Tide of Iron: Fury of the Bear

xxxxxxxxoo hodnoceno 5x (Seznam vlastníků)

Tide of Iron: Fury of the Bear - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Tide of Iron
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Robert A. Kouba
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Se divim, ze jste to sem jeste nikdo nenapsal, ale na webu FFG byly uverejnena pravidla:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=1979

Potesili me, ze do pravidel pripdaly i scenare, ktere toto rozsireni prinasi...
15.2.2011 19:49:15

To all
Sem si lamal hlavu celou cestu z prace. Co ty miny pojmenovat takhle:
Povrchove miny (zatim muj favorit)
Nehloubene miny

(i z zetonu je docela patrne, ze nejsou kdovijak zakopany)

a k tomu zakopu me jeste napadlo:
Zakopova linie
Opevneny zakop
Zpevnene zakopy
Vyztuzene zakopy...

28.6.2011 22:50:07

Kubis
Zákopové postavení, Zákopová linie, popř. Opevněný zákop znějí dobře

29.6.2011 15:58:59

All
Dobry asi tedy zvitezi to zakopove postaveni. Ale co ty miny. Nevyhybejte se jim :))

30.6.2011 07:51:17

Instant mines
Chci se jen zeptat - v pravidlech se o tom nikde nepise. Je mozne zeton instatnich min (budu jim rikat povrchovych :) ) odstranit cetou techniku, podobne jako minove pole??

1.7.2011 15:26:53

to instant mines...
To bych řekl, že nejde. Nikde není v pravidlech řečeno, že překážka typu "instant mines" se chová stejně jako klasický "minefield". Třebaže její efekt je hodně podobný.

Navíc je tam douška..."If the unit stopped on the hex, the instant mines token is removed whether it caused damage or not. If the hex was moved through, the instant minestoken remains."

Normální odstraňování zde tedy nemá význam, neboť tam žeton buď zůstane, nebo je odebrán, když se na něm nějaká jednotka zastaví (ať už přežije nebo ne).

4.7.2011 10:37:25

laredo
mas pravdu. Jen jsem se ujistoval.

10.7.2011 20:25:08

Nepovinne pravidlo
Jelikož zákopove postaveni bylo často budovány jako soustava na sebe navazujících opevnění, je nesmyslné, aby čety při přesunu na sousední hex se zákopovym postavenim musely nejprve vylézt ze zákopu a na sousedním hexu do něj zase vlézt. Toto pravidlo lze využít, chcete-li na hracím plánu znázornit skutečné zákopy, které na sebe navazují.

Pravidlo zní: “Četa v zákopovém postavebí se můžete za cenu 1 bodu pohybu přemístit do zákopového postavení na sousedním hexu“. Nemusí tedy nejprve opustit zákopové postavení, přesunout se na sousední pole a opět do zákopu vstoupit.

Co si o tomhle "vylepseni" myslite? Napadlo me to pri prekladu scenare "Přepadení Brecourt Manoru" ve spojitosti se serialem Bratrstvo neohrozenych, kde vysadkari probihali kryti zakopy mezi jednotlivymi delostreleckymi pozicemi...

10.7.2011 20:29:17

To all
Pravidla pro karty sabotáže. Trochu sem nepochopil jak presne to funguje. V pravidlech je popsano, ze abych mohl kartu sabotaze zahrat, musim mit cetu se specializaci Saboter vzdalenou maximalne X hexu od vladniho cile (nebudu rozepisovat vsechny moznosti). A ted ta nejasnost. V pravidlech stoji, ze X odpovida poctu karet sabotaze v ruce. Ale uz tam neni receno, jak se mi do ruky dostanou a kolik si jich beru nebo jak to vlastne je? Jestli mam jako "v ruce" vsechny karty sabotaze, ktere mam k dispozici, nebo si jich mam liznout jen omezeny pocet...? Nevite nekdo jak to funguje?

Jinak uz mi chybi prelozit jen pravidla pro munici a je hotovo. Samozrejme hodit to pak do grafiky :)

12.7.2011 15:55:57

to karty sabotáže...
Je to tam trochu schované, ale:

"Instead, during setup, a nation with the saboteur specialization takes all neutral Sabotage cards and all Sabotage cards with its nation’s symbol on them."

Tedy hráč, který má specializaci sabotér, si bere na začátku hry 3 své (národní) karty sabotáže + 1 neutrální kartu (doufám, že ty počty odpovídají), a ty má od začátku k dispozici. Jak je používá, tak musí být čím dál blíž cíli, aby je mohl využít.

Jen nevím, jak by se dělili o tu neutrální kartu, kdyby měli oba specializaci sabotér :-o. Zatím takový scénář není, ale výhledově...

13.7.2011 07:03:52

Prochorovka, trenches
a) V Prochorovce SD Ground Attack Air Support I nevim co to je, nebo to nemam. Mam zaklad ToI, Fox a Beara. Ten balik je v Normandii? Muzete mi poradit?

b) trenches - autori se pokusili o souvisle zakopove linie, jimiz byla oblast Kurska protkana ve dvou hlubokych obranych pasmech.. Vim, ze prichazim pozde, ale slovo zakop bych rozhodne nechal, a to ve spojeni souvisly: SOUVISLY ZAKOP. Napovida tomu jednoznacne i charakter, ze cety v nem maj horsi kryt, kdyz jsou atakovany z druheho hexe, kde zakop pokracuje...

14.7.2011 17:19:05 | Upraveno autorem (porovnej)

bubac78
Diky Bubac za namet. Souvisly zakop zni dost dobre. Akorat uz mam vsechno prelozeny :). Zitra to zacnu sypat do grafiky. Tak uvidim, esli se mi bude chtit to vsude upravovat... Ale asi to tak udelam...

A co myslis tou Prochorovkou?

14.7.2011 18:16:03

Prochorovka
V Prochorovce v soviet setup mas mezi Strategy Decks - Ground Attack Air Support I (shared) - sdilene pro oba hrace. A ty karty nemam. Ten balik je v Normandii? Nebo se to z neceho pouze vybere? Asi mi neco uniklo..

S trenches mi to bylo jasny, ale vahal jsem napsat. Kazdopadne si myslim, ze ste rozsireni kritizovali zbytecne:)

Predem diky za radu

14.7.2011 19:23:54

to bubac78
Co se týče prochorovkovýho scénáře, tak název zmiňovaného decku je paskvil.
Hypoteticky by to mohl být Ground support deck ze základu nebo Combined air support deck z FoTB. Air support air deck mají Němci a Amíci vlastní, takže ty by se nesdílely.

I na fóru TOI na FFG se to rozebíralo, že je to překlep a patří tam Combined air support deck. Možná na to narazíš i u jiného scénáře.

Jen mimochodem, co myslíš tím kritizováním rozšíření?

15.7.2011 07:11:54

to laredo
FFG jsem checkoval taky.. ale radsi jsem se ptal, zda mi fakt nic neuniklo. (Myslim, ze logicky jsme vsichni neco hrali a pak zjistili, ze v pravidlech to je krapet jinak.. navadeni mortar apd.)

no a btw to neres, slovo kritika byla se smajlikem:) doved bych si rozsireni tez predstavit i hodne jinak, zvlaste prave vychodni fronty, ale jsem rad, ze jsem se ho vubec dockal:)

15.7.2011 07:45:04

SQ transfer, to laredo GND Attack Air Sup., SC FoB
1) ofiko rules pg.16 (step 4.): Players may not transfer inf. to or from sq. that are in entrenchment or pillboxes. Clear. Ale co building?. Dle předchozího, i když to NENI uvedeno, předpokládám, že nikoliv a tak to i hraji. Co vy?

2) ještě mě vrtalo hlavou "Ground Attack Air Support I" ve scénářích FoB, zda ho nějak nemůžu získat a nenechat to lehce odbýt jako Latro na FFG "The unofficial "Fury of the Bear" FAQ/Errata list" Reply #7 (http://www.fantasyflightgames.com/edge_foros_discusion.asp?efid=7&efcid=1&efidt=502607). Jestliže, jako v jiných scénářích, vyhodíte některé karty, máte ho. A zde je to vskutku jednoduché. Vyhoď ze SD "Combined Air Support" 3 hnědé ruské, a 3 šedé německé SC a zůstane Ti 10 modrých jednoznačně vyhovujících termínu Ground Attack Air Support. E? , nebo E E:))

3) v reakci opět na Latra na FFG v jeho Reply #8. Domníváte se jako on, že např. za "Heavy Mortar Support" OC musíte pokaždé platit? 4 commands je opravdu hodně s porovnáním např. s STRAFING RUN ("Combined Air Support" deck) kde zaplatím pouze 3 za útoky (5) a to hned na dva sousední hexy.. ?

Jestli budu mít čas, napíši jemu na FFG

17.7.2011 12:37:48

to bubac78
ad 1) Tomu dost dobře nerozumím. Pokud jsou obě "regulérní" čety na témž hexu budovy, proč by mezi sebou nemohli přesuvat figurky?

ad 2) To je zajímavá úvaha :-). Nicméně mám za to, že je to jen překlep v názvu. Pokud by Jaffe a Lombardy chtěli něco takovýho (tj. takový deck) používat, určitě by to zmínili ve spec. pravidlech.

ad 3) Problém je v tom, zda to funguje jako normální "dělostřelecká" karta, tj. zaplatíš CPs, navážeš spojení atd. Ovšem v případě nepovedeného navázání spojení je otázka, zda máš prostě smůlu a efekt karty se neprovede, nebo zda můžeš další kolo pokus o spojení opakovat (ale bez placení)? Snad to ve FAQ objasní...
Problematiku ceny karty bych nerozebíral. Pokud nemáš bodíky na její použití či Ti přijde její efekt plytký, tak ji nepoužívej :-). I když, i když si ji můžeš dovolit, tak ti to kostky mohou pěkně zavařit :-)

18.7.2011 10:13:14

to laredo
re 1) aha:) bral jsem, že v baráku můžeš míti pouze 1 četu za +3, a že druhá na hexu je mimo kryt.. že do baráku vstupuješ za -1MV (jako zákop a bunkr).. Čili hrál jsem to blbě a všechny na hexu s hausem mají +3. To volný transfér světlí:))

re 2) vycházím z toho, že veškerá "mimodesková" podpora (air, mortar, artil.) se chová jako artillery... A beru, že kartu koupíš, zkusíš navázat spojení , a když nevyjde, necháváš si jí už v herní části a v dalším kole navazuješ znovu.. Jinak srovnejte karty, které jsem jako příklad uvedl. Levnější je mnohem účinější, a proto méně účinější je dle mě po zaplacení většího bakšiše k dispozici každé kolo pod podmínkou spojení.. A bumta rata na vrata počkáme na FAQ:))

18.7.2011 20:53:47

Upresneni pravidel
Jak to je presne s krytem u souvislych zakopu proti sousednim cetam? Standardne souvisly kryt poskytuje kryt +4, ale proti sousednim cetam jen +2.

Musi byt ceta na sousednim hexu v souvislem zakopu nebo staci, aby byla na sousednim hexu a na nem byl take zeton souvislych zakopu? Je to dost nejasne vysvetlene...

20.7.2011 09:33:09

Souvislé zákopy
+2 cover against sq IN an adjacent trench. Čili Sq. na sousedním hexu MUSÍ BÝT V zákopu, aby to kouřila "jen za +2". Mimo zákop to má za +4. Rozdíl je v tom, že pokud zákop "pokračuje" na sousední hex, jde o boj v zákopech (oba za +2), když jsou jedni frajeři venku, mají to již za +4

20.7.2011 12:16:53

Kubis
Dnes som si s potešením prečítal ako fajn pokračujú práce na Stalingrade, v zápätí ma ale napadlo čo bude s týmto druhým ruským rozšírením. Plánuješ to ešte hodiť do grafiky, alebo to by ani tak nevadilo, že to nie je v grafike, nech to nie je. Skôr ma mrzí, že z Fury of the Bear nebol preložený ani jeden scenár čo by znamenalo, že toto je jediné rozšírenie z celej série ToI ktoré nemá preložený ani jeden scenár. Určite máš toho veľa, neber to tak, že by som ťa chcel nejak poháňať, to určite nie. Len mi je ľúto toho, že toto rozšírenie je tak nejak odkopnuté do kúta ako chudobný príbuzný :-)

9.5.2014 08:21:10

Překlad scénářu
Ahoj chtěl jsem se zeptat bude někdo překládat scénáře? Je škoda že ta východní fronta není kompletní...

14.8.2015 18:19:56

to: springb
Reaguju s dvouletým zpožděním. Nicméně je to symbolické, protože právě tolik je teď mému synovi.

Vlastně jen zopakuju to, co jsem psal v diskuzi u Stalingradu - jednou bych to rád dorazil všechno do stejné podoby jako je Normandie a DotF. Ale je to teď plán na nejspíš několik let - nedostává se mi už skoro volného času a po večerech bývám tak unaven, že samovolně odpadám...

:D.

24.5.2016 23:18:09

šablony
jinak mám připravené všechny šablony - vyretušované texty, připravené vrstvy s texty ve správných fontech - pokud by se do toho chtěl někdo pustit sám - rád posktnu dále...

24.5.2016 23:19:48

Scenario book
Nebyl by nejaky vlastnik ochotny oskenovat scenare? Poridil jsem v bazaru kopii bez pravidel a oficialni scenare nemohu nikde vygooglit. Dekuji.

14.4.2019 18:42:20

Vybíráme z Bazaru

TOMB Cryptmaster
Akt. cena: 1199 Kč
Končí za: 9 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas