nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Shazamm!

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, strategická
Čeština: není
Vydavatelé: Z-Man Games
Autoři: Francois Bruel
Philippe des Pallieres
Rok vydání: 2003
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Jsi jedním z nejmocnějších kouzelníků v říši! Jsi to TY! A na tom, co říká tvůj protivník nezáleží. A pořádný kouzelnický duel plný hromů, blesků a běsnění je jedinou možností, jak mu to řádně vysvětlit.

Shazamm! je strategická karetní hra pro dva hráče. Hráči představují znepřátelené kouzelníky, kteří se snad nešťastnou náhodou potkali na úzkém mostě, jež se klene přes řeku žhavé lávy. Jeden druhého se snaží pomocí kouzel přetlačit na konec mostu. Vlivem lítého magického souboje se však most začíná hroutit, a tak je prostoru pro oba kouzelníky stále méně a méně…

Příprava hry

Hráči postaví své kouzelníky na vyznačená místa na plánu a přesně mezi ně vztyčí ohnivou zeď. Každý hráč si zamíchá svůj balíček kouzel a do ruky si lízne 5 karet + jednu „matoucí“ kartu bez efektu. Na stupnici many se pomocí žetonků znázorní stav magické energie kouzelníků – oba mají k dispozici na začátku 50 bodů many.

Průběh hry

Cílem snažení obou hráčů je shodit protivníka z mostu. Neútočí však na sebe přímo, ale svými kouzly posouvají ohnivou zeď mezi sebou. V případě, že se ohnivá zeď dotkne některého z kouzelníků, musí tento o 2 políčka ustoupit.

Hra je rozdělena na kola, každé kolo pak na tahy.

Na začátku tahu oba hráči tajně znázorní na svém soukromém počítadle many (nikoli na veřejné stupnici many), kolik magické energie použijí k útoku na soupeře.  Dále mohou vybrat libovolné množství karet kouzel z ruky, které položí před sebe lícem dolů (Je možné použít i matoucí „Faint“ kartu, která nemá žádný efekt. Má pouze za cíl zmást soupeře, který tak přesně nikdy neví, kolik kouzel sesíláte).  Karty kouzel se pak naráz otočí, stejně jako počítadla many. Kdo má větší sílu útoku, vyhrává tah a posouvá ohnivou zeď o políčko směrem k soupeři. Síla útoku je rovna množství použité many, ovšem dále ji různě mohou modifikovat použitá kouzla. Každé kouzlo je možné seslat pouze jednou  za celou hru, je tedy nutné jejich použití řádně uvážit. Po seslání kouzel oba hráči upraví svůj stav magické energie na stupnici many.

Po odehrání tahu mohou nastat tři situace:

a) ohnivá zeď nevstoupila na pole s kouzelníkem a alespoň jednomu z kouzelníků ještě zbývá mana

V tomto případě se vše opakuje – opět si kouzelníci určí množství použité energie k útoku, a pokud chtějí, vyberou kouzla.

b) ohnivá zeď vstoupila na pole s kouzelníkem

Kolo končí. Na oba konce mostu se přidá po jednom žetonku zhrouceného mostu, čímž se zmenší prostor pro souboj. Ohnivá zeď zůstane tam, kam byla dostrkána, a oba kouzelníci se postaví do určité vzdálenosti od ohnivé zdi tak, jako na začátku. Oba hráči si líznou další 3 karty kouzel, obnoví si manu zpět na maximum, a začíná první tah dalšího kola.

c) oběma kouzelníkům došla mana

Kolo končí, a postupuje se stejně, jako v situaci b).

Konec hry

Hra končí tehdy, když je jeden z kouzelníků nucen ustoupit do míst zhrouceného mostu, tedy již nemá kam důstojně ustoupit a padá dolů do vřící lávy ;).

 

 

Autor: Chattusil