu několika nových vzplanutí."
Z toho chápu a hráli jsme, že mluví-li se o vzplanutí, tak se okamžitě umisťuje žeton ohně a ne žeton kouře...?
Naproti tomu v rozšíření velkoměsto je uvedeno ve hře s volitelnými scénáři toto:
"Někdo to rád horké
• Leží-li na cílovém poli hodu na rozšíření ohně žeton rozžhavení, neumisťujte sem žeton kouře, nýbrž žeton ohně."
Z tohoto tvrzení zase vychází, že v běžných pravidlech je myšlen tím vznícením jen žeton kouře...?
Dotaz tedy zní, při rozšíření požáru na pole s žetonem rozžhavení se umístí na toto pole žeton kouře, či ohně...?
Baronet
Ahoj,
umisťuje se žeton kouře. Slovo vzplanutí sice vyvolává dojem "plamen", ale není tomu tak :).
Deskovec
Díky za odpověď, i když ten pojem "vzplanutí" mi tam stejně nesedí. Alespoň pro nás jsou Záchranáři větší výzvou...;)
orig pravidla
jsou formulována trochu jinak. Jednak hovoří o tzv. "Flare Up", což je popsaná akce (tedy neevokuje ono "hoření") a navíc je na konci věta, která se do českých pravidel nevešla: Hot Spots do not have any affect on Smoke or Fire markers, což potvrzuje, že se tam dávají kouřové žetony (jinak by tam asi nebyly uvedeny).
vzplanutí
Dovolte krátkou vysvětlující poznámku za mne, jak je český text míněn. Věta "...dojde k vzplanutí požáru s novou intenzitou - proveďte další hod na rozšíření požáru..." znamená, že se má provést standardní definovaný proces hodu na rozšíření požáru. Bez jakýchkoliv změn. Není nic zvýrazněno žlutě, ani nikde žádná poznámka, že by se měly žetony požáru nějak přidávat jinak. Tedy vše jako obvykle, přidává se žeton kouře (je-li cílové pole prosto žetonů požáru). A pokud jde o Pellyho zmínku o vypuštěné větě, ta se netýká hodu na rozšíření požáru. Udává, že všeobecně nedochází ve hře k žádné kolizi či interakci žetonů požáru a žetonů rozžhavení. Jevila se mi jako naprosto zbytečná. Vzhledem k tomu, že není zmínky o jakékoliv interakci, tak k žádné nedochází, jinak by nutně musela být popsána. Jiné věci, které se nedějí, také nejsou vyjmenovávány, považuji to za zbytečně matoucí.
Je to těžké, ale primárně je třeba se držet pravidel přesně a pokud možno nespekulovat o zamlčených jiných významech slov. Tím samozřejmě není vyloučeno, že se chyba může objevit. Proto tu ovšem naštěstí máme stránky jako ZH, DŽ apod.
Prvni dojem
Dostali jsme Záchranáře od ježíška jako celá rodina. Už první zkušební hra kterou jsem si zkoušel sám, abych si osahal pravidla mě nadchla a následně i manželku a dceru - atmosféra parádní. Jen mi přijde že člověk musí pochopit že cílem není dům uhasit, ale zachránit civilisty a hasit efektivně a jen systematicky, protože pak se zbytečně ztrácí čas a oheň se o to víc šíří :)
Barevné kartičky postav používáme hlavně, aby člověk věděl jaká figurka patří k jaké specializaci a dodrželo se pořadí hry. Na začátku hry při zhodnocení situace pak napíšeme na papírek pořadí v jakém se bude hrát podle barev postaviček.
Domácí pravidla:
Tak nějak jsme se shodli, že platit 2AB za "nesení" kočky nebo gaučového psíka je moc (ikdyž pravidla jsou pravidla) a odpovídá to spíše větší námaze odpovídající nesení na zádech dospělého člověka. Proto u těchto dvou "zachráněných" i když je nosíme, počítáme jen 1 AB. Využíváme tedy této drobné grafické odlišnosti jako bonusu.
Nemáte někdo nějaké zajímavé "vylepšení"/zpestření hry?
vznícení v zakouřené místnosti
Ahoj, řešíme s přítelkyní jednu věc, když s hasičem vstoupím na pole teré ze tří směru obsahuje ohen a já je za zbylé 3AB uhasím na dým, tak nám není jasné jestli se z toho dýmu zase na konci tahu změní na ohen když vedle třetí uhašeného stále hoří.. pravidla hovoří že na každém konci tahu se má zkontrolovat herní pole a jestli někde sousedí dým z ohněm změní se na ohen, když jsme to hráli tak že jakýkoliv dým sousedí s ohněm je ohen, tak jsme zachránili tak dvě osoby a končili jsme protože budova prostě zhořela a nešlo se z toho dostat. muže nám někdo prosím říct jak to je teda s tím když je dým vedle ohně? můj názor je, že když změním ohen na dým tak dýmem zustane i vedle ohně,na ohen se ten dým změní jen ve chvili kdy hodím na rozšíření požáru a tento nový ohen by udělal řetězovou reakci až k dýmu a třeba i po dalších dýmech postupoval dále,ale příjde my jako nesmysl hasit ohen na dým když by to tak nebylo. snad jsem to popsal dost srozumitekně a někdo nám poradí. Martas
blazek10
dym ide na konci vždy na ohen aj v tvojom pripade, možno sa vam hra zda tažka ak hrate dvaja skuste si zahrat kazdy za 2 hasicov a určite to pôjde lepsie :)
dým = oheň
pokud na konci kola sousedí stranou (tedy ne rohem) s ohněm. Toť vše. Je přitom jedno, jak se tam ten oheň dostane. Pokud vám to přijde drsné, tak jste buď hráli špatně něco jiného, nebo dělali zbytečnosti. Hra sama o sobě je poměrně snadná až do obtížnosti pro hrdiny. Samo, že někdy to prostě bouchá a dojdou kostky, ale většinou je to v klidu.
Blazek10
Po strategické stránce jsi na to kápl, pokud jsou 2 ohně vedle sebe, tak nemá smysl hasit ten jeden jen na dým.
Pokud se oheň hodně rozhoří tak zkuste změnit roli na strojníka - ten umí divy. Případně na hasiče s PHP.
role neměnit
pak je to ízy...:) hrajte na dobrovolný hasičský sbor (viz konec pravidel)
vznícení v zakouřených prostorech
děkuji za ujasnění.hrály jsme to dobře,až na planý poplach, který jsme odstranili a nebraly v potaz jako by to byla zachráněná osoba, což vedlo k tomu že jsme se nemohli dostat na sedm zachráněných osob.a pak nám navíc nepřály kostky.
Dnes jsem si zahrál hru solo, a to za 4 hasiče a další hru za 2 hasiče abych porovnal herní obtížnost a je pravda,že ve 4 hasičích je hra o něco snažší. děkuji tedy za ujasnění a tip ke hraní :) Martas
poplach
se správě vyřazuje a nebere v potaz... Vyhrajete až v okamžiku, kdy zachráníte (vynesete) 7 lidí, ne když odkryjete 7 žetonů a lidi na nich zachráníte.
poplach
a hlavně se odhazuje ihned a na konci kola (po vyřešení ohňů) se nahradí dalším žetonem s otazníčkem, nezachraňuje se
pořád nejasnosti okolo žetonu rozžhavení.
Zdravím, několikrát se nám již podařilo dohrát ve třech lidech hru na úroveň pro hrdiny a hra se nám zdá stále nějaká lehká, a pořád máme nejasnosti ohledně žetonů rozžhavení (dále jen ŽR). Chci napsat jak to hrajeme a nevím zda je to dobře...
1) Na úrovni pro hrdiny se umísťuje 5 ŽR a dalších 12 se umisťuje do zásoby na herní plán. Potud jasné.
2) Z pravidel vyplývá že kdykoliv bouchne nebezpečná látka (tedy pokud se k ní dostane oheň a ne jen kouř) tak se na toto pole umístí ŽR ze zásoby. Snad jasné
3) Pokud padne na kostkách místo, kde už nějaký ŽR je, provede se nový hod na rozšíření požáru a na to místo "které padlo" se umístí nový ŽR.
4) Pokud padne na kostkách místo, kde již plane oheň dochází k explozi a rozšíření ohně, dává se pak na takovéto místo také ŽR ?? My jej nedáváme.
žr
k bodu 3. : na miesto, ktoré padlo pri tom novom hode, sa umiestni žetón dymu/ohňa + ŽR .. asi tak hrajete, no z tvojho popisu to nebolo jasné..
k bodu 4. : áno, dáva sa tam ŽR, oheň môžeš v niektorom z nasledujúcich kôl uhasiť, no ŽR tam predsa zostane ..
úderník
1. až 3. správně, 4. i sem se žr dává.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Ovečky hop!
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 7 dnů