Samurajský meč

xxxxxxxxoo hodnoceno 129x (Seznam vlastníků)

Samurajský meč - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 7
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Albi
dV Games
Hobby Japan
Autoři: Emiliano Sciarra
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

česká verze

Co vím, zetím je hra pouze v italsko-anglické mutaci. Je nějaká šance na její českou verzi?
24.1.2013 17:05:55

cz
O ničem nevím, ale pokud ano, tak si to budu muset koupit

24.1.2013 17:59:16

cz - Albi
Hra je uvedena v katalogu novinek Albi s oznacenim Podzim 2013:
http://www.albi.cz/public/content-images/cz/article/3815.pdf

Sice to tam neni uvedeno, ale predpokladam, ze to bude prelozeno do CZ.

Uz se tesim ;-)

9.9.2013 14:44:32

cz home
my jsme to čekání se synem nevydrželi a vyrobili si už na jaře vlastní cz verzi...

28.9.2013 19:17:44

cz verze
Tak z letošní CVVZ už mám českou verzi doma a doufám, že co nejdříve testneme.

18.11.2013 09:23:10

Karta postavy CHYIOME v CZ verzi
může mi prosím někdo potvrdit, jak je to s kvalitou českého překladu? Přesněji se ptám na rozdíly oproti anglické verzi. Co jsem koukal na obrázky (na stránkách jednoho prodejce), tak jedna karta postavy - CHYIOME (žena v kimonu s drápy na ruce) - je český text: "můžeš být zraněn pouze zbraní", ale co jsem koukal na anglické recenze, tak tam se u stejného obrázku mluví o "snížení poškození od zbraně o 1".

5.12.2013 00:21:05 | Upraveno autorem (porovnej)

já ti nevím ...
v anglických pravidlech se píše:
Chiyome (4): You can only be wounded by Weapon cards. You are not affected by Jujutsu and Battle Cry cards. You are affected normally by other Action cards, such as Tea Ceremony.

Připadá mi, že překlad je přesný ....

Citovaný překlad sedí spíše na tuto kartu:

Ginchiyo (4): You take 1 wound less than normal when attacked by any Weapon, to a minimum of 1 wound. E.g., a Nodachi would only deal 2 wounds to you instead of 3, but a Shuriken still inflicts 1 wound.

5.12.2013 09:46:12 | Upraveno autorem (porovnej)

CHIYOME vs GINCHIYO
Děkuji moc za odpověď, velmi mi pomohla najít příčinu. Už se mi na to myslím podařilo přijít. Jméno, životy a schopnost souhlasí, ale pravděpodobně došlo ke změně/prohození grafiky (buď na straně překladu, nebo v rámci verzí) a to mne právě zmátlo. Zde je důkaz:

http://4.bp.blogspot.com/-kCwW0AQzpF8/UK-Nm8nxEVI/AAAAAAAAJTY/xsruoi7zdMc/s1600/img519.jpg

http://www.tomovyhry.cz/image/cache/data/product/samurajsky_mec_III-600x600.jpg

Nicméně z herního hlediska toto nemá absolutně žádný vliv.

5.12.2013 23:40:07

Bang vs Samurajský meč
Chtěl bych se zeptat, zda má cenu pořizovat Samurajský meč, i když už mám kompletní Bang! se všema rozšířeníma a plánuji zakoupit kostkový Bang! ? Díky za názory.

12.2.2014 20:37:35

bang vs. samurajsky mec
hrál jsem pár her samurajského meče a přestože nejsem žádný fanoušek bangu, tak musím říct že bang je lepší. Tady hraješ také se skrytou identitou, přišlo mi že ani nemáš důvod jak a proč si zjišťovat identitu, dalších hráčů. Prostě klepneš někoho, kdo má nejméně životů. Bang je lepší, propracovanější, taktičtější.

12.2.2014 20:57:40

bang vs samurajsky mec
jeník: Díky moc za názor. Pravděpodobně počkam na Bang! dice game :-)

12.2.2014 21:23:51

Porovnání
Hrál jsem pár her Samurajského meče - ale jen ve 4 hráčích - a moc mě to nebavilo. V porovnání s Bangem je to jednodušší, přímočařejší a podle mě i méně zábavné. Sice se nevypadává jako v Bangu, ale nemá to moc atmosféru.

12.2.2014 23:12:36

porovnávejte porovnatelné
Je třeba dodat, že SM čeká na rozšíření, chcete-li tedy porovnávat, porovnávejte se základem Bangu. V SM je docela málo karet a ve větším počtu lidí mi přijde, že přestává fungovat. Nemám ještě tolik nahráno, ale za současného card poolu mám pocit, že má tendenci k jednotvárnosti.

13.2.2014 08:36:23

je to tu!
chystá se první expanze:

Samurai Sword: Rising Sun

http://www.youtube.com/watch?v=HNE8n4WzSTg
http://www.emilianosciarra.net/en

2.4.2014 11:41:49 | Upraveno autorem (porovnej)

první pocit
nemůžu si pomoc ale chybí mi tam ta jednoduchost symbolů z bangu. I když karet není moc a efekty všech jsou srovnatelny s bangem tak pro nováčky je to težší na uchopení. Navíc pamatovat si ty japonské názvy je krapet složitější než třeba dostavník a indiány.

13.6.2014 10:47:12 | Upraveno autorem (porovnej)

dojmy, pocity
Je pravda, že Samurajského meče nemám tolik odehráno, ale pro mně jako velkého fanouška bangu (nejvíc hrána základní verze + dodge city, v poslední době základní verze přes net) byl Samurajský meč ''must have''. Chtěl jsem vědět jak byl Bang vylepšen, vylepšení však změnily hru k horšímu. Konkrétně v tomto:
1. Chybějící atmosféra - v bangu se vypadávalo, bylo to kritizované, v Samurajském meči se nevypadává a těžko se ztotožňuji s tím, že když někoho porazím, tak mi dá prostě žeton cti a je zas v klidu
2. NEemotivní závěr - v Bangu jsi prostě porazil posledního soupeře a hned víš, že jsi vyhrál. V Samurajském meči musíš počítat bodíky, a kdo má bodíků víc vyhrál. Přijde mi to podobný rozdíl jako vyhrát v boxu na body nebo dát soupeřovi KO.
3. Názvy karet - zatímco Bang měl jednoduché lehce použitelné názvy - bang, vedle, pivo.. Samurajský meč má spoustu zbraní s různými názvy jako např. kusarigama, daikju, kanabo, kiseru...do toho pak české názvy jako odražení či čajový obřad. Je to takové roztříštěné, často těžce vyslovitelné, další dílek k zabití atmosféry.
4. Zhoršená přenositelnost hry. Zvětšila se krabička, přidaly se žetony života a cti. Bang měl pár karet, strčil jsi to kdekoliv do kapsy. Tady je krabička minimálně dvojnásobná, ale obsah uvnitř není o moc větší než v bangu a rozhodně ne hodnotnější.
5. Vzdálenější herní prostředí. Prostě v našem prostředí je nám western, divoký západ bližší než Samurajové. Vyrůstáme v prostředí Limonádového Joe, v prostředí indiánek Karla Maye, jako malí jsme si občas hráli na indiány a kovboje, pistolníky. Hrál si někdo z vás na Samuraje? Prostě k tomu tématu nemáme takový vztah.

Někdo tady uváděl, že porovnáváme neporovnatelné - pouze základní verzi Samurajského meče vs. Bang se všema rozšířeníma. Já porovnávám opravdu jen základní verze obou her. Samurajský meč má dokonce více karet než základní verze Bangu, ale atmosféra velmi chybí a výše uvedené nedostatky ta hra prostě má a žádné rozšíření tohle nevylepší.

Poslední pocit z této hry je ten, že možná ani nezáleží na tom, jestli se člověk řídí svojí rolí - prostě když se co nejvíc hráčů vrhne na jednoho, tak se hra ukončí a spočítají se body a tým toho, který ztratil poslední žeton cti, prohrál.

13.6.2014 11:24:25

souhlasím s tím, že hra není vychytaná
ale nesouhlasím s tím, že mi nic neříkají názvy zbraní a pod. Od 4. třídy cvičím bojová umění, začalo karate, pak judou atd. Takže pro mě to není mrtvé prostředí. Přiznám se, že si radši zahraju něco ze starého japonska, než z divokýho západu a né že bych neměl rád vonetua, což v překladu do češtiny znamená Skočdopole. Pro ty co mě znají nemusím více vysvětlovat.
Vím, že to nemá nic společného s hrou, ale musel jsem reagovat. SRY

13.6.2014 11:36:59

ad jarmuk
V pohodě, nechtěl sem se nikoho dotknout. Jen v mých herních skupinách to prostě byly a jsou názvy s nulovým významem. Nikdo z nás bojová umění nedělá, naopak jako malí jsme si na indiány a kovboje hrávali (já teda jo). Svůj názor nikomu nevnucuju, jen uvádím svůj názor na hru samotnou. Samozřejmě, že nejlepší by bylo kdyby si ji každý zahrál a pak by si mohl říct, jestli ho chytla (třeba díky tématu bojových umění) nebo ne.

13.6.2014 11:43:36

ad atmosféra
názvy zbraní by mě ani tak nevadili. navíc na ních jsou ty jinde chybějící symboly a stačí že vím že mlátím na vzdálenost 2 silou 1 ale u ostatních karet si musím číst co že to po mě vslatně chtějí.

A taky se mi uplně nelíbí to grafický zpracování , bang měl nádech westernu se zaprášenými verandami a konským potem ale tady mi nic nepřipomíná vůní bonsaí a čajového obřadu :)

13.6.2014 11:54:51 | Upraveno autorem (porovnej)

sm vs bang
Pri bangu som stravil uz neskutocne vela hodin a tiez bola u mna kupa samurajskeho meca takmer povinnost. Po niekolkych hrach a troche "studovania" by som povedal ze samurajsky mec je na dobrej ceste byt u mna na rovnakej urovni ako bang (mozno po par rozsireniach). Napriek tomu ze hry su od rovnakeho autora a vela pravidiel SM bolo zalozenych na bangu, tak tieto hry vnimam dost odlisne.

1. co sa tyka atmosfery, naozaj zalezi na kazdom hracovi co mu je blizsie. V bangu je akcnost, divokost, kde to v samurajskom meci je skor sustredenost a vaznost (porovnajte si stredoveke rytierske suboje/turnaje a gladiatorske zapasy).
2. hratelnost, skore vypadnutie v bangu v "rychlej" hracej skupine kde hra ma rychly proces problem nevidim (ani ak sa pouzivaju rozsirenia). V pomalych skupinach to uz ale problem je. Ani zavedenie akychkolvek "duchov" ten problem neriesi, len zmiernuje. V SM nikdy nik nevypadne preto mi to pride ako vhodnejsia hra pre pomaly hrajuce skupiny.
Co sa tyka bodovania tak to udrzuje akysi stav napatia az do konecneho scitania. V bangu ostanu 2ja hraci, jeden ma plnu ruku a vylozene karty, druhy nema nic tak je vymalovane a uz sa vacsinou dohrava len z povinnosti.
Navyse ak ma niekto smolu na karty co potiahne tak to nema az taky efekt v SM ako v bangu.
Na druhu stranu mi ale zopar pravidiel v SM pride az prilis prekombinovanych alebo nezmyselnych ale ziadna hra nema bezchybne pravidla hned od zaciatku.
3. karty, co sa tyka kariet tak mi pridu prijatelnejsie karty v SM. V mojej skupine radsej este stale rozdavam karty s napovedou co ktore znaky znamenaju bo sa nestretavame pravidelne, takze to ze je na kartach SM napisany efekt je jednoduchsie ako pre nich tak aj pre pripadnych novych hracov.
4. neviem preco ale v SM mi pride ze viac premyslam ako v bangu, (aj ked hram bang s 5timi rozsireniami), to bodovanie ako keby tam pridavalo nejake hlbsie taktizovanie ale mozno to bude len tym drastickym rozdielom poctu hier bangu a SM co som absolvoval, (pocity ze netreba brat ohlad na koho utocim su mi ale tiez zname)

Zhrnutie. Urcite nelutujem ze som si samurajsky mec zaobstaral a netrpezlivo cakam na dalsie rozsirenia a aj ked je hra dost zalozena na bangu tak styl hrania mi pride odlisny (pochybujem ze by ma SM bavil keby to bol bang v ktorom by som len miesto strielania serifa remingtonom sekal soguna katanou)

25.7.2014 09:14:58

porovnání
no já hlavní problém vidím v tom, že odpadlo to, co dělalo z Bangu zábavnou záležitost a zůstala jenom bezbřehá nuda, kdy čekám na správné karty a vlastně se vůbec nerozhoduji. To mají obě hry společné, téměř nulové rozhodování co zahraju za karty, ale v Bangu je silný důraz na blaf, atmosféru, napětí, akci... tady všechno odpadlo jenom na úkor toho, že se teď nevypadává. Nemůžu si pomoct, ale i eliminace může být dobrý mechanismus a tady to je krásně vidět. Tahle hra byla pro mě vrcholem nudy, ale naprosté nehráče vcelku bavila, přeci jen nemuseli přemýšlet.

16.2.2016 07:47:16

Vybíráme z Bazaru

Rudý úsvit
Rudý úsvit
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas