nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Through the Ages: Nový příběh civilizace

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Autoři: Vlaada Chvátil
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Through the Ages: Nový příběh civilizace je reedicí původní české komplexní strategické hry Through the Ages: Příběh civilizace. Na první pohled je patrné, že nová verze obsahuje graficky bohatší hrací karty i herní desky. Princip a průběh hry je identický jako v původní verzi. Hráči vedou svůj lid od primitivní civilizace z doby bronzové až do moderního věku a snaží se při tom získat co nejvíce věhlasu v podobě bodů kultury. Ten nejúspěšnější získá nikdy nehynoucí slávu.

Během svého tahu hráč může sbírat katry z variabilní společné nabídky, rozšiřovat populaci, zkoumat technologie, stavět vojenské jednotky, budovy nebo divy. Sem tam je vhodné zaútočit na slabého soupeře, vyměnit svého vůdce či kolonizovat zámořské území a občas je potřeba vyhlásit revoluci a poslat krále pod gilotinu.

Nová edice doznala oproti té původní úpravy některých pravidel, nejvýznamněji v oblasti vojenství:

  • Není možné obětovat jednotky při agresi nebo ve válce.
  • Kromě obranných vojenských karet platí, že libovolná jiná vojenská karta má obrannou hodnotu +1 proti agresi. Na druhou stranu lze při obraně zahrát maximálně tolik vojenských karet, kolik má hráč vojenských akcí.
  • Zahrané karty taktik jsou pro hráče exkluzivní pouze na jedno kolo, poté je mohou ostatní hráči okopírovat za dvě vojenské akce.
  • Pokud hráč odstoupí ze hry, když je proti němu vyhlášená válka, agresor získá jako kompenzaci sedm bodů kultury.
  • Přebytečné vojenské karty hráč zahazuje až po dokončení svojí akční fáze, ne hned po politické fázi.
  • Korupce se řeší před produkcí jídla a surovin, takže hráč již v průběhu své akční fáze vidí, jesli je třeba ještě utrácet suroviny, aby se korupci vyhnul; na druhou stranu z modrého pruhu hráče ubyly dvě modré kostičky.
  • Výměna vůdce, tj. náhrada starého novým, stojí jednu civilní akci, ale tu pak hráč dostane okamžitě nazpět.
  • Ve vojenských kartách celkově ubylo karet taktik, naopak přibyly nové karty událostí. Také byly upraveny některé útočné karty a smlouvy.
  • V civilních kartách byly pozměněny některé divy, vůdcové, karty zřízení a akční karty a ceny za vyzkoumání některých technologií. Také byly upraveny náklady na výstavbu některých budov.
  • Stupnice vojenské síly, přírůstku vědy a kultury již nejsou shora omezené.

Celkově vzato, smyslem úpravy vojenství je mírné oslabení útočné vojenské strategie a snaha omezit možnost kingmakingu při hře více hráčů (kingmaking je situace, kdy o vítězi hry rozhodne hráč, který již nemá šanci vyhrát). Autor také jasně usiloval o vyvážení účinků karet, když vycházel se statistických dat získaných z tisíců online hraní původní verze hry. Změna systému korupce a nová grafika herních komponent pak vedou ke zpřehlednění průběhu hry.

Autor: bibus