nepřihlášený

přihlásit

registrovat

YOJIMBO

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: print & play
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: neuvedeno
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

„Tak ty chceš být mým žákem? A proč?“
Chci se stát Yojimbo, jako jste byl kdysi vy, mistře...
To ti na mě prozradila Tvá babička, co?
Dědeček, o kterém jsem si až do včera myslel, že je jen neškodný starý masér, si cosi zamumlal pod vousy, pak se pousmál nějaké velmi dávné vzpomínce a opět se na mě zahleděl.
Hm... no dobře, tak mi nejdříve nasekáš dříví a pak se podíváme na to, co umíš...

Yojimbo je simulací turnaje adeptů na pozici osobního strážce - bodyguarda (japonsky Yojimbo) v blíže nespecifikovaném období japonské historie. Hráči se snaží předvést co nejefektivněji sebeobranné techniky vůči různým útokům, které automaticky generuje samotná hra.

Yojimbo se přidržuje zásad reálného boje - nejefektivnější techniky jsou ty nejkratší a nejjednodušší. Stejně jako v realitě ani v Yojimbo neradno plýtvat energií a jeden dobře načasovaný úder má mnohem větší sílu, než bezhlavé a nepromyšlené bušení kolem sebe.

Yojimbo má dvě verze - KYU a DAN.

KYU verze je určena pro začátečníky, nebo pro lidi, kteří mají rádi větší podíl náhody. Je to forma vhodná pro seznámení se s pravidly.

DAN je plná verze hry, kde už nestačí mít jen dobré karty, ale třeba neustále sledovat soupeře a odhadovat, kdy je ten správný čas na boj a kdy je lepší raději se stáhnout a sbírat síly.

Yojimbo se hraje s oboustrannými kartami - na jedné straně jsou útoky, na druhé techniky obrany.

Příprava hry

Nejdříve se připraví z 30 karet balíček útoků a hráči si rozdají 5 nebo 10 karet (podle verze KYU nebo DAN). První útok z balíčku útoků se položí před balíček útoků a vytvoří tak aktuální útok, na který začnou hráči reagovat - buď se ho snaží odvrátit, nebo to vzdají a raději si doplňují nebo mění karty na ruce.

Průběh hry

Každé kolo začíná aktuální držitel karty Yojimbo a po něm následují další hráči ve směru hodinových ručiček. Během hry se postupně odkrývají jednotlivé útoky z balíčku útoků a hráči se je snaží eliminovat pomocí svých karet obrany na ruce.

Kdo jako poslední odvrátí aktuální vyložený útok, vyhrává dané kolo, bere si kartu Yojimbo, vezme si od dosavadního držitele Yojimbo naposledy získanou kartu s vítěznými body a podle síly útoku dostane i on své vlastní vítězné body.

Ve verzi DAN se může stát, že souboj hráče natolik vyčerpá, že místo vítězných bodů musí načerpat síly - odvrácený útok získá do ruky jako kartu obrany.

Hra končí, když se dobere balíček útoků.

Určení vítěze

Vyhrává hráč s nejvyšším počtem vítězných bodů. Pokud má více hráčů stejný počet vítězných bodů, vyhrává ten hráč, který je právě držitelem karty Yojimbo.

Shrnutí

Yojimbo je středně složitá karetní hra s tématikou japonských bojových umění. Je skladná - tvoří ji jen 104 karet a rozehraná nezabere mnoho místa na stole. Vychází z reálných technik Aikido a Karate a je volně k dispozici ke stažení zde.

Autor: Jarrok