nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Sheepland

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Zvířátka
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština:
Vydavatelé: CranioCreations
Autoři: Daniele Tascini
Simone Luciani
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

"Pásla ovečky v zeleném háječku, pásla ovečky v černém lese..."

Moment, já nemám kartičku zeleného háječku, já musím zahnat ovečky do černého lesa!

Sheepland je jednoduchá hra, v níž každý hráč představuje jednoho pasáčka ovcí v zemi Sheepland, který se snaží zahnat ovce na "svůj" druh krajiny.

Příprava hry

Hrací deska představuje ostrov Sheepland, rozdělený na 18 regionů (plus prostřední vesnice Sheepsburg). Každý region kromě Sheepsburgu je jednoho ze šesti druhů krajiny. Hranice regionů tvoří silnice, uprostřed každé silnice je políčko, na něž se může postavit pasáček. Každé políčko tedy sousedí se dvěma regiony.

Na začátku se do každého regionu položí jedna ovce (do Sheepsburgu jediná černá, do ostatních regionů bílá). Každý hráč dostane 20 dinárů (peníze) a počáteční kartičku jednoho ze šesti druhů krajiny, v průběhu hry si bude moci dokoupit další podobné kartičky. Cílem je dostat co nejvíce ovcí do regionů těch druhů, jejichž kartičky hráč má. Pak si hráči umístí své figurky pasáčků (každý má jednoho, ve dvou hráčích dva) na libovolná volná políčka.

Průběh hry

Hráči se střídají po směru hodinových ručiček. Každý hráč ve svém tahu napřed hodí kostkou a přesune černou ovci do sousedního regionu přes políčko s číslem, které padlo. Pak odehraje 3 akce z následujících možných:

  • přesunout pasáčka na jiné políčko (na sousední je to zdarma, na kterékoli jiné za 1 dinár)
  • zahnat 1 ovci z jednoho regionu sousedícího s pasáčkem na druhý
  • koupit si 1 kartičku některého druhu krajiny, vedle něhož stojí pasáček

Hráč může kombinací akcí zvolit téměř libovolně až na to, že se musí aspoň jednou přesunout a nemůže vykonat dvakrát stejnou akci, aniž by se mezi nimi přesunul.

Konec hry

Vždy, když se pasáček přesune, položí na políčko, které opouští, žeton plotu - na toto políčko bude až do konce hry vstup zakázán. Když je spotřebováno 20 žetonů plotu, dohraje se kolo tak, aby všichni hráči odehráli stejný počet tahů, a hra končí.

Každý hráč si ke zbylým penězům přidá za každou svou kartičku tolik dinárů, kolik ovcí je na konci hry celkem na všech regionech příslušného druhu krajiny (černá ovce se počítá za 2 dináry). Kdo má poté nejvíce peněz, je vítězem. Při shodě vítězí hráč, který umí nejhlasitěji bečet jako ovce.

Autor: otmon