nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Tanks: Panther vs Sherman

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Battlefront Miniatures Ltd
Gale Force Nine
Autoři: Andrew Haught
Chris Townley
Phil Yates
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

 „Achtung! Shermany jedou!“ zvolal Barkmann a posádka jeho tanku začala zalézat na své posty. „Musíme je ztršet! Führer na nás spolechá!“
Jeho tank Panther byl v ideální pozici pro plánované přepadení přibližujících se spojeneckých sil. Tři nic netušící Shermany vjely přímo do pasti. Barkmann je nechal projet a následně jeden z nich střelil přímým zásahem do slabého bočního pancíře. Zásach!“, zakřičel, „Palte dál! Palte dál!“ Shermany začaly otáčet věže a Barkmannův tank jeden z nich trefil. Ozval se výbuch a mohutná exploze vyšlehla plameny k nebesům. Trefil munici.

Poslední Sherman vystřelil a zničil jeden z pásů Panthera. Barkmann okamžitě opětoval palbu a prorazil Shermanův pancíř. Tank však střílel i nadále. Sherman vystřelil a přímým zásahem trefil Panther. Posádka se zarazila, čekajíc smrt. Barkmann však vykřikl: „Neprorasili pansíř! Stžílejte dál!“ Poslední výstřel zničil i zbývající Sherman a najednou bylo všude ticho. Ticho, až na praskající plamínky planoucí z trosek spojeneckých tanků.

Německá posádka si oddechla a jednotliví členové začali nabírat dech a plácat se po ramenou. Najednou je Barkmann utišil, protože něco zaslechl. Pomalu vylezl na věž tanku aby se rozhlédl a tu je uviděl. Dalších šest Shermanů bylo na cestě necelý kilometr. Zápalky, jak jim Němci přezdívali, projížděly přes horizont a blížily se přímo k nim. „Gott mit uns“, řekl tiše Barkmann...

Tanks: Panther vs. Sherman je druhoválečná skirmish wargame malého rozsahu, kde se soupeři ujmou velení tankových sil jednoho ze čtyř národů (USA, UK, Německo, Sověti) a snaží se porazit protivníka splněním cíle mise, popř. zničením soupeřových tanků.

Základní sada obsahuje 2 tanky Sherman a 1 tank Panther, balíček karet většiny tanků z rozšíření (není tedy třeba tanky kupovat, pokud hrajete obdobnou hru ve stejném měřítku, např. Art of Tactics, Flames of War, Axis & Allies), balíček vybavení, balíček karet kritických poškození, terény, kostky, žetony a pravidla.

Příprava hry:

Každý hráč si připraví armádu v hodnotě předem domluveného počtu bodů. Tanky lze před bitvou vylepšit kartami pokročilé posádky, některými hrdiny druhé světové války (např. Barkmann, nebo Wardaddy) a samozřejmě vybavením (kamuflážní sítě, hasicí přístroje, nebo dodatečné plátování). Můžete tak tank oproti jeho vanilla verzi značně vylepšit.

Každý tank má 4 hlavní statistiky:

  • Iniciativa: Určuje reakční čas posádky a obecnou pohyblivost tanku. Ve hře se projeví tak, že se některé tanky musí pohnout dříve než ostatní a tak je možno se jim dostat na kobylku.
  • Útok: Určuje základní počet kostek útoku při střelbě na nepřítele.
  • Obrana: Určuje základní počet kostek obrany tanku. Další kostky se pak přidávají jako modifikátory. Například, je-li váš tank v pohybu, je těžší jej zasáhnout. Kryjete-li se částečně za budovou, obrana narůstá a podobně.
  • Výdrž tanku: Určuje, kolik zásahů tank zvládne pojmout, než je zničen.

Mimo jiné má každý národ i svou vlastní unikátní dovednost. Před samotnou hrou se rozestaví mapa a určí, kdo z hráčů bude útočník a kdo obránce. Následně se tanky rozestavují po okrajích mapy a pak začíná samotná hra.


Průběh hry:

Hra samotná je rozdělená na herní kola. Každé herní kolo je pak rozděleno na tři fáze:

  1. Fáze pohybu: Hráči mohou přesunout tanky v pořadí od nejnižší hodnoty iniciativy. Přesun probíhá pomocí šipek, jež jsou součástí základní hry. Některé tanky jsou pohyblivější než jiné.
  2. Bojová fáze: Hráči útočí svými tanky na ty soupeřovy - nyní v opačném pořadí, tj. od nejvyšší hodnoty iniciativy. Hráč útočí počtem kostek rovným hodnotě útoku tanku, soupeř se brání hodnotou obrany s přičtenými modifikátory. Hází se klasickými šestistěnkami. Hody 4, 5 jsou hodnoceny jako zásah. Hod 6 je hodnocen jako kritický zásah (líznutí speciální karty, která snižuje výkon tanku). Bránící se hráč hodí svými kostkami a hody 4, 5 ruší kostku soupeře. Hodí-li 6, může si vybrat konkrétní kostku, kterou zruší (např. útočníkův kritický zásah).
  3. Fáze velení: Zde se vyhodnocuje, zda jedna ze stran nesplnila podmínky vítězství. Pokud ne, uklidí se žetony pohybu a hráči mohou zkusit opravit případné poškození tanku způsobené kritickými zásahy (ustřelený pás, poškozená optika, zaseklá věž...).

Konec hry:

V případě, že ve fázi velení je splněna podmínka vítězství, hra končí. Je možno hrát několik různých scénářů, kde se podmínky liší. Může jít o zničení soupeřových sil, zabrání cíle, zdržení soupeře (tj. přežití daného počtu kol), zničení minového pole a podobně.

Autor: Sleepy