T.I.M.E Stories: Případ Marcy

xxxxxxxxoo hodnoceno 64x (Seznam vlastníků)

T.I.M.E Stories: Případ Marcy - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: T.I.M.E Stories
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Nicolas Normandon
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Zklamani - obsahuje spoilery

Ahoj,

my jsme si na zacatku scenar dost uzivali, ale postupem casu se to dost zmenilo v dost velke zklamani.

1) Prvni beh jsme dosli do laboratore a pustili jsme si obe kazety. Subjekt z lesa a z policejni stanice mezitim zemrel.
2) Druhy beh dostali jsme se bunkru -> tam nas stalo 10 jednotek casu poslouchani radia = totalni ale totalni ulet tvurcu- fakt jsem si nevsiml, ze by nekde byl predmet, ktery by mel na sobe spravnou frekvenci a pri presunu jsme ztratili 2* 5 jednotek casu, kvuli hluku na ulici -> cely beh v prdeli.
3) Zbyvaly 2 neprozkoumane lokace - Reka a Hotel. Sli jsme na reku, 10 jednotek nas stala reka - meli jsme tam spoustu souboju a pak sprint - zajit pro protilek, zavolat zakladnu a sebrat subjekty a zpet na reku -> tam nam dosel cas.
4) 4. beh jsme nedelali, protoze opakovat vsechno znova byla nuda, tak jsme si pridali 10 jednotek a dosli jsme na konec.

A ted vytky ->
1. Hra Vam neda voditko, kam jit a proc, coz vlastne znamena, ze vysledek Vaseho snazeni je naprosto nahodny - napr. Reka by se mela odkryt az jako dalsi lokace na zaklade predchozich voditek, obdobne jako laborator. Skola by se mela taky otevirat pozdeji jako optional lokace.
2. Nejasna pravidla napr. vystrel z minigunu -> stoji 2 streliva nebo 1? Kdyz jdu znova na reku - mam si znova losovat obrazky nebo ne?
3. Chybejici check pointy - kdyz neco delate po 3 nebo po 4 tak to opravdu neni zabavne.
4. Chybejici prolog a epilog - ostatne jako ve vsech pribezich, ktere jsem hral - zaklad a expedice endurance. Eldritch ma karticky mensi a je tam pribehu daleko vice.
5. Nedostatecna moznost identifikace Marcy - i kdyz jsem si vsechny karty a predmety prosel, tak podle me to mohou byt stale 2 divky.
6. Brutalni nahodnost konzumace casu a nemoznost to ovlivnit. Kdyz mate beh jako my 2, tak jste v riti, at delate, co delate, coz v kombinaci s malym poctem checkpointu, kde stejne musite si zajit pro zbrane, je zoufala kombinace.
7. Lpeni na brutalnich detailech, ktere jste si precetli pred 2-mi hodinami - napr. divce je 17 let, unesena v cervenci

Proste pokud si nekdo da tolik prace se scenarem, tak by je mel vybalancovat.

23.12.2019 18:03:16 | Upraveno autorem (porovnej)

SPOILER jako prase
Myslim, ze by bylo vhodne kdyby tento prispevek nejaky admin minimalne oznacil jako SPOILER.

Kdyz si odmyslim ty sprostarny tak nekde v tom zbytku jsou asi nejake relevantni pripominky.
Ano, repetivni behy (runy) jsou bohuzel nejvetsi slabinou TIME Stories
Obecne se da rict ze checkpointy jsou to co jsou schopni hraci dat dohromady. Kdyby ve hre nejake byly, byla by to jina hra. TIME Stories funguji tak, ze si hraci musi pribeh zapamatovat a cely ho projit.
Ano, nekdy jsou to detaily. Nicmene pokud si clovek uvedomi ten pribeh tak uz to pak je jen otazka optimalniho prochodu a defakto zadna velka nahoda se nekona.

Stejnym zpusobem bych mohl jako zklamani a "brutalni ... cosi" oznacit skoro kazdou pribehovou hru.

V Detektivovi se rozhoduji kterou pribehovou linku budu sledovat, kdyz se budu rozhodovat spatne, proste to nedam (jako ze jsme to u jednoho toho pribehu brutalne nedali). Ano, taky se mi to nechtelo hrat znovu, ale zahrali jsme protoze to k tomu pribehu patri.

V Kronice zlocinu se rozhoduji, ktere karty zkombinuji, pokud na tu spravnou kombinaci neprijdu ... tak proste pripad nevyresim, ve finale se to bud zvrhne ve zkouseni vseho se vsim (klasicka adventura - zkousim zkombinovat krysu a hodinky... a vyleze z toho .. vetsinou nic, ale obcas neco co mne proste nenapadlo).

Sherlock ... pribehove karty ziskavaji hraci nahodne, pokud na zacatku zahodim kartu, u ktere jsem nepochopil, ze k pribehu patri a opacne vylozim kartu, ktera vypada ze je dulezita a ukaze se ze tomu tak neni... No tak nebudu mit plny pocet bodu! Svet se nezbori, prece nejde o to jestli mam 10/10 bodu, ale o ten pribeh...

A vsechny ty EXIT hry? Nekdy jsou rebusy z meho hlediska nelogicke, ale pak se zeptam kamaradu a ti mi reknou, ze prave tenhle jim pripadal snadny...

Nebo UNLOCK - co si pamatuju tak minimalne jeden z tech scenaru ... vsechno bylo zalozeno na hledani skrytych cislicek, ktere jsem proste ve svem veku (a v osvetleni ktere bylo k dispozici) proste nevidel. Z meho pohledu tedy to je samozrejme spatne, ale to neznamena, ze tu hru oznacim za brutalni ... cosi. Protoze to je bohuzel muj handicap, ze uz nevidim tak jako za mlada.

Proste kazda hra je jina, nekdy to cloveku sedne a nekdy se proste dostavi frustrace, diky ze jsi se o ni podelil, dokazu ji pochopit, ale zkust to priste mene ... brutalne :-)

23.12.2019 21:56:07 | Upraveno autorem (porovnej)

Nepochopení

Já spíš myslím, že hru nepochopili, respektive není to hra pro ně. Vždyť přece o tom hledání detailů je detektivní práce. Kdyby měla oběť na čele vytetováno "oběť" a nebo v jiném případě jméno vraha pak by to byla celkem nuda ne? A když by jste to zahráli na jeden běh zase by jsi tu nadával že za ty peníze to byla jen hodina zábavy. My jsme se u toho bavili a nikomu další běh nevadil.

24.12.2019 08:49:03

Odpoved - spoilery
To Smith
Urcite bych nenadaval, ze to dohraji za hodinu, to stejne nejde. Ty jsi nepochopil o co mi jde. Po objeveni laboratore, by hra mohla udelat checkpoint a vratit Te do tohoto okamziku a vubec by to nenabouralo myslenku time stories. Proste by ses vratil do jineho okamziku v case – probehla by pouze kontrola, ze mate ty a ty predmety a dalo moznost Ti to ulozit.

Scenar – ja bych dal napr. na policejni stanici voditko k frekvencim, nebo bych snizil mnozstvi casu, ktere je nutne na poslouchani frekvenci. Reka jako lokace by se mela objevit, az po poslechnuti radia, kde by Te vojaci navedli, a ne hned od zacatku. Na stredni skole by mohli dat informaci, ze hotel je zamoreny a neni duvod tam chodit. Skola se mohla objevit na zaklade informace o odboji na policejni stanici. V laboratori mohla byt slozka Marcy, ve ktere by shrnuli dulezite informace o ni, vedouci k identifikaci – ty co rikal Bob a dalsi informace.
Dale scenar neobsahuje prolog + epilog - neni vubec vysvetleno:
• proc je Marcy dulezita pro lidstvo
• jak se dostala do te chatrce
• proc vojaci maji jeji DNA
• proc vojaci se snazi zachranit ji a pouze ji a ne zbytek mesta.
• co to byly za experimenty, ktere provadeli na lidech a jaky dopad by mela jeji pripadna nezachrana.

Robkin – rit ani prdel neni sproste slovo, je to spisovne a lidove oznaceni gluteuse maximuse
O odstraneni repetivnosti se sami snazi pomoci karet s modrym kridlem. Podle me se snazi nedostatecne a je to skoda. Kdyby udelali optional checkpoint viz. vyse, nic by tim nezkazili ani nezmenili. Jen by odstranili to, co je nuda, pro ty, ktere to nudi.

Me nezklama hra, ta ma mechanism dobre, to, co me zklamalo, byla implementace pribehu, ktery je schopen nahodne Ti sebrat 20 jednote casu ze 30 a ty s tim nejsi schopen nic udelat, nijak to ovlivnit. To je proste spatne. Takovou nahodnost nema ani Arkham nebo Eldritch. Kdyz nahodnost, tak rizena, nebo dat nejakou moznost se ji vyhnout. Dale me zklamalo to, ze od pribehove hry cekam pribeh a chybejici informace – viz. vyse jsou do oci bijici.

Co se tyce tech her, ktere jsi napsal, tak jsem je nehral – ale napr. v prvnim scenari se nam stalo, ze jsme prehledli pentagram na jednom predmetu – nase blbost. Tady se nic takoveho nestalo a stejne nas to stalo 1 beh. To neni frustrace, to je proste chyba ve scenari, ktery by mel byt opraven. Kdybych byl nastvany, tak tomu dam 10%, nic takoveho se nestalo.

24.12.2019 11:50:39 | Upraveno autorem (porovnej)

To p_lichnovsky
No, z části souhlasím se Smith-g, jelikož hledáš chyby i tam, kde nejsou. Scénář jsem hrál už tak rok dozadu, takže je dost těžké ti odpovědět na všechno, nic méně něco málo z toho, co si pamatuji.

- DNA test neměla armáda, ale předával si ho pracovníkovi agentury TIME. Lépe řečeno - on ti říkal, zda-li to souhlasí.
- Co se checkpointů týče, tak to bude lepší (malý spoiler, abys třeba nepřestal hrát jen kvůli tomuhle detailu).
- Marcy byla jasně identifikovatelná, ano… taky jsme prošli pak všechny karty (hlavně proto, že jsme to hráli na dvakrát) a vím, že jsme si pak byli zcela jisti.
- Ohledně řeky: neměli jsme tam problém s výkladem žádného pravidla.
- s frekvencí jsme problém neměli, zajímavé.

Příjde mi, že problém s tím či oným máš hlavně a zejména jen ty. Není to ani tvůj první komentář, kde hru kritizuješ. Doporučil bych tedy asi nějaké EURO a TIME Stories přenechat jiným, bez urážky.

28.12.2019 18:52:24

To Francooaa

Ahoj,

no ja si to prave nemyslim, ze tam chyby nejsou. Podle me jsou a to dost vyrazne. Jinak:


• DNA test neměla armáda - nemas pravdu, ma ho vojak ve vrtulniku, jen si to nepamatujes a my jsme tam dorazili se 3 divkami a 2 jsme museli zahodit (nelogicky, neb toto není ve hre vysvetleno proc), protože to pozaduje karta ve hre. Pokud se spletes, tak vrtulnik odleti a jedes znova.
• checkpointy - ja doufam, ze to bude lepsi. Mame skoro vsechny scenare a rozhodne je chceme odehrat vsechny
• Marcy je identifikovatelna – ano, syn prehledl, ze na karte schranky je informace, ze ho poslali jeji rodice
• Reka – to asi proto, ze jste nezacali hned na rece a pak jste se nevraceli
• Frekvence – mozna proto, ze jste trefili frekvenci hned napoprve – nam se to povedlo na potreti a sezralo nam to 10 casovych jednotek a defakto to ukoncilo 1 run.

Kritika – hele hral jsem to se 2-mi ruznymi skupinami (celkem 8 lidi – 3 scenare) a toto není pouze muj nazor, tak nejak jsme se shodli na tomto vsichni. Predevsim s jednou skupinou mame radi Eldritch a kooperativni pribehovky obecne a vsechny nas vytaci nedostatek pribehu = chybejici prology a epilogy + ostatni problemy - repetitivnost, které se da predchazet + nelogicnosti ve scenarich.

Jinak, jak jsem psal - hodlame projit vsechny pribehy, takze pokud se nam ty scenare nebudou libit, tak to tady napisu, at si lide prectou i jiné nazory nez jsou pochvalne ody. My doufame, ze další scenare budou lepsi.

P.

P.S. Pokud nechces cist, tak to necti. Ja bych to naopak ocenil, protože když se podivam na strukturu hodnoceni, tak nejsem sam a usetril bych peníze za scenar.

28.12.2019 23:07:02

Nazor a spoilery
Tak nejak mi prijde, ze problem je spis ve tvoji skupine, jak hrajete a jake delate rozhodnuti.

- Ocividne jste jeli nekolik runu. Bylo jasne, ze nemelo smysl s sebou vodit vsechny subjekty. A z tech x predchozich runu jste meli mit uz relativne dobrou predstavu, kdo by to mohl byt. Krom toho uz neni treba jit na vsechny lokace, ale jen ty dulezite.

- klicova informace k odhaleni spravneho subjektu je na textu z jedne z postav, za kterou muzete hrat. Ano, je to svinarna, na druhou stranu mate spoustu casu na premysleni, dedukci, prochazeni si poznamek atp.

- rekou myslis lokaci, kam prileti vrtulnik nebo kde je srub a zradi vas tam kriminalnik z prvni lokace? Uprimne mi prijde divne zacinat jednou ci druhou lokaci, kdyz tam jsou zajimavejsi lokace jako treba policejni stanice. Ta hra je pribehova a tak nejak cloveka vede logicky. Jestli by prvni misto, ktere bys navstivil v realnem svete, byla reka, tak bych asi hodne vahal nekam s tebou jit. :-D + nejsem si ted jisty, jestli hra nedala nejake hinty, kde je bod vyzvednuti a neni tam zminena prave reka. Ale spis asi ne.

EDIT: Beru zpet, ze jste sli nejdriv k rece. Z tveho prvniho prispevku je zrejme, ze jste sli dobre - policejni stanice, les atp. Holt jste pominuly detaily, ktere vas staly potom cas, viz frekvence. Tusim, ze zrovna z radia se dozvite, kde je bod vyzvednuti se mi zda nebo je tam minimalne nejaka zminka o tom.

- frekvence neni nahodna, opet je nekde uvedena (konkretne by mela byt nekde na policejni stanici)

Za me osobne je potreba delat logicke rozhodnuti. Nemyslim si, ze je potreba prozkoumat naprosto vse - stoji to cas. Na druhou stranu vidis, ze jste museli "hadat" frekvenci. Je otazka, jestli se vyplati ztratit cas policejni stanici a potom mit rozlustenou hadanku a nebo jit nekam a tam na blind tipovat. Podle me tam je urcity balanc a v nekterych scenarich/pripadech te muze vyjit ta ci ona situace lepe. Nemyslim si ale, ze to je jakysi zlomovy bod, ktery znamena prohru cele hry. Dalsi fakt je, jestli vam jde o dohrani hry na prvni run ci nikoli. Zrovna Marcy case si myslim snad na jeden run dohrat nejde (ne ve smyslu, ze by to neslo, ale ten scenar je relativne tezky).

Nutno podotknout, ze scenar jsme dohrali tusim na tri runy, subjekt jsme eskortovali k rece (nevedeli/nevypatrali jsme, ze lze i ze strechy hotelu, coz by bylo asi jednodussi) a neuspesne. Presto to byla naprosto pardni hra a neskutecne jsem si ji uzil, protoze slo o atmosferu a zabavu, kterou jsme zazili behem hry. Nikoho nenapadlo reset a zkusit stesti s jinym subjektem. Proste jsme to brali tak, ze jsme neuspeli a hotovo. :-)

Podle me tento typ hry neni o konci samotnem a jeho spravnem rozulzeni, ale cele te ceste na konec, ktery muze (spravne uhodnete) a nemusi (spatne uhodnete) dopadnout dobre.

28.12.2019 23:52:03 | Upraveno autorem (porovnej)

To p_lichnovsky
Tak jsem si to pro jistotu ověřil ještě na internetu a ano, DNA test je předávám agentem TIME agentury, takže mě prosím neopravuj ve věcech, které neznáš nebo si je nepostřehl, čehož asi bylo více. (to, že byl převlečen jako voják, je jedna věc. To, že ti po úspěšném zdoláni Bob řekne, že jste se setkali s dalším od nich je už věc druhá.)

Díky Vojtovi, že tu ještě vysvětlil i frekvenci.

Sto lidí, sto chutí. Nemám proti konstruktivní kritice nic, ale třetina věcí, co jsi vyjmenoval byla buď tvá neschopnost nebo vaší skupiny.

Ty jsi tu nepopisoval jen svůj názor na to, jak tě v některých věcech hra štve, ale přímo si "napadal" určité části hry, které byly naprosto bezproblémové. Není to jen tady, ale i v předešlém scénáři.

Jednoduše mi přijde, že detektivní hry nejsou nic pro vás, aspon v podobě, jak se zatím vytvářejí. To je zase můj názor. :-)

29.12.2019 01:23:47

To p_lichnovsky
Některé tvé argumenty ohledně hry mě přišly taky divné a během hraní jsme na ně přišli a vyřešili. Já mám zase naopak rád hry, které mi nemusí všechno do puntíku vysvětlit a můžeme společně s hráči zapojit fantazii.
V tomhle si užívám knížky od Stephena Kinga, kdy po přečtení poslední stránky knihy si mohu domyslet třeba 3 různé konce. Zkrátka každý to má rád jinak ;)

29.12.2019 09:45:37

Spoilerov jako obhajoba scénáře
Za mne byl tento scénář lepší než Sanatorium a víc jsme si jej užili. Byl složen z logických na sebe navazujících věcí. Vezmu to po nějakých bodech jak je zahlédnu v diskuzích.

* Frekvence: p_lichnovsky by dal frekvence např. na policejní stanici. No a oni tam přesně a přehledně na monitoru byly. Takže co si víc přát. Prostě bylo třeba se dívat a ano trochu hledat detailnější věci, když jde o práci agentů. Na policejní stanici byly 4 frekvence načež jen jedna se shodovala s frekvencemi v bunkru a navíc to byla zrovna ta u níž byl nakreslený vrtulník. Takže žádné "trefování" té správné s brutálním úbytkem času - a o tom tahle hra je. Jo a ještě - rádiem se volá a ne poslouchá a volám tam kde očekávám odezvu a ne jen tak zbůhdarma testuju frekvence - tedy nevidím to jako totální úlet tvůrců.

* Hotel: Ve hře je, že v hotelu se scházeli papaláši a že tam to vše tak nějak začalo. Rozhodně to není místo jen "zamořené a není důvod tam chodit". Naopak trezor a heliport jsou hodně přínosné.

* Řeka: Jelikož nám přišlo logické se relativně na začátku podívat na Policejní stanici, protože kde do háje by o takovém bordelu ve městě mělo něco být, tak jsem měli klíče od střechy hotelu. Tam se po čase dostali, využili je a věděli, že tam je heliport - jen nám chybí ta helikoptéra a Marcy. Na řeku jsme za naše dva běhy vůbec nešli, protože jsme tam nic nepotřebovali. Měla tam být vojenské základna - to jsme věděli, ale neměli jsme pocit, že ji na něco potřebujeme. Měli jsme dívku, zavolán vrtulník a věděli kde je heliport. Ale souhlasím s tím, že řeka by nemusela být viditelná od začátku.

* Vodítka k lokacím: Není třeba, aby mi hra dávala jasná vodítka. Vím, že tu jedou experimenty, tak se zajímám o vědce - ideálně Walterse (nebo jak se jmenoval). Hledám náctiletou v zamořeném městě - zajímá mne Policie a Škola. O hotelu jsem psal. Nejasný pro nás byl les, ale zase jsme z Policie věděli, že by se nám hodila sekera a kde ji hledat, že jo.

* Marcy byla důležitá a proto pracovník TIME měl její DNA kvůli ověření. To, že člověk předává jen jednu dívku je podmínkou toho, aby mělo smysl ji nějak identifikovat. Dívka si měla prožít své a agentura TIME dělá očividně co nejmenší změny tam kde zasahuje, takže nezachraňuje celé město. Za mne mimo vysvětlení proč je dívka důležité (což jako řadový agent vědět nepotřebuju - prostě je), bylo v misi vše. I o jaké šlo ve městě experimenty. K její identifikaci nemám výhrad - vše je ve hře.

* Minigun: Je na tři výstřely, ale každý udělá dva hluky. Tj. bereš si na něj tři žetony a při výstřelu odložíš jeden jako hluk a přidáš k němu další hluk ze společné zásoby.

* Brutální náhodnost konzumace času: Zásadní z mého pohledu je pořádně prozkoumat místa, která je logické, že by mi mohla dát co nejvíc relevantních informací a poté vyrazit na ta kde je asi budu potřebovat po případě ta méně zajímavá. Pak nedělám věci pokus - ztráta času.

Nejasnosti za mne:
* Druhý příchod na řeku ve stejném běhu, bych už nic nelosoval, ale ve hře to asi jasně řečeno není.
* Já se trochu trápil s tím, zda, když umře nějaký infikovaný, tak neodebrat jeho infekční žetony ze stupnice času. Podle mne by to bylo logické, když už s námi není, ale pravidla tak neříkají.

A flavour textu mohlo být klidně trochu víc - o tom žádná - ale oproti Sanatoriu to byl posun k lepšímu.

Honza Mamut
*Problém v Katalogu her? Napište mi.*

18.2.2020 10:26:25

Vybíráme z Bazaru

Nova Aetas Renaissance KS Titan pledge
Nova Aetas Renaissance KS Titan pledge
Akt. cena: 4500 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas