Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 2500 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | REXhry Lucky Duck Games Red Raven Games |
Autoři: | Ryan Laukat |
Rok vydání: | 2020 |
Sdílej: |
CZ verze s přídavky
Ahoj,
nějak se mi nedaří dohledat, zda se v CZ vydání plánuje základ nebo i oba přídavky? Hru zvažuji a rozhoduji se, zda pořídit eng na sólo hru, nebo počkat na cz, kterou bych mohl hrát s více lidmi (kteří eng verzi nedají)
A ta dostupnost celé mapy pro mě bude asi rozhodující faktor
Díky
Teď děláme základní hru bez přídavků, uvidíme, jak se tomu bude dařit…
Dungeon Master v REXhry a Planetaher.cz
Za mě - mám obě rozšíření - bych určitě nebral jejich dostupnost jako rozhodující faktor pro pořízení. Hra je skvělá a je v ní plno obsahu i bez nich. K Tides of Ruin jsem se pořádně po třech kampaních ani nedostal a Dungeons mi zas přijdou trochu hůř napsaný než základ.
Souhlas že v základu je obsahu dost a dost, ale osobně bych bral Tides of Ruin, tedy zbytek mapy, jako naprosto zásadní rozšíření, narozdil od dungeons, bez kterých se určitě dá obejít.
@Kame záleží na tom, co považuješ za zásadní. Určitě není Tides of Ruin zásadní v tom smyslu, že by bez něho byla hra nějak nekompletní. Je to jen víc hry a hraje to na potřebu hraje to na potřebu hráčů mít zpřístupněnou celou mapu. Ta je ale dost velká i bez něj.
Jestli by to rozhodování mělo být a) koupit si jen základ v češtině a hrát s kámošema, co nedávají angličtinu, b) počkat až bude dostupný i rozšíření v češtině, nebo c) koupit všechno, co jde v angličtině a hrát sólo, tak bych osobně volil a).
@Slouha Tak to je samozřejmě hodně subjektivní. Ano hra je kompletní i bez toho a ano vzhledem k systému pokud tím směrem člověk nevyrazí naslepo, tak ho žádný quest nezabere tam ani zpět. Jsou ty části mapy víceméně izolované.
Nicméně hru jsem hrál ve dvou i s neanglictinarem, a přesto to bylo v pohodě. Byl ze hry nadšený, a to jsem musel pořád číst jen já, a překládat za pochodu. Navíc, zmiňovalo se tu i sólo, a upřímně já hru jinak jak v sólu nebo max v těch dvou bych ani nehrál. Jde z toho cítit že to původně mělo být opravdu jen pro 1-2 hráče, a víc hráčů se přidalo až později.
Celé to bohužel je o tom, že v případě, že se hra bude hodně líbit, ale nebude se dost prodávat (jako věřím ze se prodávat bude), tak se člověk prostě k tomu dalšímu obsahu nedostane, jako leda si to koupit v angličtině.. což by ale asi nebyl takov problém, díky tomu, že se ty dvě mapy neprolínají co se klíčových slov týče.
Celkově ale souhlasím, pokud nevadí chvíli počkat, asi bych počkal na tu českou verzi. Hlavně pokud si člověk není jistý, že ho to chytne natolik aby to projel několikrát.
@Kame opravdu se neprolínají? Ve smyslu, že nejde načnout quest/získat informaci ke questu na základní mapě a dodělat ji v té z rozšíření? (Případně naopak) Sám nevím, zatím jsem hrál jen základ. (Např. u 7th Continent mi vadilo, že se dílky mapy odkazovaly na obsah dostupný jen v promech/rozšířeních - "najděte kartu XYZ', která mezi kartami ale nebyla a až díky google jsme zjistili, že v krabici retail verze není)
Hlavní věc, co vadilo, tak že jsme ze severu mapy museli jet zpět stejnou trasou dolů a tím jsme v podstatě pár tahů ztratili. Normálně bychom jeli jinudy přes novou mapu.
@Houp jak píše @Kame to rozšíření je vlastně úplné izolovaný od zbytku. Z mejch třech kampaní si nepamatuju, že by z hlediska příběhu něco z rozšíření odkazovalo na základ a obráceně.
Já jinak hrál ve dvou, ve třech a ve čtyřech a užili jsme si to vždycky. Sólo jsem chtěl jednou zkusit, ale přišlo mi, že by to jednak dělalo hru malinko snazší a chybělo by mi sdílení příběhu s ostatníma a identifikace s postavama. Ale to už je hodn daný tím, co od toho člověk čeká Ale souhlasím, že největší smysl to dává ve dvou.
@Houp tak úplně 100% to asi nemůžu potvrdit, ale při posledním průchodu jsem zajel do části z rozšíření, a všechny questy se tam motaly jen kolem těch míst a knihy příběhů z rozšíření. Ani jsem myslím zatím nenarazil, že by mě ze základní mapy něco nasměrovalo mimo hlavní mapu. Koukal jsem i na BGG, a podle všeho je to tak.
Co tu možná nezaznělo je že rozšíření rozšiřují i základní balíčky karet, jako jsou eventy a věci na nákup. A ty se rozhodně hodně hodí, páč i s nimi projedete za jeden celý průchod polovinu z nich, nebo i víc.
@Kame Vidíš, dobrá poznámka, na to jsem zapomněl. Zvlášť ta větší variabilita eventů a marketu je vlastně dost znát. Vlastně mi to zpětně přijde jako důležitější část toho rozšíření, než ta větší mapa.
Ale záleží na tom, v jak rychlém sledu za sebou bude člověk kampaně hrát. Po pár týdnech bez hraní už si člověk ty jednotlivé eventy pamatuje fakt jen matně.
Ze základní mapy nic nepřesahuje do rozšíření a naopak. Rozšíření Dungeons byl zajímavý nápad, ale přijde mi, že není úplně dobře integrováno - člověk si musí poznačit, kde s ním interagovat a je otázka, jestli vlastně chce. Když jsem si náhodou vzpomněl, že to rozšíření mám, tak stejně jsem radši objevoval věci na mapě a šel plnit úkoly.
Co se týče Tides of Ruin, tak je otázka, zda rozšiřovat již tak rozsáhlou hru. Tím, jak je to “oddělené”, to člověka zasáhne jen když cíleně chce. Výjimkou jsou již zmíněné nové předměty a události, nicméně jsem osobně neměl pocit, že nové předměty potřebuji (možná jsou v rozšíření nějaké hodně zajímavé, ale to nejzajímavější jsem viděl v totemech) a události jsou dost minoritní složka celé hry.
Je pak otázkou, zda nenapnout síly spíše do Sleeping Gods: Distant Skies, kde ke koupi může více motivovat změna prostředí a jestli toto nebude způsob i pro Red Raven Games, jak v této řadě pokračovat.
No nakonec u mě stejně vyhrálo “completionist OCD” a vzal jsem eng verzi s oběma přídavky. Bez dungeonů bych asi dokázal fungovat, protože ty v základu vidět nejsou. Ale mít neustále na očích mapu s místy na které se nedá dostat? To bych nedal :-D
@Agarwel Ber to tak, že toto sú Rexíci a nie Blackfire..Čiže verím v rozšírenia :) Keby to bol Blackfire, idem okamžite do ENG verzie a budem to hrať aj so slovníkom :-D
Vydání rozšíření tak trochu naznačili v jednom komentáři tuším na FB. Vše je odvislé od prodejů základu, ale snad dle již objednaných kusů to vypadá nadějně.
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Jsou už známy prodeje? Je šance, že vyjdou Vlny nebo Nebesa? Ideálně oboje:)
Nějaké prodeje známy jsou, nicméně hra je na trhu jednak krátko a jednak je pro nás důležitá i dynamika v dlouhodobém horizontu - v podstatě je to tak, že rozšíření dává smysl jen s dotiskem. Takže potřebujeme vidět, jestli budou čísla na dotisk, prvotní dynamika byla super, teď to dost zpomalilo…
CEO REXhry a PlanetaHer.cz
Tak jsem měl konečně možnost zahrát si svou verzi hry a jsem maximálně nadšenej. Příběhových her mám za sebu spoustu, ale tohle je fakt klenot. Už se nemůžu dočkat na další kampaně v moři ztracenců – protože tuhle hru dohrát jednou nestačí.
Taky doufám, že někdy v budoucnu se k nám dostane Distant Skies, Primeval Peril a kdyby byl velký hlad po dotisku, tak i dvě rozšíření k první hře.
Rozšíření dle vyjádření kluků na jejich kanále takřka jistě nebudou. To právě spíš ten nástupce.
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Hm. Hele. Rozšíření nebude, ale to je vlastně dobrá zpráva. Pustil jsem se do Distant Skies a ta hra není jen více téhož. Laukat dost podstatně upravil engine na kterém to běží, učesal mechaniky, ubral počet postav a redesignoval boj. Celá hra má o tolik lepší flow a mnohem větší tah na branku, že si už moc neumím představit, že bych hrál původní bohy. Pokud DS fakt vydají, tak není proč plakat.
@louza Je to zvláštní, protože moje dojmy byly celkem opačné. Myslím z Distant Skies.Puvodni Spící Bohy jsem odehrál 4x a Distant Skies jsem po jednom průchodu prodal. Ale vím že jsem v menšině
Mi bohužel to zjednodušení už přišlo moc. Přišlo mi že už tak malé množství herních rozhodnutí ještě víc proškrtal.
Moje “negativa”. Je sice menší počet postav ale díky tomu že může každá mít 8 ability karet, je ke konci těch schopností na stole snad ještě víc než u původní hry. To že synergie jsou na kartách boje, že nejsou XP a tedy ani specifické karty schopností pro každého hrdinu, mělo u mě za následek že postavy ještě víc splynuly do jedné masy. To že může člověk snadno skákat po mapě díky letadlu…a že ho k tomu nutí věci…tak jsem za jeden průchod všechny stránky atlasu prošel několikrát. Ne že bych navštívil všechny místa na nich, ale tím jak jsem to všechno viděl tak jsem neměl pocit že v další hře něco objevím. Ke konci jsem v ruce držel přes 50 karet dobrodružství, takže jsem často zapomínal že mám něco co by mi pomohlo v jisté situaci. Mno a to že ty speciální suroviny některé umí dát hodně zranění v boji, tak pokud vím že je na konci už nevyužiji, trochu moc pomůžou v souboji. Dát nějakého Bosse prakticky bez boje mi už prostě přišlo moc.
Ale jak jsem psal, budu v menšině. Ten pocit dobrodružství a tak je pořád super, jen mi tam chybělo víc…hry.
@Kame Nechtěl bych moc zabředat do debaty, protože ani jednu z těch her nemám nahranou tak jako ty. Ani první krabici jsem neprošel do konce a s druhou teprve začínám, takže to co píšu jsou opravdu jen záchvěvy prvních dojmů, ale co mě už od počátku u SG otravovalo byl ten krkolomný mechanický zašmodrchanec. Přišlo mi, že většinu času spíš optimalizujeme tahy a hrajeme nějaký puzzle, než že bychom se soustředili na příběh, který ve hrách tohoto typu hledám asi primárně. Tenhle blok DS nemám. Přijde mi to takový víc player friendly. Ale třeba s větším počtem nahraných hodin taky prozřu... Mimochodem, hrál jsi Primeval Peril? Jestli ano, jak to vnímáš?
@louza Primeval Peril jsem nebral, takže netuším, myslím že jsem jen zkoušel tu první iteraci u prvního KS co byla “zadarmo” jako PnP, ale tam to bylo na úrovni tutoriálu.
Jinak chápu, že ty změny tady umožňují se víc soustředit na příběh, a těm, co úplně nesedli první Spící Bohové, třeba proto, že to bylo moc krkolomné nebo těžké, tak Distant Skies se budou víc líbit. Já právě ty problémy u jedničky tak moc nepociťoval, proto mě to tady už přišlo zjednodušené moc. Jako soubojový systém je fajn, ale prakticky mi nic nedělalo větší problém. Prostě rychle sejmeš trojúhelníky a nasazování nových trojúhelníků, a potom ti většina těch potvor už nic moc nedělá, a ty jen sázíš srdíčka. Hlavně když už máš nějaké lepší bojové karty a tak.
Mechanicky mi Distant Skies přijde milejší, a víc to umožňuje se soustředit na příběh, jak píšeš. Ale zároveň jsem z toho neměl ten pocit soužití se s posádkou (díky tomu, že jsou ještě míň odlišení jeden od druhého), nebo že je prostě něco v sázce. Třeba mi i trochu vadí to, že totem musíš aktivovat, a to ne nějak zajímavě, ale tím, že zahodíš nějaké suroviny. Takže vylezeš z nějakého příběhu, který byl třeba zajímavý a napínavý, a ten tě odmění totemem…jenže ten nic nedělá, dokud ho neaktivuješ (a pokud nemáš dané suroviny, tak ho aktivuješ časem někde jen tak mimoděk), takže ta odměna tak trochu vyšumí? Jsou to v podstatě spíš asi maličkosti, ale mě to strašně vytrhávalo z toho celkového vyprávění a nebyl jsem zdaleka tak pohlcený jako v jedničce.
Je to asi offtopic, ale vždy když narazím na tuto hru, tak mě vrtá hlavou, proč “bohové” a ne “bozi”?
Protože: https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=bohov%C3%A9
_____________________________________________
· od ledna 2024 admin sekce Novinky
· mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Kronika zločinu 2400
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 7 dnů