Space Hulk - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Games Workshop
Autoři: Richard Halliwell
Rok vydání: 1989
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Space Hulk 4.edice

Hledám testery (Praha) na testování - nová, či modifikovaná pravidla, nové mapy a herní možnosti.
18.5.2010 17:44:33

První partie
Hledám člověka pro otestování nové mapy a hlavně nových pravidel, v nichž má Assault Cannon neomezeně munice, stejně tak Heavy Flamer (nicméně ten musí pravidelně přebíjet a funguje dle zásad druhé edice), a kde sice není Broodlord tak silný, ale zase se objevuje na každé mapě. Mapa je designovaná pro jeden tým (dle výběru hráče buď s rotačákem nebo plamenometem) a úkolem je uzavřít vstupy, odkud do Space Hulku nabíhají genestealeři. Bonbónkem je přítomnost Ambush blipů, které mohou mariňákům přinést nepěkné překvapení do eventuálně nekrytých zad...

18.5.2010 17:49:21

4th edition
To je nějaká tvoje iniciativa, nebo se opravdu chystá 4. edice?:D Když jsem viděl ten nadpis tak jsem doufal v to první, ale asi jsem se spletl co?

19.5.2010 12:18:49

Born
Naopak, je to to první :)

19.5.2010 12:24:49

mart
Já bych moc rád, lae v práci se to teď zbláznilo a doma taky:-(
Prostě nestíhám ...

19.5.2010 12:26:03

2 Born
Jak už sydo řekl, je to pouze má vlastní iniciativa. Iniciativa, ve které je hraní za genestealery o něco zajímavější, jakkoliv jsou na tom mariňáci parametrově ještě lépe, než ve třetí edici:o)

19.5.2010 13:47:37

mart
Se mnou mužeš počítat,příští týden bych snad mohl.

19.5.2010 15:02:10

Dotaz
Mohou vlastně do Space Hulku vstoupit, po boku terminátorů, i některé unikátní charaktery? Jako třeba jeden Techmarine nebo jeden jediný Scout (líbila by se mi tam figurka Teliona)? Nebo zrovna u scoutů musí být v akci vždy celá jednotka?

Proč se ptám, protože v první edici bylo možné vyslat do akce (ačkoliv to v žádné misi nakonec nikdy neudělali) vedle terminátorů i jednoho Grey Knighta jako jakýsi "odborný" dohled:o)

2.6.2010 18:19:33

mart
tvůj dotaz se týká spíš bojové doktrýny jednotlivých kapitul než pravidel z W40k

skauti jsou adepti na mariňáky vedené vždy veteránam. jejich počet v jednotce je 5 až 10. menší jsou po boji:-) nasazení jen jednoho nebývá zvykem. Nicméně jedná-li se o veterána/hrdinu je to možné. jejich zbroj je lehčí agilnější a mohou se dostat tam kam mariňák neproleze.
výjimka jsou Hvězdní vlci, ti mají skauty veterány

co se týká GK tak tam je to trochu složitější. Je to samostatná kapitula nasazovaná do opravdu velkejch průserů. To že by byl u Mariňáků z běžných kapitul jeden GK je hodně nepravděpodobný, hlavně proto, že by hrdost většiny kapitul nesnesla pomoc jiné. Od toho mají své knihovníky. S tím, že GK jsou nejčastěji nasazováni po pěti mariňácích s tím, že jich většinou není potřeba víc (sou fákt hustý :-D ). určitě by, ale byli v hulku s inkvizitorem.
jako odborný dohled by mohli být povoláni i jinými kapitulamy, kdyby narazily na větší démony. v SH proti tyranidům je to dost nepravděpodobný. ostatně nejlepší bojovníci proti tyranidům jsou Ultramaríni.

jestli budeš chtít ptej se :-)

ale je to hra, tak v rámci hraqtelnosti je možný všechno

2.6.2010 18:52:37

Boldrick
OK, takže Grey Knighty vynecháme - jsem ale moc rád, že k termitům budu nakonec moci procpat Teliona jako scouta, který má 360 stupňů LOS a nemůže si tak na něj přijít (ani zezadu) žádný blip:

http://www.games-workshop.com/gws/catalog/productDetail.jsp?prodId=prod1500002

A jestli tomu dobře rozumím, dále je průchodný Inquisitor a nakonec i ten jeden Techmarine, coby doprovod k termitům? Přičemž Techmarine je na tom s Artificer armour co se týče výdrže téměř shodně, co Terminator Armour? Tabulkově to tak aspoň vypadá...

2.6.2010 20:07:40

mart
techmarine podle 3+ed. je na tom skoro stejně. ále podle 2.ed (kterou mám nejradši) je na tom podstatně hůř.
3+ed.: terminátor (1k6) 2+ save, 5+ nemodifikovatelnej (ať do něj střelíš čímkoliv tak ho 5+ zachrání.
techmariňák (1k6) 2+ save
2ed.: term. (2k6) 3+ save, techm. artif. arm.(1k6) 2+save

ale proti genestealerům je to skoro jedno, ty rozštípou cokoliv
tolik pravidla:-)

a co se týče backgroundu misí:
Techmariňák tam bejt může, kdyby potřebovali něco techničtějšího a na těžší opravy zbrojí.
Inkvizitor z řádu Ordo xenos je skoro automatickej. Ordo xenos se soustředí na boj s cizáky (což tyranidi jsou) a ten konec konců může požadovat přítomnost GK, ale je to nepravděpodobný.
Ále genestealeři můžou bejt poznamenaný chaosem a v tom případě by tam byl inkvizitor i GK + nějaká mariňácká kapitula.

:-)

2.6.2010 23:06:53

Boldrick
Super, díky za instruktáž. Už se těším na příští společné sezení nad novým Space Hulkem, ve kterém se objeví někdo z níže zmiňovaných!

3.6.2010 10:22:48

Tyranids
Tak jsem se byl juknout v ZOO a co tam nevidím. Broodlord má na výšku téměř tři metry, genestealeři skoro dva a oba živočichové váží nějakých 300 kg.

Což mě přivádí na myšlenku použít Broodlorda v každé misi s tím, že bude o něco slabší (stačí jedna šestka na zásah), ale bude mít dva životy. Současně bude představovat jakéhosi lídra v tom smyslu, že za jeho přítomnosti získá gs hráč nějaké ty bonusy. Jako možnost stáhnout vybraný blip z mapy (chyba scanneru) pro jeho nasazení v další gs fázi, apod.

5.6.2010 10:18:18

Testování
Takže se pro "velký úspěch" znovu připomínám.

Mám - po několika hodinách testování - konečně v kupě pár reálných nápadů, kterak dále pravidlově pozměnit Space Hulk; úpravy pravidel se přitom týkají jak mariňáků, tak genestealerů. Chtěl bych to vzít pomalu a postupně, přičemž ponejprv bych chtěl zjistit, zdali to tady vlastně ještě někdo hraje, jetli to má vůbec nějaký smysl. Nemluvě o potřebném feedbacku...

Takže pokud se ke Space Hulku dostane někdo aspoň jednou za měsíc a mohl by mi pomoci s postřehy, nechť mi prosím dá v téhle diskusi na vědomí, abych věděl, jestli to má vůbec cenu.

A k zamýšleným (a dosud vyzkoušeným) změnám v SH aspoň telegraficky. Zmizí mariňáci se zbraněmi pro boj nablízko (clawy a thunder hammer) a funkce Guard, heavy flamer bude mít neomezeně munice, ale výrazně jinak koncipovanou střelbu, v základním pětičlenném oddílu bude namísto mariňáka s chainfist techmariňák se stormbolterem, chainaxe a servo arm.

19.4.2011 17:06:19

mart-testování
Space Hulka vlastním už vyše roka a ešte sa mi ho nepodarilo ani poriadne vytiahnuť z krabice nie to ešte zložiť. Nemám proste čas. Ale vždy keď sa tu objaví na túto tému nejaký príspevok vždy si ho prelúskam. Myslím si, že nejaké nové pravidlá by boli fajn, napriek tomu, že ešte neovládam ani tie ofiko. Bývam ale v MB (kvôli práci) a preto zájsť do Prahy by nemal byť až tak veľký problém, pokiaľ by si to chcel testovať s niekým kto zatiaľ nemá s danou hrou žiadne skúsenosti. Eventuélne by sa časom snáď dali vymyslieť aj nejaké mega-mapy pre dve hry súčasne (ak zložím tú svoju).

19.4.2011 19:25:42

Ast

Testování
Ahoj,
osobně dění kolem SH pravidelně sleduji jak zde, tak na BGG, ale na hraní bohužel nemám mnoho času ani prostoru (garsoniéra), ale začátkem léta se budu stěhovat do většího a i toho volného času mi přibyde, takže doufám, že se ke hraní dostanu alespoň jednou za měsíc. Momentálně jsem stále ve fázi barvení. Jinak hra za stealery mi přišla docela přímočará, proto jsem taky vytvořil pravidla pro Lictora (viz Úpravy a vlastní modifikace Space Hulka) pokud někdo má zájem. Ještě jsem trochu upravil pravidla pro kaplana (aby byl větší drsňák, když už tak vypadá). Každopádně žádné velké změny, jen "posily" do obou týmů.
PS: Pravidla pro techmariňáka by mě zajímaly. O jeho zařazení do týmu jsem taky uvažoval.

19.4.2011 20:36:06

Techmariňák
Pravidlové zařazení techmariňáka nabízí následující prvky.

Pro střelbu používá upravený stormbolter, který se nemůže zaseknout. Pro boj nablízko hází 2K6 (předesílám, že je součástí upravených pravidel, kde není funkce Guard). A díky svému speciálnímu vybavení dokáže za 1AP automaticky prorazit a zničit jakékoliv dveře (tady se hodí připomenout, že v upravených pravidlech se počítá s dveřmi, které nejdou prostřelit).

Navíc, pokud je cílem mise nějaké to stahování důležitých dat z terminálů, musí se tohoto úkolu zhostit jen a pouze techmariňák.

P.S. Jaká žes vymyslel pravidla pro kaplana? Toho tady totiž také mám, jako alternativu ke knihovníkovi (ten mi nepoužívá Psychické body, ale současně má trochu jiné psi dispozice:)

20.4.2011 07:45:38

Ast

Kaplan
Kaplana jsem nechal prakticky stejně jako v původních úpravách (viz Ke stažení), akorát jsem mu přidal dvě fíčury (Rosarius + Litanies of Hate). Celé jeho statistiky jsou následovné:

--- Kaplan ---
Má 4 akční body, standardní pohyblivost, vybavení = Terminator Armor + Stormbolter + Crozius Arcanum + Rosarius
Pro boj nablízko získává bonus +1.
Rosarius – Pokud prohraje v boji nablízko, tak hází 1K6. Při hodu 6 je útok vstřebán a kaplan není zabit. (dle playtestu by se to asi dalo upravit na hod 5+)

Honor of the Chapter
Pokud při souboji tváří v tvář padne kaplanovi na kostce hodnota 1, může házet znovu (i opakovaně) - hodnota 1 nemá v kaplanově přítomnosti své místo. Uvedené zvýhodnění se vztahuje na všechny mariňáky, kteří se nacházejí na stejné části herní mapy jako kaplan (a to ještě před eventuálním využitím funkce Guard)!

Litanies of Hate
Pokud zemře polovina a více mariňáků (zaokrouhleno nahoru, do součtu se nepočítá kaplan), tak se kaplanovy statistiky mění následovně: počet akčních bodů = 5, hod pro boj zblízka = 1K6 +2.

PS: Vím, že oproti kodexu jsem názvy Honor of the Chapter a Litanies of Hate trochu zamíchal, ale mě to nevadí a smysl to takto dává :-) Pokud bys chtěl kaplana udělat ještě drsnějšího, tak se případně Litanies of Hate dá vztáhnout na všechny zbylé mariňáky (na stejné sekci jako kaplan), nejen na kaplana.

20.4.2011 10:23:17

Ast

Techmariňák 3.ED
Ahoj,
tak jsem dal dohromady pravidla pro nasazení techmariňáka, ale toho vylepšeného co má celý Servo-harness. Vycházel jsem z pravidel třetí edice, ale třeba by se něco z toho dalo využít v té upravené čtvrté. Nechtěl jsem z něj dělat extra silnou figuru, ale spíše užitečnou, tak snad se bude líbit.

--- Techmarine ---
Má 4 AP, standardní pohyblivost, vybavení = Artificer Armour + Servo-harness + Poweraxe
Pro boj nablízko hází 2K6. Při využití Guard provádí reroll pouze jednou kostkou. Nemůže využít funkci Overwatch.
Flamer – Střelba za 1 AP pouze na jedno pole, ostatní stejné jako Heavy Flamer.
Plasma Cutter – Střelba za 1 AP, dostřel 12 polí, může vystřelit pouze jednou za kolo kvůli přehřívání, pro zničení cíle platí hodnoty jako pro Assault Cannon, neboli 5+. Ostatní stejné jako Stormbolter.

Servo-harness
Střelba z Plasma Cutteru během pohybu je „zdarma“ stejně jako u Stormbolteru. Pokud se Techmarine nepohybuje může za 1 AP vystřelit z Cutteru i Flameru zároveň a to na jeden cíl, nebo na různé viditelné cíle.
Za 1 AP může opravit jakýkoli stroj, nebo stáhnout data z terminálu apod.

Bolster Defences
Za 1 AP může vytvořit na volném poli před sebou barikádu, pro jejíž zničení platí stejná pravidla, jako pro zničení dveří s tím rozdílem, že po každém neúspěšném pokusu se hodnota potřebná pro zničení snižuje o 1.
Za 1 AP může naopak jakoukoli barikádu nebo dveře zničit.

22.4.2011 15:28:52

Techmariňák
Tož já ti nevím. Na jednu stranu kvituji snahu vzít v potaz stávající figurku z W40k univerza, ale na tu druhou mám obavu, že přílišná komplikovanost jeho využití trochu boří celkový koncept a pravidlový rámec Space Hulka.

Mimochodem, na BGG kdosi přišel se zajímavou karetní modifikací:

http://www.boardgamegeek.com/thread/646055/space-hulk-xt-action-cards

25.4.2011 18:32:02

Ast

Techmariňák
Hmm máš pravdu. Neuvědomil jsem si, že SM hráč je v tříminutovém presu oproti Tyranidům. Čili určitě by bylo dobré držet mariňáky jednoduché. Díky za upozornění, asi upravím střelbu a vyhodim to stavění barikád.

26.4.2011 15:25:30

stav 4. fan edice?
Tak jsem včera po 4 letech oprášil krabici a sestavil 1. misi. Terminátoři kompletně vyčistili hulk a nedali genestealerům ani tu nejmenší šanci. Jediný GS se dostal do kontaktu, bohužel zrovna se seržantem a dostal jednu šanci. Seržant vykryl mečem šestku a reroll dal 4. Serža sám měl 5tku, takže vymaloval chodbu na červeno. Uvědomil jsem si, že za GS hraju totálně blbě.

A co mart a jeho 4. edice? Už tady dlouho nebyl, jeho hlas o Space Hulku utichnul.

Hráváte ještě vůbec někdo?

15.4.2013 14:41:46

kdyz mi to prodas do 3000 :D
budu velmi rad hrat :D :D

15.4.2013 14:43:36

Když by někdo chtěl dat v Brně, tak písněte - krabici jsem už taky dlouho neotevřel...

15.4.2013 14:55:31

twix
Vy ste všichni závislí na nějaké krabici za 3.000,- :)) ... Space Hulk se dá vyrobit za pár korun, pokud budeš chtít origo modely tak asi dráž, ale samotné hraní určitě nezávisí na krabici :)).

15.4.2013 14:59:52

Tangram
Hrajeme, zrovna dnes 3. misi:)

16.4.2013 01:25:54

Vybíráme z Bazaru

Dominion + rozsireni Pobrezi
Dominion + rozsireni Pobrezi
Akt. cena: 1350 Kč
Končí za: 7 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas