Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 3 - 4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 75 min |
Herní svět: | Současnost |
Herní kategorie: | budovatelská, ekonomická |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | JKLM Games Warfrog |
Autoři: | Martin Wallace |
Rok vydání: | 2008 |
Sdílej: |
Dojmy
Měl jsem možnost tuto hru si několikrát zahrát a hodně se mi líbila. Vynikající zpracování českých pravidel od Dilli (podle mě jedny z nejlepších pravidel). Moc se mi líbí i příběh, kdy autor vysvětluje vznik a vlastně historii této hry (vše na základě historických skutečností). Moc pěkné zpracování všech komponentů, minimální podíl náhody, všechny důležité skutečnosti jsou známy dopředu a je jen na hráči, jak se s nimi "ekonomickostrategickotakticky" :) vyrovná. Není přehnaně náročná ale ani jednoduchá...prostě moc prima hra a zaslouženě ji Richmond nominoval do ankety Zatrolená hra roku, jen se asi o ní moc neví...kdo má možnost, zkuste...dojem po první hře
Díky Hammerovi jsem se jedné hry taky zúčastnil. Já vím, že se nemá hodnotit po první hře, tak mě berte s rezervou. Určitě hrálo roli i to, že jsem byl ve hře nováček proti dvěma Hammerovcům, kteří už ji měli osahanou. V tomto typu her je to vždy nevýhoda.
Mám tento typ her rád. Líbí se mi když na začátku něco udělám a pak z toho dlouhodobě něco získávám. Čím promyšlenější základy, tím lepší výsledek. A u Tinner's trailu jsem měl trochu problém. Surovin je v každé lokalitě velmi málo, takže investovat do jejího vylepšování se příliš nevyplatí. Trochu mi to přišlo jako vyplundrovat a zmizet.
TT je hra, která se ráda nechá obsluhovat. To neustálé přesypávání kostiček trochu ruší, zejména pokud obsluhující hráč nemá TT v malíčku.
Mně se v průběhu hraní příběh klasicky smrskl na oranžová kostka sem, bílá tam a modrou je třeba zlikvidovat.
Tím ale rozhodně nechci říct, že je to špatná hra. Určitě bych ji rád ještě vyzkoušel, přečetl si pravidla a historické souvislosti. Jen jsem u ní prostě nesedl na zadek se zvoláním WOW! jak se mi to stalo třeba u Dominionu, Ubonga, Smallworldu nebo Ty krávo. Prozatím dávám 7 z 10.
husak
To máš pravdu, že to není hra na sedání na zadek :), ale docela dobrá hra to je a 7 hvězdiček je výborné ocenění.... Myslím, že ti opravdu chybělo to přečtení toho příběhu a lepší uvedení do tématu hry (moje chyba), potom bys možná těžil cín a měď a ne oranžové a bílé kostičky (i když tím si u tebe nejsem zcela jist :) viz Jambo)
Mě ten příběh oslovil (proč se po vytěžení přidávají modré kostičky? - protože důl po vytěžení zaplavila voda, proč se ceny v jednotlivých kolech určují hodem kostkami - ve skutečnosti taky nikdo nemohl počítat s tím, jaká budou ceny cínu či mědi v dalších letech atd...)Navíc tam Wallace moc pěkně popisuje svůj osobní vztah k tomu místu...takové informace většinou u her nejsou a možná i proto mě to zaujalo víc než obvykle :)
Neber to jako svou chybu, uvedení do tématu bylo dostatečné, jen jsme prostě už chtěli začít hrát. :D
Máš pravdu, kostičkama to u mě končí vždy. Zaplavování dolu vodou je pěkný nápad, omezení 10 akčních (nebo časových) políček na jedno kolo je taky zajímavé. Nahazování surovin a cen kostkama též. Ale nic z toho nevyvolá wow efekt. Prostě ta základní myšlenka hry (simulace těžby kovů v specifických podmínkách) mi nepřišla natolik nosná aby to stačilo na zařazení mezi mé top hry.
pěkně si tu povídáme :)
Já osobně "průmyslové" hry vůbec nemusím (průmyslu mám plné zuby v práci) a v podstatě v mé sbírce ani žádnou nemám, což o něčem svědčí (to mi připomnělo, někdy mi musíš ukázat Funkenschlag, ani ten jsem zatím nehrál)...ale tohle mě tak nějak vzalo za srdce :)
Vyplundrovat a zmizet
Ano! Tak to ale přece často bylo! Sám Wallace to koneckonců v tom parádním manuálu (ten český je mimochodem skvělý také!) popisuje a jeho snahou bylo pokusit se pomocí deskovky navodit tu dobu (včetně všydypřítomné vody) :)
The Hammer
Já jsem z opačného tábora, průmyslové hry, nebo přesněji hry jejichž téma spadá do průmyslové revoluce, úplně miluju. Takže Brass(Kohle), Tinner's Trail, Automobile...se snažím sbírat a hrát :)
Hammer
Vezmem Richmonda do debaty? :D
Funkenschlágr donesu, slibuju. A pokud ho ještě budeš mít doma, tak bych rád dal druhé kolo TT, třeba mě drapne u srdce silněji.
husak
Já se dovolil vmísit do debaty jen proto, že mě Hammer zmínil v úvodním příspěvku :-D
Bereme ho
Richmond: Parádní manuál, přesně tak, ostatně jsem to vypíchl na začátku diskuze, dokonce nevím, jestli jsem kdy viděl lepší :)
asi budeš mít co sbírat, jestli se nemýlím, tak TT má být jednou ze série takových her...
já si nemyslím, že "průmyslovky" jsou špatné, jen podvědomě utíkám k jiným tématům...zvlášť v době sočasné, kdy boj o "život" je pro člověka pracujícího v průmyslu v podstatě každodenní hra...
oprava :(
době současné
Treefrog Line
Máš asi na mysli Treefrog Line od Wallace :) Jo postupně se k tomu snad dopracuju. Problém je, že hry, které vydává jeho Warfrog jsou brzo rozprodané. Tinner's Trail co máme teď je už vlastně reedice. Takže si budu muset takto počkat i na Automobile, Last Train to Wnesleydale apod.
Tinners Trail
Hrála jsem původní verzi, dokonce jsem ji pujčila i do Merklína (na letní hraní). Pak přišla možnost při reedici udělat i onu slovensko-českou verzi. Chytlo se toho iHRYsko a svět-deskových-her. Hra se mi natolik líbila, že jsem ji moc ráda překládala. Podle mně je to takovej jemnej úvod do Wallaceových her. Pozitivum je herní doba a snížená míra komplexnosti.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Splašené obvody
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 7 dnů