Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Adam Sadler Brady Sadler |
Rok vydání: | 2015 |
Sdílej: |
Pravidla
Nepřátelé v oblasti stínu - pokud útočím na dálku na nepřítele v oblasti stínů, hážu za něj černou kostkou?ve stínu
Černou kostkou házíš jen za nepřátele, se kterými jsi ve střetnutí, tedy ne za ty ve stínech, ikdyž na ně útočíš.
střetnutí
Železolamač: akce neúprosný postup - můžeš se střetnout až se 2 nepřáteli --- mohu si brát i nepřátele z oblasti střetnutí jiných hráčů?
Střetnutí
Je v tom dost zmatek kvůli nejsným pravidlům, i já jsem to zrovna dnes hledal. Naštěstí to dost rozrbírají na BGG a závěr je, že nepřátele můžeš brát ze stínů i od jiného hráče.
střetnutí
Môžeš si vybrať ľubovoľne, ale nezabudni, že musíš mať útok na diaľku, ak chceš útočiť na nepriateľov, ktorí nie sú s tebou v stretnutí.
střetnutí
akce tvrdohlavé odhodlání Železolamače... jaký má význam přidávat si k odpočinku 2 štíty?
Štíty
Při VŠECH prováděných akcích, tedy i při odpočinku hážeš kostkami nejenom za sebe, ale i za všechny nevyčerpané nepřátele s tebou ve střetnutí, tedy i při odpočinku můžeš obdržet zranění, které pak mohou štíty snížit či úplně eliminovat.
Honba za travičem
Tak to jsem to hrál blbě...
Úkol honba za travičem : kam se dává ten žeton, až na druhé políčko? Na všech úkolech je první políčko šedé, tady je první políčko zelené a s lebkou...
políčko
Myslím si, že ano, na to políčko s bílým kolečkem.
oběť
Ahoj , jak presne funguje obet ? napriklad u nemesise mrzouta ,, funguje to tak ze jde k hrdinovi s nejvyssim poctem aktualnich zivotu , nebo k tomu ktery ma v zakladu nejvice zivotu ? diky za odpoved
oběť
Já to hraji tak, že se přesune k hrdinovi, který má největší počet zranění.
oběť
A tam se přesune vždy, nebo jen když je ve stínu?
Tj. přesouvá se nepřítel z oblasti jednoho hrdiny do oblasti jiného hrdiny, který je aktuálně nejvíc zraněn?
Podobně Hejno krys - má klíčové slovo Vpřed - přesouvá se vždy k vůdčímu hráči nebo zůstane u toho prvního?
Včera jsem se prokousal pravidly a zahrál úvodní učící scénář a ač mám jindy z FFG pravidel dobrý pocit, tak tentokrát jsem trpěl. Hodinu mi trvalo, než jsem dokázal přijít na to, jak to hrát. Hlavně teda aktivace nepřátel a manipulace s nepřáteli je dost vágně popsaná.
NEÚPROSNÝ POSTUP - ŽELEZOLAMAČ
Zdravím,
ještě bych se chtěl vrátit k dotazu ohledně karty "Neúprosného postupu" - útok Lamželeza. AKCE můžeš se střetnout až se 2 nepřáteli. Chápu tedy správně, že mohu klidně přitáhnout k sobě do střetnutí nepřítele ze stínu nebo i nepřítele, který je ve střetnutí s jiným hráčem?
Děkuji za odpověď
pravidla
Rád bych poradil, ale znám to v AJ a počeštěný to nemám. (a jak to tu tak čtu, tak asi ani nechci - obzvlášť pokud je PREY přeloženo jako OBĚŤ) Ale zajímalo by mě, jestli pravidla překládá člověk, co tu hru hrál, nebo ne. Jestli se při překladu prochází FAQ. (I když se začalo na překladu poměrně brzo, a nevím jestli byla možnost hru otestovat) Každopádně by se tím dalo předejít zmatkům a nejasnostem co jsou v originálních pravidlech. Nebo je někde daný, že pravidla musí být přeložena slovo od slova? A karty taky? když je v originálu symbol kapky krve musí tam být i v lokalizovaný verzi, nebo by tam mohlo být slovy že se "přesune k nejvíce zraněnému hrdinovi" - víc textu, míň zmatků
pravidla
ŽELEZOLAMAČ ... může se střetnou s kým chce,s nepřítelem ve střetnutí s jiným hráčem i s nepřítelem ve stínu (i otočeným lícem dolů - tento nepřítel se v té chívíli otočí lícem nahoru)
Aktivace nepřátel... začne vůdce, ten aktivuje jednoho nepřítele před sebou ve střetnutí, to samé udělá hráč vedle atd., pokud už hráč před sebou nemá žádného připraveného nepřítele, tak aktivuje libovolného nepřítele ve stínech atd.
Důležité je, že každý hráč aktivuje JEDNOHO nepřítele a takhle postupně aktivují všechny, takže nepřátelé se postupně aktivují a postihnou defacto rovnoměrně všechny hráče
pravidla II
Jinak pravidla jsou napsaná opravdu strašně, ale na už jsem si u FFG zvyknul.
Pravilda II
To jo, ale to neznamená, že musí být stejně špatně i v češtině....
aktivace nepřátel
Díky za odpovědi. Ještě se pro jistotu zeptám.
1. Mám 2 hrdiny, každý má ve své oblasti 1 nepřítele. Pak jsou 2 nepřátelé ve stínech.
Ve fázi nepřátel nejprve 1. hrdina aktivuje svého nepřítele. Pak 2. hrdina aktivuje svého nepřítele.
Co pak? Končí fáze nepřátel? Nebo 1. hrdina aktivuje jednoho z nepřátel ve stínu (a 2. hrdina toho druhého nepřítele ve stínu)?
2. Chápu správně, že když hrdina aktivuje nějakého nepřítele ve stínu, tak ten se nedostává automaticky do střetnutí s tím hráčem? Do střetnutí se dostane jedině na základě těch klíčových slov (např. VPŘED nebo OBĚŤ)?
3. Ten Železolamač (nehrál jsem zatím za něj, tak si nejsem jist, jaký má útok) - ten by přece dosáhnul na nepřítele ve stínu nebo u jiného hrdiny, jedině, kdyby měl ÚTOK NA DÁLKU, ne? Takže s obyčejným útokem žádného nepřítele mimo svou oblast si do střetnutí nemůže přidat?
4. Když použiju ÚTOK NA DÁLKU a zaútočím na nepřítele ve stínu nebo u cizího hrdiny, tak ho k sobě do střetnutí nedostanu (přece ho jen ostřeluju). Je to tak?
duirin
1) Aktivujou se i nepřátelé ve stínu, kteří nejsou tapnutí (vyčerpaní?, nemám CZ verzi, takže nevím jak se to překládá)
2) Nepřítel se chová podle kroků, které má na kartě. Takže se teoreticky do střetnutí nemusí dostat. Nebo se naopak po útoku stáhne do stínu.
3) Tady je problém, že si většina lidí plete střetnutí a útok. Střetnutí (engage) jsou karty, které má hrdina u sebe (max. 3). Ty udávají kolika černými kostkami při akci hráč hází. Při útoku zblízka může útočit jen na engaged nepřátelé.
4) Ano
Yedle
Bezva, díky.
To jsem si tu zkušební hru celkem zjednodušil, když jsem nepřátele ve stínu ignoroval, pokud jsem byl ve střetnutí s jiným nepřítelem, který nebyl vyčerpaný :)
Přišlo mi to celkem jednoduché, i když jsem nakonec i o docela dost životů přišel, ale určitě jsem to mohl zahrát líp.
Ještě jeden drobný dotaz, i když trochu záludný.
Hraju akci Průzkum, kde nejprve hodím kostkami na průzkum - získám nějaké úspěchy, tím dopln9m 6etony postupu na lokaci a vyřeším ji a tím teoreticky vyhraju učící scénař (7 bodů postupu na lokaci, všichni nepřátelé mrtví).
Ale akce Průzkum má jako další bod "odhal kartu z balíčku podzemí". Mám to dělat nebo už jsem vyhrál? Odhalil jsem totiž událost "přidej nepřátele do stínu" a tím podmínky na vyhraný scénář nebyly splněny :)
Lokace
Scénář ukončíš až ve fázi lokace, a to ikdyž už má lokace na sobě dostatek žetonů k prozkoumání z některé předchozí akce hráčů. Takže nejdříve vyhodnotíš všechny akce hráčů, pak nepřátel a až pak je fáze lokace, kdy může nastat konec. Takže průzkum vyhodnocuješ celý včetně karty podzemí.
lokace
Mě se stalo, že jsem cestoval do nové lokace a na nové lokaci byl efekt :"Na konci fáze lokace....". Tak nevím, jesli se vyhodnotí tento efekt hned nebo až v dalším kole? Já myslím, že už se nestačí vyhodnotit...
celyl
na konci příštího kola
úkol Palebná síla
Tak jsem zkusil tento úkol a je zde mnoho nejasností.
1. Pokud zabiju Ohavnost a zároveň u toho umřu a jsem poslední hrdina, tak vyhrává kdo? Co se vyhodnocuje dřív? Bílé kostky? Čili bych měl vyhrát já.
2. Pokud se má se mnou Ohavnost střetnout za aktivaci nemesis, vyhodnocuje se druhá věta? :
Když se tento nepřítel střetne s hrdinou, vyčerpá tento hrdina 1 akci nebo utrpí 1 zranění.
A dále, mohu si vybrat z těchto dvou postihů, nebo musím prioritně vyčerpat akci a když to nejde, tak utrpím 1 zranění?
úkol Waagh!
Počítá se Garrok Gorelord jako nepřítel ve hře když je v doupěti nemesis? Proč se ptám:
Pokud je ve hře nejméně 1 nepřítel před tím, než družina cestuje, zvyšte nebezpečí o 1.
Pokud je Garrok ve hře, stále musím o 1 posouvat žeton nebezpečí.
S tím souvisí:
Mohu dělem cílit Garroka v doupěti nemesis?
Faza vyrovnania
Možem navštívyť cvyčisko dvakrat?Že si zoberiem dve vylepšene akcie alebo iba jeden krat druhy krat navštivim kovára alebo arenu?
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Shit Happens
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 1 den