Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 80 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Days of Wonder REBEL.pl |
Autoři: | Philippe Keyaerts |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
Robin
Dotazy k pravidlům - NOVÉ
Pravidla jsem četl několikrát EN i CZ a přesto si nejsem jist, jak zahrát tyto následující situace:Sakra
jak to popisujete, tak budu muset přkonat odpor k té grafice a pořídit to, mohlo by se to holkám líbit.
sydo
Sice je neznám, ale holkám se většinou Small World (na pohled) líbí. Spíš jim vadí, že se tam bojuje...
boj
vzhledem k tomu, že se při boji nepoměřuje síla opanceřování, délka dostřelu, množství munice :), tak bych to ani nebral jako boj, spíše takové vystrkávání z mapy :). Ale to je jen vysvětlení pro křehké dámy. Já jinak s krvelačnými orky, drsnými trpaslíky a nebo zlými čaroději normálně bojuju :D. Akorát ti Elfové s květinka mají asi trochu problém s bojem, proto si je málokdy beru :)
...
Beholder: elfove jsou nesmrtelné mrchy a da se s nimi vydržet dlouho :-)
sydo: holkam se to líbí, i tem starším, třeba moji máme :-)
Sorcerers
Mám dotaz:
prekonvertovani je limitovano pouze jednou rasou za kolo, nebo i poctem? Měl jsem obry a byl jsem zrovna těsně před úpadkem, takže všude byl jen jeden zeton rasy. Svagrova si vzala Sorcerery a během jednoho tahu mě komplet celého nahradila svymi zetony pravé díky jeho vlastnosti prekonvertovani. Je to správně, nebo to "once per turn pren opponent" znamená, ze je mozné tuto vlastnost použit v jednom tahu pouze jednou?
rbx
Křen včera konvertoval 1 políčko od každého protihráče v každém kole. Teda pokud se k němu dle pravidel dostal. Aspoň doufám že jsem to jeho rozlézání po mapě správně pochopil. :-P
rbx
tak to hrála naprosto špatně, sorcerers by tak byli super silní a nevyrovnaní vůči ostatním. Schopnost sorcereres můžeš využít jednou za kolo proti každému hráči.
to rbx
V jednom tahu jenom jednou na každého protihráče. Takže když hraje pět lidí, tak to můžeš použít 4x pokud máš ze sousedství mágů přístup na soupeřův aktivní národ. Takže to švagrová hrála špatně. Už tak jsou mágové touhle vlastností při více hráčích dost silní. Kdyby mohli nahradit všechno na co narazí, tak by byly bezkonkurenčně nevyvážení. Nehledě na to, že pak by nějak ztrácelo smysl mít u sebe limitovaný počet mágů a zbytek v zásobníku.
All
Díky za pomoc, teď už mi to dává smysl.
rbx
Je to vysvětlené v počeštěných FAQ a řeší se tam i další problematické situace:
http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/small-world-604/k-stazeni/faq-otazky-a-odpovedi-904/
ad PJ
Člověk se pořád učí. Například jsem nevěděl, že schopnost mágů (konverze) úplně likviduje elfy ;-).
kren
Jo jo. Také mě to zarazilo, ale jistou logiku to přeci jen má. A je-li to stanovisko vydavatele hry, berme to jako fakt...
PJ
Ja jsem prave diskuzi u SW projizdel, abych se neptal naneco, co zu tu bylo, ale jak je tu tech dotazu na pravidla hodne, tak toto jsem prehledl.
Mágové
Jo, kolega na nich tuhle docela zabodoval. Měl "kombo" mágové a 2 mince z každého regionu (wealthy?). Což mu dalo asi 6-7 mágů aby jich neměl moc. Ale tou jejich rozrůstající vlastností se namnožil na nějakých 10+ (úplně tak obešel tu nevýhodu v počtu) a bylo to peklo, většina se klidila pryč aby neřišla o žetonky a on si tam pak farmařil :-)))
Mágové
jsou soliďáci. Hlavně v kombinaci s létáním. Ve dvou hráčích jejich schopnost neoslní, ale jak je lidí víc, je to maso.
Mimochodem, co je maso ve dvou hráčích jsou Tritoni + Útoční (Commando). Jedním tahem je máte všechny na mapě a v dalším kole šup s nimi do úpadku ;-)
Otazecka - Diplomati
Tak, dnes mne snoubenka poprve po 10 hrach porazila :-)
Nicmene, narazili jsme na nasledujici situaci: Mel jsem na stole Diplomaticke Amazonky a Tritony v upadku. Ona mela ghouly v upadku a tusim ze hobity nebo neco podobneho.
Aktivoval jsem v souladu s pravidly schopnost Diplomatic na ni. Podle toho, jak chapu pravidla ja, nesmi v dalsim kole vubec utocit na MNE - tzn. ani na mou aktivni rasu ani na rasu v upadku. Dale je v pravidlech vyslovne uvedeno, ze neschopnost utocit plati jen pro aktivni rasy a ghulove v upadku ji ignoruji, s nimi tedy utocit mohla dle libosti. Otazka tedy zni - mohla v tomto pripade napadnout svou aktivni rasou me tritony v upadku?
Caranthir
ano, protoze Diplomacie se vztahuje pouze na aktivni rasy.
Totální masakr
Mám dotaz. Mám jeden národ v úpadku a druhý aktivní mi "kamarádi" spoluhráči totálně vyhubí (tzn. nezbude mi nic na ruce ani na plánu).
Co se stane pak? Národ který byl zmasakrován do úpadku nepřešel, tudíž si můžu ponechat v úpadku svůj původní národ a na začátku tahu si beru nový?
to tomasV
Nejsem expert, faq neznám, ale mám dojem, že v pravidlech je to formulováno tak, že v úpadu může být jen jeden národ a když pošleš do úpadku nový, ten starý ostraníš. Takže podle mě je to tak, jak píšeš, původní národ ti zůstane v úpadku a začínáš s novým.
to tomasV a Merlin
Pokud ti vybijí národ z mapy (je jedno kolik ti zůstane žetonů v ruce) a chceš upadnout tak odstraníš národ v úpadku a skóruješ 0 bodů. Tuto otázku řeší FAQ, který je zde na stránkách ke stažení.
to xdino
Ano, v tomto případě máš pravdu a souhlasím, ale tomasV se ptal na případ, kdy nemá žádný region na plánu, ale ani žádný žeton své rasy v ruce. Potom souhlasím s Merlinem ... prostě až přijdeš na řadu, máš jeden národ v úpadku a vybíráš si další nový národ - aktivní národ vybitý do posledního se vrací do krabice (jinak už se nám to taky stalo a ti šťastní byli trpaslíci).
to xdino
Děkuji, slibuju, příště si vše podrobně přečtu předem :).
faq? fakt?
Hmm ... v tom FAQ to fakt je, akorát mi to připadá proti logice věci. Je to další trest pro chudáka, co mu ostatní vyhladili národ.
totální masakr
Dle mého názoru si můžeš nový národ vzít jen, když dáš aktivní národ do úpadku. Protože se národ nedostane do úpadku tím, že mu ostatní "zmasakrují" všechny žetony, tak se musí postupovat tak, že se aktivní národ (ten bez žetonů a území) dá do úpadku. Národ v úpadku na mapě se odstraní (dle pravidla o tom, že můžeš mít max. jeden národ v úpadku). Započítá se 0 bodů a v příštím kole začínáš s novým národem.
Uznávám, že je to tvrdé, ale podle pravidel je to tak:-)
tu ol
ja to beru tak, ze ukazatelem naroda neni mnozstvi zetonu, ale jak mam otocenou tabulku naroda. takze zadny zeton, ale 'aktivni tabulka' znamena porad aktivni narod (i kdyz vyhlazeny)
kazdopadne je tu jeste jedna moznost. neprechazet do upadku a inkasovat body jen za ten upadly narod
a neni to trest pro chudaka, ale taktika
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Warhammer Underworlds - Beastgrave
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 4 dny