Studená válka 1945–1989

xxxxxxxxxo hodnoceno 545x (Seznam vlastníků)

Studená válka 1945–1989 - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra, strategická, diplomacie
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Ananda Gupta
Jason Matthews
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

postrehy ze hry

ahoj,

Chci se podelit o svoje dojmy ze hry cca 3 mesice po jejim zakoupeni (kupoval jsem deluxe verzi z druhy ruky pres ebay od nekoho z USA - kupni cena a zazitky s clem s ceskou postou staly zato! Budte radi za reprint!).

Hra me nesmirne chytla, za ty tri mesice jsem odehral odhadem cca 15-20 her (+ smiroval par her na Vassalu), pul na pul s pritelkyni a kolegou z prace, ktery hra chytla uplne stejne. Pritelkyne hry jinak nehraje a moc sportovniho ducha nema, kolega je naopak sachista a celkem deskovkar, dost soutezivej, coz jen dokazuje, ze TS muze bejt atraktivni fakt pro kazdyho.

Musim se dost smat, kdyz tady nebo na BGG ctu vsechny mozny kategoricky odsudky, bavi me to, protoze jsem taky prosel stadii, kdy se mi hra zdala prilis predvidatelna (ve smyslu ze jde prilis brzo odhadnout viteze) nebo prilis linearni, pak zase prilis na nahodu, pak zase moc lehka za Soveta (nejrozsirenejsi omyl) pak zase moc tezka, pak zase ze nektere mechaniky hry jsou moc slaby (realignmenty, vesmirnej zavod), atd..clovek ma tendenci si to ruzne omlouvat, ve skutecnosti je to vždy spis o neumeni prohravat a nechuti premejslet :) S odstupem hru vidim fakt jako vyvazenou, plnou zajimavych nuanci a paradoxu, replayabilita je vysoka, proste me to bavi :) A nejlepsi jsou presne ty "a-há!" momenty, kdy si clovek uvedomi, ze zdanliva chyba v designu hry je ve skutecnosti mooc dobre promyslena feature. Vsem muzu doporucit, nezahorknete, pokud vam to nejde, prectete si nejaky rady na netu a zkousejte to znovu, stoji to za to. Optimalni strategie je kolikrat dost kontraintuitivni..

S tim souvisi jedna ze dvou mych trvajicich vyhrad ke hre - opravdu to chce znat karty, prohlizet odhozy, premejslet, co je jeste ve hre a co muze mit protivnik na ruce. Zkusenejsi hrac zacatecnika konzistentne smete i s prstem v nose, a to i pres (zdanlive) velkej element nahody. A kdyz hrajou dva zacatecnici, Sovet to ma, priznavam, o dost lehci a snadno muze Americana znechutit.

Druha vyhrada je, ze hra je dlooouha. Hraci cas 180 minut na BGG je imho dost optimistickej, ja to vidim spis na 5 hodin. Ke konci hry pak nervy pracujou, zvlast u toho kdo prohrava.. jsem sachista zvyklej na vazny partie, presto me TS dokazal dost vystavit. Fakt doporucuju tohle nedopustit a hrat hru treba natrikrat, i za cenu toho oseru se zapisovanim umisteni zetonu atd. z tohohle pohledu se mi extremne osvedcil modul na Vassalu s dvema notebooky, da se hrat po jednom dvou turnech a sejvnout, deskovka ma kouzlo, ale vytahoval bych ji jen svatecne.

Jinak mam jen slova chvaly, hra je velmi dobre, fortelne udelana (jak jsem cetl, v kontrastu k puvodni non-deluxe verzi..).

Komplikovanost hry ostre kontrastuje s jednoduchejma hernima proprietama - krome ruznych ukazatelu stavu ma clovek prakticky jen dva druhy zetonu s ruznejma cislama, jaky osvezeni napr. proti Agricole a vsem podobnym (mnohem horsim) modernim deskovkam, kde clovek zongluje 10 druhama karticek 50 druhama zetonu..

Velmi ocenuju setting, nic proti laserum a goblinum, ale tohle je daleko vetsi sranda, kdo ma aspon trosku vseobecnej prehled o ty dobe, dokaze si hru dostatecne okorenit hlaskama a roleplayingem, zazpivejte si avanti popolo pri sovetskem coupu italie, zarvete si "glorijus kantry of pakistan!" s prislusnym prizvukem, kdyz v pakistanu vyhrajete brush war, nebo jako muj kolega, mimochodem praktikujici katolik, vystrelte za sovety papeze do vesmiru...dvakrat v jedny hre! :)

na zaver, kdyz se vratim k ty zdanlivy prevaze Sovetu, pri rozumny taktice a resource managementu Americana je to opravdu jen iluze..Sovet ma na pohled brutalnejsi karty, American je ale daleko schopnejsi skladat korunku ke korunce a tisickrat nicim umorit osla (nenapadny karty typu Puppet Governments, Panam Channel, OAS Created...)

par postrehu na zaklade dosavadnich skromnejch zkusenosti, asi jde o ocividny veci, ale presto se podelim, neberte to ne jako neochvejny pravdy, sam se ucim.

- Italie neni tak zranitelna jak se zda - kdyz vam ji Sovet hned coupuje, radujte se - zachranili jste Iran..expanzi do Afghanistanu, Pakistanu a Indie Sovetovi zatopite dostatecne na to, abyste Evropu vykompenzovali..
- CIA created je velmi silna karta, nejde o ukazovani ruky, ale o to, ze American muze zahrat 1 ops uz v headlinu, tim predbehne Soveta a muze udelat symbolickej prevrat na snizeni defconu (a zachranit tim treba tu Italii)
- Truman Doctrine aka Dirty Harry je nejsilnejsi americka karta early war, při trose stesti se tim da korunovat pretahovana se Sovetem o Francii (po De Gaullovi), pokud uz byla zahrana varsavska smlouva a mate par 3-4kovejch karet, stoji to i za utok do plnejch na vychodni nemecko.
- dva regiony hodne klamou telem - blizkej vychod se zda pro Americana silnej, ale vinou Muslim Revolution atd. je dost riskantni do nej moc investovat (i kdyz roli hraje i obrana proti OPEC..). naopak stredni Amerika se zda jako jasny rudy hnizdo (Che, Liberation Theologies, Fidel atd. atd.), ale uz parkrat se mi podarilo z nej udelat totalni modrou zonu, klicem jsou, jinak zridka pouzivany, realignment rolly, kterejma je potreba vycistit Mexiko a Kubu a vyuzit bonusu na hod, co dava sousedstvi USA. Tim, ze ma stredni Amerika jen tri batt. zeme, snadno se kontroluje a protivnik z ostatnich zemi celkem snadno vyhani, tim je mozny tam ziskat daleko vetsi bodovou prevahu nez v Asii nebo Evrope..minimalne ve dvou mych US hrach bylo skorovani zde tim ko direktem co rozhodl hru.
-kdyz mi Sovet po prvnim zahrani preda cinskou kartu, standardne se snazim na ni sedet do konce hry. Formosan resolution je silnejsi nez se zda, Tajwan je presne ten jazycek na vahach v Asii. A Ussurri River Skirmish je jedna z nejbrutalnejsich karet ve hre.
-maloktera sovetska karta v early war je tak silna, aby stalo za to ji hazet na vesmirnej zavod. zatnete zuby a vsechny sovetsky karty (hlavne s hvezdickou) hrajte na ops, je lepsi se toho zbavit brzo, nez aby vam, janevim, DeGaulle najednou vystrcil svoji odulou hlavu v late war! :) vyjimkou je dekolonizace a destalinizace, ukolem early war je pro Americana zabranit brzky sovetsky expanzi do tretiho světa, kterou v midwar silene zuroci! (ok, a taky tu early war prezit :)) Fidel nevadi, Kuba se realignuje.
-naopak, maloktera americka vicebodova karta je tak silna, aby se ji vyplatilo hrat na event, marshalluv plan vetsinou, ale ne vzdycky, NATO nebo Japonskej pakt skoro nikdy..
nejdulezitejsi, mozna banalni vec, ale je na zacatku tezky si to naplno uvedomit - kdyz hrajete svy karty s hvezdickou na ops a protivnik svoje na event, protivnikovejch karet bude ve hre ubejvat, zatimco vase budou zustavat! Když se min zkusenej protivnik uprostred midwar bude divit, proc ma plnou ruku vasich karet, vy budete vedet proc! :)
-pokud to v Evrope nepujde podle planu, dominance Soveta v bg zemich se da snadno kompenzovat pomoci lacinejch stredomorskejch zemi..dlouho jsem podcenoval Turecko, Spanelsko, Recko, ale muzou za levno hodne pomoct.

tak, urcite me jeste neco napadne, moc jsem to po sobe necetl, upozorneni na blbosti uvitam
4.10.2011 20:07:45

to pivokrevník
Pěkné, ale proč to píšeš do diskuze. Proč tak perfektní hodnocení hry nedáš tem, kam to patří - tedy do recenzí. Nezapadne to v diskuzi, zpřístupní se to více lidem a ještě za to dostaneš body.

4.10.2011 20:40:39

tak moje postrehy
ja mám za sebou cca 55 plus hier a niektoré veci ti tak trošku "okomentujem". veď aspoň ti niekto bude oponovať.

prvý nesúhlas je v hracom čase. 5 hodín? myslím si, že ani prvú hru TS som tak dlho nehral a skončili sme v late war. TS je podľa môjho názoru ťažká hrá na premýšľanie, ale zase na 5 hodín to nevidím. ak už hrajú skúsení hráči čo poznajú karty, nemôže hra trvať viac ako tri hodiny a to som už trošku prehnal. my to dáme do 2.5 hodiny. nad tri hodiny to je v mojich očiach vyslovene zdržiavanie. ale holt ste šachisti, tak možno preto. ja mám šach síce rád, ale ako uvádzam vyššie. maximálne tri hodiny bohato stačia. ak sa hrá online cez vassal alebo inú stránku a hrajú skúsení hráči, partia je odohraná do 1,5 hodiny, keď PC robí veľa vecí automaticky. čo sa týka hrania na "borde" a cez PC, mám úplne taký istý názor. hra na stole má svoju romantiku, ale hranie na ťahy cez vassal pomocou e-mailov je oveľa lepšie na premyslenie tej najsprávnejšej taktiky.
ešte k tvojim postrehom.
ad taliansko - nemôžem s tebou súhlasiť, ani nesúhlasiť. všetko závisí od hry. soviet spraví prevrat na taliansko a ty dáš body do pakistanu a afganistanu a potom bác, indicko-pakistánska vojna a je to v čudu. ak sa pridá k tomu zlý prevrat na získaný pakistan a potom sovietov super prevrat na iran, je zdanlivo málo významné taliansko veľmi významné. a takéto veci sa stávajú. tak isto brush war na taliansko ak ho má soviet a okolité krajiny ovláda us player lebo si ich poistil marshalovym plánom. jednoducho toto všetko závisí od tej ktorej partičky.
- CIA a lone gunman sú veľmi-veľmi silné karty
- vôbec nesúhlasím s taktikou zadržiavania čínskej karty us playerom. načo? ak mám pre ňu výborné využitie a hlavne efektívne, idem do toho. kašľať na ussuri, ktorý btw. sa dá ľahko eliminovať a dá sa na neho pripraviť. hráč, ktorý s ňou neráta, by sa mal zamyslieť. je silná a nepríjemná, ale oveľa väčšiu šarapatu vie urobiť hlas ameriky. ale opäť - závisí to od aktuálnej situácie na mape. niekedy som us player a hrám ussuri radšej na body, lebo event by bol nezmyselný.
- truman doctrine a blockade - veľmi často sa na to dá pripraviť a eliminovať tak tieto eventy
- ad klamanie regiónov telom - tiež nemám rovnaký názor. stredný východ práve kvôli moslimskej revolúcii musí us player obsadzovať ako šialený. samozrejme ak to stíha. ale v zásade, čím viac krajín, tým lepšie. aspoň mne sa to vždy oplatilo. tak isto stredná amerika sa nezdá byť vôbec sovietská. ale nie je ani americká. mexiko je takmer vždy v našich partiách americké. realighmenty rulez. panama je stále lotéria a kuba je jazýčkom na váhach v tomto regióne. američan musí robiť realighment pokiaľ to nemá soviet poistené vedľajšími krajinami. to je celé.
- hranie sovietských eventov s hviezdičkami američanom. to je pravda :-)
- ad americké eventy. nato ako us player hrám stále na body. japonský pakt je fakt 50 na 50. záleží od sitácia a marshallov plán nevyužiť - tak to som zatiaľ nikdy neurobil a neľutujem.
- a turecko, španielsko a grécko sú veľmi "kľúčové" krajiny, hlavne s kombináciou maršalovho plánu :-)

takže toľko možno moje postrehy. každopádne považujem túto hru za vynikajúcu. patrí do mojej osobnej top 3 :-) a o šťastí v nej si myslím asi toľko - ak sa stretnú dvaja vyrovnaní hráči, tak to šťastie môže byť (ale vôbec nemusí) jazýčkom na váhach. inak je táto hra len a len o schopnostiach hráčov a o tom neurobiť chybu, lebo tie sa kruto trestajú :-)

4.10.2011 20:51:25

herni doba
Taky nesouhlasím s tím nadstřeleným odhadem herní doby...mám nahráno přes 40 partií a v posledních 10-15, co hraju se stejným spoluhráčem, se herní doba nedostala nad 140 minut a to se hrálo ve většině her až do late war.
Jinak pokud jde o strategii a sílu jednotlivých karet, tak se nechci pouštět do nějakých diskuzí a sdělování dojmů, myslím, že nejkrásnější je, když si na všechno tohle hráč přichází postupně sám. Všechno je to o vývoji situace a jsou partie, kdy tady uváděné "silné" karty tolik škody protivníkovi neudělají, protože není prostě prostor pro jejich efektivní zahrání a naopak, to je na TS to pěkný, každá partie je prostě jiná.
Moc se mi líbil záznam toho finále z nějakýho turnaje, co tu někdo postnul. Oba dva hráči hráli hodně zajímavě a z mýho pohledu docela nestandartně.

Jinak, samozřejmý je, že tahle hra hodně stojí na znalosti karet, resp. vědět na co si dát pozor a s jakýma nejhoršíma eventualitama počítat, no a když se fakt nedaří, tak je to prima lekce z minimalizace ztrát.

Taky považuju TS za jednu z nejpovedenějších her, která je navíc díky poměrně jednoduchým pravdilům i hodně přístupná. Zkušenost hráčů hraje velkou roli, ale přecejen i náhoda může z vývojem hry hodně zamávat.
Ale pod to, že nováček nemá proti někomu, kdo má trošku nahráno, nejmenší šanci, se bez jedinné pochyby podepisuju :-)

4.10.2011 22:52:34

Vyhoda hry za rusa
A, bavíme-li se o deluxe verzi, tak souhlasím s tím, že to rus nemá zdaleka lehčí. A hrát s variantou občanské války, tak mi přijde už trošku v nevýhodě...

4.10.2011 22:58:42

to assad
presne si vystihol tú dôležitosť kariet. v každej hre to je inak :-) a to je krásne na TS. ad deluxe verzia. tak isto sa pripájam k názoru, že spolu s občianskou vojnou to sovietovi táto verzia hry pekne "osladila". hlavne karta NORAD je skutočné peklo pre sovieta :-)

4.10.2011 23:20:08

reakce
to monkeyml
co se tyce jednotlivejch vyhrad, celkem souhlasim, ale to beru samo sebou, ze vzdy zalezi na kartach a okolnostech, nechtel jsem vsude psat ruzna kdyby a jestlize, myslim, ze uz tak jsem se docela rozepsal.

co se tyce Americana a Cinske karty, tam se opravdu neshodneme, ano, zase plati viz vyse, zalezi na okolnostech, ovsem myslim, ze tech okolnosti, za kterejch je zahrani Cinsky karty Americanem opravdu vyhodny, je jak safranu (zvlast po zahrani Formosan Resolution) - jasne, kdyz mi jeji zahrani da treba kontrolu regionu kdyz mam skorovaci kartu na ruce, asi nebudu vahat :) ale obecne, ta karta vlastne rika, pouzij 5 ops, a zaroven dej protivnikovi 5 ops (kterej v kazdym turnu zacina, takze ma iniciativu!) nebo jeden VP na konci, zrus si bg zemi v Asii a znemozni si zahrani jedny ze svejch nejsilnejsich karet. (O Nixonovi nemluvim, chapu ze se vetsinou stejne hraje na ops..)

co se tyce hraciho casu, pokud se bavime o deskovce a ne Vassalu, tak si opravdu cas pod tri hodiny neumim moc predstavit, kdyz jenom vynasobim pocet kol a headline fazi jednou minutou (ano, vim ze kolo muze trvat o dost kratsi dobu, ale na druhou stranu nepripocitavam zadnej cas na doprovodny cinnosti jako michani, pocitani skoringu atd atd.) vyjde mi skoro 160 minut! a to musi bejt hra dvou hracu, ktery znaj karty nazpamet, neresi zadny errata, nemusej moc premejslet, nebavej se spolu a hrajou strojovym tempem bez prestavky..mne sviznejsi tempo vyhovuje, mejm dosavadnim protivnikum tolik ne. 5 hodin jsem asi prehnal, ovsem stejne si myslim, ze minimalne u zacatecniku nebo lidi, co deskovku berou spis spolecensky, to bude urcite bliz k tem peti nez ke trem..

to kren: uprimne receno, na nejaky bodiky jsem pritom nemyslel..daj se nekde vymenit za penize? :) a jako recenzi jsem to moc nebral, spis opravdu jako podnet k diskuzi (coz jsem rad ze se povedlo!), protoze tu bylo nejak mrtvo.

5.10.2011 13:42:31

hmm
Pekne komentare, pekne cteni, jen tak dal :) Uz jsem to dlouho nehral, musim do toho opet uvest sveho byvaleho psoluhrace, ktery se mi vratil z Albionu. Mam starou verzi a zatim staci, o upgradu neuvazuji, i kdyz se povedl. Ale priznam se, ze ta stara mapa se mi libi vic.

5.10.2011 13:54:24

sydo
Mas u mna jedno plus za toho psoluhrace.

5.10.2011 14:04:31

to pivokrevník
O body samozřejmě nejde. Hlavně jde o to, že časem tahle diskuze zapadne v propadlišti dějin a kdyby to bylo nahráno jako recenze a ne jako diskuzní příspěvek, tak diskuze pod recenzí probíhá taky, ale má to obrovskou výhodu, že to nezapadne a může to být inspirací někdy za rok pro nového hráče TS, který si jednoduše otevře položku recenze, kdežto v diskuzích něco hledat, zvlᡚť když se tady člověk moc nevyzná je vždycky porod.

5.10.2011 14:57:31

pekne citanie
TS je aj u mna v top3 najoblubenejsich hier. Co sa tyka nahody treba povedat, ze v pripade ze v jednom turne dostanem full hand superovych eventov s nizkymi Op moze ma to nezvratne poskodit na zvysok partie (pokial samozrejme nieje super zaciatocnik). Hody kockou su irelevantne, skuseny hrac ide na istotu, iba v pripade ze mu hori za patamy prehnane riskuje.
Treba poznat vsetky karty a sledovat ich. O tom to je. Mne trvalo 10 partii kym som si do hlavy natlacil vsetky eventy a na niektore z Late War dodnes obcas zabudam. Problem je ze hru vlastnim ja a hram ju s dvoma hracmi na striedacku, takze voci kazdemu mam 2x vacsie skusenosti. Zacinam v poslednej dobe pravidelne vyhravat za akukolvek stranu a to ma prestava bavit. (Zohnal som si teda dalsiu CDG hru od GMT pre 2 hracov aby sme zase zacinali od piky)
Co sa tyka hracieho casu s jednym z mojich protihracov dohrame do 3 hodin (aj ked hru dohrame do konca) s druhym je to niekedy aj 5 hodin (moc premysla) ale mne to nevadi, lebo si vacsinou otvorime flasu dobreho vinka a aj vykecavame o zivote.

5.10.2011 14:57:48

to all
pivokrevnik - no s tou cinskou kartou sa proste nezhodneme :-) je silna, ale ked pomoze zabrat BG krajinu, tak neriesim ci to potom bude moct spravit super. hlavne ak ide o sovietskeho hraca. len nech to spravi v prvom AR. ja urobim prevrat na klucovu zem v afrike a podobne. taiwan a formosan revolution je sice silny ale v nasich hrach pride do hry tak v 5%. v pocte BG krajin je od early war pomer BG krajin 4:2 a sem-tam sa to vyrovna na 3-3 a ked sa to stane, tak uz je neskoro riesit taiwan. ale akokolvek. kazdy hrac ma inu taktiku a krasne na TS je, ze aj po tom mnozstve hier sa este stale ucim a objavuje jednotlive tajomstva hry :-) to je skvele :-) a ten cas? no vravim ti. normalne na boarde (nie cez vassal alebo inak cez PC) to s kamosom hrame za 2,5 hodin. maximalne tri hodinky. nikde nie dlhsie a stihame si aj pokecat a zasrandovat ;-)

to sydo - mne sa paci viac deluxe mapa. aj tym, ze je pevna aj vyzorom :-) a co sa hrania tyka, tak stara verzia je tiez OK aj ked kartu aldrich ames v starej verzii povazujem za prilis silnu a uprava v deluxe edicii je viac nez rozumna :-)

to gaspar - tak to mame rovnake. TS v nasej top 3 ;-)

5.10.2011 15:09:04 | Upraveno autorem (porovnej)

reakce
to kren - ok, chapu, pastnu to jeste do recenzi. snad to tam nebude pusobit blbe vedle ucesanejsich recenzi, psal jsem to fakt stylem prispevku na diskuzak, z voleje, bez diakritiky..

to gaspar - copak plna ruka souperovejch eventu s nizkymi ops, nejhorsi vrazda je plna ruka skorovacich karet, kdyz clovek nema prevahu - jednou jsem si za americana na zacatku midwar liznul 4!

ad hrani se souperi na stridacku a dvojnasobny zkusenosti, mluvis mi z duse :(

5.10.2011 16:48:29

pivokrevnik
pěkné postřehy, většinou souhlasím. Formosan resolution je opravdu dobrá karta a hodně amíků sedí na čínské kartě, protože zkušenější hráči drží v Pákistánu či Thajsku převahu aspoň o 3, aby nedali soupeři možnost dát tam 5 bodů s čínskou kartou a zemi sebrat :). No a na nic jiného se amíkovi čínská karta moc nehodí, protože k puči v Asii dochází zřídka, obvykle defcon strašně rychle klesá...
CIA karta je nepříjemná, hlavně když ji dostane Rus... musí se jí zbavit, dokud je defcon vysoko nebo nemá bg zemi v Africe/Americe, aby neprohrál na jadernou válku. Občas s ní nastávají takové veselé kombinace jako Fidel, další tah začíná defcon 3, US headline Duck&Cover, který jej ihned srazí na 2 a následně Amík vyhodí pětiletým plánem Rusovi jednu kartu, takže on musí zahrát CIA created a hned prohraje.
Ještě bych dodal postřeh k vesmírnému závodu, začátečníci tam rádi dávají body, ale ono se to až tak nevyplatí, skórovací karty z mapy vynesou víc. Hlavně v midwar je spousta US eventů za dva body (co si pamatuju z non-deluxe verze), které jsou ale docela nepříjemné a musí být většinou Rusem zahrány do vesmíru. A pokud je tam už potřeba karta za 3 body, tak s nimi nic nenadělám.
tak mě to nalákalo, jak tu čtu a píšu, já se snad na tu deluxe verzi konečně podívám a zajdu na wargameroom... Jo a na WGR byl turnajový limit na partii pro každého hodina, stačilo to, ovšem práci robil program.

5.10.2011 20:01:50

to petr
wargameroom je pre hráčov čo poznajú karty asi najlepší priestor na hranie online čo sa tejto hry týka :-) ad CIA. keď som soviet a mám ju na ruke, nemám pokoja, kým sa jej nezbavím. je to ozaj hnusná karta :-) ad čínska karta - tá pomáha aj pri zlej "ruke". ak mám samé jednotky a dvojky tak sa tá jedna štvorka stále hodí, hlavne ak je už boj v ázii viac-menej jasný. pri našich partiách zmení čínska karta majiteľa minimálne dva krát, ak je v hre. keď hráme čínsku vojnu, tak môj jeden stály súper hrá za sovieta väčšinou tak, že čínsku kartu do hry ani nedá :-)

5.10.2011 22:41:43 | Upraveno autorem (porovnej)

herní doba
Mám odehráno cca 15 stolních partií a absolutní souhlas s pivokrevnikem, samozřejmě záleží na tom, jak daleko se velmoce dostanou, ale odehrát až do závěrečnýho scoringu čtyři hodiny se nám ještě nepodařilo. Většinou mám na turn 20 až 25 minut, ke konci už to s únavou a přeci jen ne úplně známejma kartama leze k půl hodině...

4.11.2011 22:40:04

to Luc44
nuž niekto premýšľa dlho, niekto krátka. mňa by to asi hrať cez 4 hodiny nebavilo. u nás aj s late war max. 2,5 hod. :-)

5.11.2011 10:20:41

TS je bomba...
Včera jsem odehrál jednu z nejlepších svých partií... borec z UK byl na tom tak dobře, že nemusel karty vůbec číst a já sotva stíhal registrovat, co hraje. Přesto to byla jedna z mých nej her.... jak mým výkonem, tak napětím.... teprve v 9. kole jsem jako Sovět prohrál a to až na nešťastnou kombinaci karet, co mě dohnala ke global war..... jinak jsem si ale potvrdil,že TS je unikátní hra s unikátní atmosférou, s unikátní hratelností, unikátní vybalancovaností..... a vůbec..... prohrál jsem a přesto nad partií stále přemýšlím. TS je bomba i po několika letech, co ji znám....

21.1.2012 03:24:13

Pekische
TS skutecne je bomba, jen me obcas stve, ze je v podstate rozhodnuto o vitezi behem prvnich dvou kol a zbytek se uz jen dohrava. To se vetsinou stane ve chvili, kdy jednomu hraci prijdou 4kove karty, druhemu jednickove a dvojkove, pak tomu prvnimu jeste popada kostka/druhemu vubec a je vymalovano (Italie pryc, Iran pryc a tim i Asie). Pak ve tretim dostanes na event red scare/purge a uz se jen dohrava. Nehral sem jen jednu takovou hru...

21.1.2012 10:30:24

TS bomba fakt je
S kamarádem jsme nováčci, máme za sebou asi čtyři nebo pět her, kromě jedné vždy vyhráli USA. Předposlední hra byla neskutečně napínavá, dohrávalo se na všech deset kol, ačkoliv Sovět stále bodově vedl, USA začínali dotahovat a pomalu jeho bodový náskok ukrajovali. Rozhodlo konečné bodové počítání všech regionů, bylo z toho vítězství USA o šest bodů. Naopak v naší poslední hře Sovět nedal Američanovi nejmenší šanci, bylo rozhodnuto ve čtvrtém kole. Všechny bodovací karty, co byly zahrány, vyložil Sovět, takže krásně kontroloval, kam se vrhne, kdežto Američan byl všude pozdě.
Dvě hry, úplně rozdílný průběh. Jedna dlouhá, epická s napínavým rozuzlením, druhá zase neskutečně rychlý masakr.
Opravdu skvělá hra.

21.1.2012 11:13:28

TS
je vynikajúca hra a nemám problém si ju zahrať kedykoľvek...neviem koľko hier mám za sebou ale bude ich cez 60 a naozaj sa raz alebo dvakrát stalo, že bolo "vymaľované" do prvých štyroch kôl, ale myslím, že dve hry z viac ako 60-tich sa dajú prežiť. TS je unikátna hra a komu sa raz zapáči, tak nie je šanca, aby sa mu obohrala :-)

21.1.2012 16:53:26

Vybíráme z Bazaru

Marvel champions Rogue Hero pack
Marvel champions Rogue Hero pack
Akt. cena: 310 Kč
Končí za: 8 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas