nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Talisman: The Highland

Rozšíření pro hru: Talisman: Dobrodružství meče a magie
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 9 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: John Goodenough
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Vrcholek zahalují mračna ....

Vyčerpaný z dlouhého stoupání se sotva držím na skále. Hrozivá propast pode mnou... stále pomalu lezu...  vítejte na Vysočině.

The Highland - česky Vysočina (nebo taky Hory, jak se komu líbí) tvoří druhý ze 4 samostatných regionů, která má vlastní herní plán ve tvaru písmene L. Ten se přikládá k hlavnímu plánu ze základní sady. Kromě něj toto rozšíření obsahuje i vlastní karty setkání, 6 nových hrdinů včetně figurek, 3 alternativní konce a několik karet kouzel a základních karet dobrodružství. Ty se přidají ke zbytku karet hlavní hry a představují možnosti, jak se také dostat na vysočinu (někdy i nedobrovolně).

Vlastní hra probíhá tak, že k základní desce připojíte v rohu plán vysočiny. Hrdinové na vysočinu šplhají přes políčko skaliska (Crags). Pro pohyb a setkávání na vysočině platí stejná pravidla jako na hlavní desce, jen má vysočina své vlastní karty setkání. Cílem hráče je projít celou vysočinu a na konci se utkat s Králem orlů. Pokud ho hrdina porazí, získává náhodně jeden z  jeho magických artefaktů a může se přenést na libovolné pole ve vnějším nebo středním pásu.  Hráč, který souboj prohraje nezíská nic a je svrhnut z vysočiny dolů. Pokud se chce s Králem orlů znovu utkat, musí projít celou vysočinu od začátku. Pozor, poklady jsou pouze pro první 4 hrdiny, kteří krále porazí.

Kromě obvyklých karet setkání se na vysočině vyskytuje také nový typ předmětů - Trinkets (tretky). Tyto předměty může mít hrdina u sebe nad povolený limit 4 předmětů a představují různé amulety, mnohdy s překvapivě silnými účinky nebo drahokamy, které pak může ve městě výhodně prodat.

Hra obsahuje také 3 alternativní konce. Pravidla umožňují jak hru se skrytým alternativním koncem, kdy se náhodně vybere jeden z nich a položí se lícem dolů na korunu moci nebo s odkrytým koncem, kdy všichni vědí, co je na konci čeká.

 

K dispozici jsou tyto alternativní konce:

  • Královská bitva - "Může zůstat jen jeden, ať vyhraje nejlepší". Všichni hráči, kteří nemají talisman okamžitě umírají a ostatní spolu bojují. Kdo přežije vyhrál.
  • Král orlů - Korunu moci hlídá Král orlů. Jeho vůle i síla je 12 a má 4 životy. Aby hrdina zvítězil, musí ho zabít. Pokud ovšem hrdina podlehne nebo boj skončí remízou, orel ho svrhne na políčko skalního útese (Crags) ve vnějším pásmu.
  • Ruka zkázy - Díky koruně moci vládnete mocným ale zároveň nebezpečným kouzlem. Pokud hodíte na kostce 1 - umírají všichni hráči, včetně Vás a hra nemá vítěze, 2-3 ztracíte život, 4-5 vyberete jednoho hráče a ten je okamžitě zabit, 6 všichni vaši protihráči jsou zabití.

 

A na závěr krátké představení nových hrdinů:

Highlander - Rodák z hor, který používá svou velkou síla aby zajistil svobodu pro svůj lid a bránil ho před dobyvateli. Díky své ohromné síle si může v souboji přidat +2 ke svému útočnému skóre. Jelikož ani jeho síly nejsou neomezené, v dalším kole však musí odpočívat.

Sprite - Skřítek - Shovívavý, ale zlomyslný tvor, který, i když je malého vzrůstu, má úžasné magické schopnosti. Neustále má u sebe aspoň 2 svitky s kouzly.

Valkýra - Ušlechtilá přízračná bojovnice přicházející z nebe ochraňovat a odměňovat ty, kteří dosáhli slávy svými chrabrými skutky. Kromě toho, že v soubojích získáná +1 ke svému útočnému skóre, může k sobě také povolávat zabité společníky.

Rogue (vypadá jako Zoro v dívčím podání ) - Mazaná osůbka, která je kdykoliv ochotna porušit několik "nepodstatných"pravidel, pokud to přinese nějaké to zlato do kapsy. Pokud porazí jinou postavu, může ji sebrat všechno zlato. Díky svým šikovným prstům, si může u některých setkání házet 2 kostkami.

Upírka - Silná a svůdná nemrtvá dáma, prokletá, pohybující se nocí a píjící krev živých. Díky svým schopnostem může jiným hrdinům odlákávat jejich společníky. Navíc, v případě nouze může ze svých společníku vysávat životy.

Alchymista - Vynalézavý, zasvěcený mistr tajemných věd, který neúnavně shromažďuje esoterické znalosti. Snadno dokáže měnit jakékoliv předměty na zlato. Díky dlouholetému studiu však dokáže ze zlata vyrábět medikamenty, které mu obnovují životy, fate žetony, popřípadě z něj vytvářet tajemné svitky se zaklínadly.

Autor: tomasV

Další názvy této společenské hry

  • Talisman: Magia i Miecz - Góry