Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | strategická, budovatelská, ekonomická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Czech Games Edition Heidelberger Spieleverlag MindOK |
Autoři: | Vlaada Chvátil |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
dotazy na pravidla
1)Pokud vím,
tak v pravidlech o tom nic není. Jelikož nehrající hráč vlastně nemá reputaci jak zhoršit, tak bych to logicky ani nezlešpoval. Ale vždycky před rozdělováním hrdinů se nehrající hráč posune o 1 ke zlu. Po boji a dobývání zase o 2 k dobru, protože se předpokládá že mu hrdinové také něco dobyli. Takže jenom tak.
nebere, nedostává
Je to NEHRAJÍCÍ hráč. Takže nebere potvoru ani místnost. Nedostává žádné jídlo ani penízky ani dobro ani zlo. Ta kostička na stupnici zla nepatří žádnému a oběma současně.
Nehrající hráči
přikláním se k řešení Beholdera a Elly - za nehrající hráče prostě odebereme náhodně jednu příšeru či místnost - přijde nám to barvitější. Obdobně, když si nehrající hráč "vybere" posun k dobru, tak ho posuneme, a když si "koupí jídlo" za posun ke zlu, tak ho taky posuneme. Zkoušeli jsme i variantu "nic", jak je psáno v pravidlech, ale shodli jsme se, že s braním příšer a místností má hra větší šťávu.
Elissa
to rád slyším, že to fuguje, v tom případě nám nic nebrání to taky zkusit :)
druhý paladin
Jak to funguje s druhým paladinem? Přijde k hráči ihned, jak začne druhý rok a on je za limitem, nebo se na přidělení druhého paladina musí dostat na hranici absolutního zla?
to Danse...
Vzhledem k tomu, že se v pravidlech píše: - Pokud hráč v jakémkoliv okamžiku hry dosáhne nebo přesáhne vyznačenou hranici na Stupnici zla, vydá se do jeho dungeonu Paladin.- tak bych ho umístil k hráčovu dungeonu ihned (tedy na začátku druhého roku). Ani mě nenapadá, proč by tomu mělo být jinak.
paladin
Zatím moc nemám nahráno, ale chápu to tak, že když v prvním roce překročíš hranici pro příchod paladina dostaneš toho slabšího. Pokud pokud na stavu překročení limitu zůstaneš až do druhého roku, tak dle mého druhý paladin automaticky NEPŘIJDE. Musel bys tu hranici znovu překročit. (tzn. napřed posun k dobru a pak zpět ke zlu).
paladin
Podle mě ho dostane hned. Jakmile je za hranicí, jde k němu paladin. Lhostejno zda tam zůstal z minulého roku...
sappho
Slabší paladin tam už na začátku druhého roku nebude, protože je buď mrtvý, nebo zlikvidoval celé podzemí a pak odešel nudou. Místo pro druhého by bylo a je otázka, kdy má přijít. Kdybych měl znovu překročit hranici, pak byto znamenalo, že by první přišel k nějakému mému spoluhráči, který ji překročí skoro jistě, a pak hned automaticky ke mně, protože jsem přeci jenom zlejší...
Sám se zatím kloním spíš k variantě "přijde automaticky hned"
paladin
Pravda, zapomněla jsem, že v druhém roce, tam ten první už není, ale já se spíš kloním k variantě, že by muselo dojít znovu k překročení hranice.
paladin
Myslím si, že pravidlo, které říká, že dobyté území se otáčí bílou plochou nahoru a hráč se za ně posouvá o jedna k dobru, je zde právě v souvislosti s druhým rokem a příchodem nového Paladina. Jde o jakousi eliminaci tohoto, aby případně hráč, kterému první Paladin zdecimoval dungeon, nedostal ihned druhého a neměl téměř po šanci na vítězství. Nevím, jde jen o můj dojem provázanosti herních mechanismů.
Paladin
Podle mého přijde druhý paladin hned na začátku druhého roku, pokud ještě stále někdo setrvává na stupnici zla v té "správné" oblasti. Sice se o tom v pravidlech výslovně nepíše, ale podle toho, co napsal Kalif a ještě následující větičky z pravidel soudím, že není nutné znova předáhnout hranici.
"Pro přilákání stačí, aby se hráčova kostička dostala do černě vyznačené oblasti stupnice byť jen na malou chvíli..."
Navíc se nad tím zamyslete trochu tématicky. Paladini sedí na kopečku a dívají se, jestli náhodou kolem není nějaký hodně zlý Overlord. Pokud ano, tak k němu hned valí. Bylo by tedy hodně divné, kdyby v druhém roce paladin lelkoval, když je stále v okolí takové zlo. Tohle paladini nedělají.
paladin
naprostý souhlas s Kalifem a Kadaverem
aaaha, díky
Při svých prvních čtyřech hrách jsme totiž úplně zazdili pravidlo o posouvání se k dobru za dobytá území!
to Dansemacabre
Z toho si nic nedělej, nejste sami. Taky už jsme hráli páru her a dokonce jsme pravidla četli nezávisle na sobě dva lidi a oba na to zapomněli. Nebýt tady fóra a náhodného výkřiku, který jsem si přečetl, tak bychom na to ani nepřišli :-)
dansecambre
ted na to koukám jako tele na nový vrata.... taky jsme to dneska hráli bez toho...
elenistar
tak to musel byt v kazde hre paladin jak vysitej ;-)
dilli
jj schytal jsem ho já, a nepodařilo se mi ho zabít. nějdřív mi kouzelníci zrušili plošný útok draka a pak ještě něco. děs.... a líbí se mi to moc :)
příšery
jenom jestli jsem to pochopil...když si první rok koupím potvoru mohu ji použít v následujicím roce? (pokud o ni nějak nepřijdu...vyplatni den atd)?
Elenistar
určitě ano, dokud platíš potvory jsou věrné do konce hry :)
hc
dík, jak na to koukám, tak naše první hra bylo tak celkově hardcorova... jinak jsem je dneska testoval na kroužku s klukama. (8 až 12 let) a moc je to bavilo. :)
rozdělení hrdinů
možná se tu to řešilo, potom se omlouvám
ale v případě rovnosti dostane "slabšího" hrdinu ten hodnější, tedy kdo má žeton. POkud to není ani jeden z nich, tak je v pravidle ten , kdo je blíž tomu s žetonem. Blíž se rozumí fyzicky(podobně jako v bangu) nebo blíž ve směru hodinových ručiček?
Elenistar: rozdělení hrdinů-hodnější hráč
My to hrajeme takto: ten, na kterého nejdříve přijde řada s žetonem začínajícího hráče.
Elenistar
Podle mě ten kdo je blíže ve směru hraní. Přijde mi to tak nejrozumnějíší :)
to Elenistar
Domnívám se, že je myšleno ten, kdo je nejblíž ve směru hry a my to taky tak hrajem. Deskovcovo rozdělení je taky zajímavé, ale má pár nevýhod:
1) Není na první pohled jasné a musí se kontrolovat, jestli není před koncem prvního roku, protože tam se žeton posunuje hráči po pravici.
2) Právě v případě u bodu 1 je první hráč zároveň třetím hráčem. To asi není úplně problém v praxi, ale teorii bych na tom nezakládal :-)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Nemesis Lockdown - Stretch Goals EN
Akt. cena: 999 Kč
Končí za: 8 hodin