Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 20 min (reálná data) |
Herní svět: | Abstraktní |
Herní kategorie: | logická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Fabien Gridel Yoann Levet |
Rok vydání: | 2022 |
Dostupnost: | 14 obchodů (cca 819–849 CZK) |
Sdílej: |
Čísla na výsledkové kartě - dohledání výsledkové karty
Zadání (str. 3 pravidla) jsou připravena využívajíc 4-6 výsledkových karet označených různě barevnými čísly (vždy téže barvy). Čísla slouží k dohledání výsledkové karty. Při verifikaci je výsledková karta směrována tak, aby se symboly v rozích zarovnali správně.
Otázka: proč nejsou použita např. pouze zelená čísla k dohledání výsledkové karty? Z výše uvedeného vyplývá, že orientace karty je vždy stejná (symboly zarovnané).
Abyste si tak snadno nezapamatoval mezi partiemi, co které číslo de facto znamená za podmínku.
Překladista/grafik pro MYSLCAJK
Je to proto, aby se trochu snížilo riziko, že si hráči postupně zapamatují, co která výsledková karta ověřuje. Kdybych si například po několika hrách, kde byla použita karta třeba 666 (není spoiler) zapamatoval, že ověřuje, že modré číslo je větší než žluté, měl bych hned na začátku informaci navíc.
Jen bych trochu upřesnil, že výsledková karta není vázaná na nějakou podmínku, ale pouze každé kombinaci tří cifer přiřazuje pravdivostní hodnotu. Pro konkrétní kód se pak dá použít na (chci napsat libovolnou, ale nejsem si jistý, jestli v tom nebude nějaké omezení) různou podmínku.
Takže v podstatě jde o to, aby si hráči nezapamatovali, že karta 666 vrací pro číslo 125 vždy fajfku.
Nikoli, výsledková karta (z definice) JE vázaná na konkrétní podmínku, konkrétní podmínka ale není vázaná na kartu kritérií… tatáž podmínka se může vyskytovat na několika kartách.
Např. podmínka “žluté je menší než 3” se vyskytuje na kartách 3, 26 a 40, v různých sadách jiných podmínek.
Každopádně něco mi říká, že bez vydatné pomoci počítače by takové karty nikdy nesestavili. :)
Překladista/grafik pro MYSLCAJK
Nemáš pravdu, výsledková karta nemůže být z principu vázaná na podmínku ani kartu kritérií, protože by nešla kombinovat s různým kódem, který se hledá.
Použiji příklad s porovnáním žlutého čísla s 3 - pokud hledáme kód 135 a výsledková karta je řekněme 321, tak pro libovolné testovací kód s 3 uprostřed dá fajfku. Ale v případě, že bychom se stejnou podmínkou hledali kód, kde je žlutá menší nebo větší než 3, tak by výsledková karta musela být jiná.
Nevím přesně, kolik je ve hře různých podmínek (karet je 48, ale podmínek je na nich 2-9 a nevím, jak často se opakují), tak by bylo rozhodně mnohem více výsledkových karet, než 95.
Souhlasím ale s tím, že ručně ty karty nikdo nedělal. A přijde mi fascinující, jak někdo s tímhle systémem přišel, protože vymyslet, jak mapovat výsledkové karty s podmínkami a hledanými kódy muselo dát pořádnou práci i s pomocí počítače :)
Další hra vedle třeba Dobble nebo Cryptid, která má na pozadí kvalitní matematiku.
---
Pomáhám s překlady pro Fox in the Box a testováním her pro Ion Game Design.
Mám pravdu.
Každá výsledková karta je bruteforce vygenerovaný seznam všech odpovědí na jednu podmínku pro každý ze 125 možných kódů, které vůbec můžete sestavit. (Políček na kartě je 133, čili 8 je slepých a na zmatení.)
Pokud máte kartu, která odpovídá na všech 125 možných kódů jedním přesně daným true/false, pak určitě řeší jednu konkrétní podmínku a současně se nemůže hodit na žádnou jinou. Každý verifikátor musí nejen správně odpovídat true/false na svou podmínku, ale současně SPRÁVNĚ IGNOROVAT všechny části kódu, na které daná podmínka “nevidí”.
To je taky důvod, proč má každá výsledková karta tři různá pořadová čísla, abyste si nemohl tak snadno zapamatovat “ahá, kartu 244 jsem měl minule a znamenalo to, že modrá je menší než 3” (to jsem plácl, 244 pravděpodobně znamená něco jiného). Třeba si příště při hledání oranžové 765 nevšimnete, že je to tatáž zelená 244, co jste měl minule.
Asi se mi nechce sestavovat tabulka, abych si to ověřil přesně, ale jsem dost přesvědčen, že kvůli opakování podmínek na kartách kritérií bude RŮZNÝCH podmínek opravdu jen 95.
Např. podmínka “žluté = 3” se nachází na kartách kritérií 3, 29 a 40. Ale pokaždé v jiné kombinaci dalších podmínek.
Překladista/grafik pro MYSLCAJK
Znamená to, co popisujete v diskusi nade mnou, že ty “složité” verifikátory, u kterých je v pravidlech napsáno “ověřuje, že číslo určité barvy - ví které….” v kombinaci s konkrétní výsledkovou kartou bude VŽDYCKY ověřovat například žluté číslo? A že kdybych si tu kombinaci verifikátoru a výsledkové karty zapamatoval, mohl bych si na ní rovnou škrtnout několik podmínek? A znamená to, že z toho důvodu je výsledkových karet cca 2x tolik než verifikátorů, aby bylo možno přiřadit některým složitým verifikátorům 2 nebo 3 karty a měnit tak podmínku, kterou ověřují (jednou ověřují třeba žluté, podruhé modré)?
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dobročinná dražba: Zámky šíleného kr. Ludvíka+exp.
Akt. cena: 1400
Končí za: 23 hodin
Deep Rock Galactic - Newcomer Collector's Choice
Akt. cena: 12000 Kč
Končí za: 4 dny